Burde vi vente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde vi vente?

Hei!
    Har bestemt meg som mange andre å gå til innkjøp av en flat-skjerm, usikker på om det blir lcd eller plasma men har bestemt meg for at jeg skal kjøpe enten 42" eller større men jeg lurer på om det er lurt å vente litt?

Er fullt klar over at alt utvikler sej hele tiden til det bedre men har tenkt litt på om det er vits at jeg venter til at 1080p tv`ene har komt ned til 10-15.000 eller om jeg bare skal kjøpe en 720p tv, blir det den ekstremt store forskjellen?
    Ser gjerne at dere kan komme med noen forslag til rundt 15.000 og gjerne begrunne forslagene..

Veit at ej sikkert bare er en av 1000 som spørr om sånt her inne men hadde sett veldi stor pris på hjelp til dette ettersom jeg bare har konsentrert meg om projektor å hjemmekino hittil..

Regner med at det er noen tv`er som ligger noen hestehode forran de andre, håper på mange gode tips :-D

Det jeg kommer til å bruke tv`en til blir Xbox 360, Dvd-filmer og Digital-tv (canal+)

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forumet etter Panasonic PV60/PV62 så finner du fort ut at det er kongen av flatskjerm

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mange plasser at den skal ver best ja, vi har den nemmelig i huset..bor i leilighet i kjellern me foreldra mine inntil videre og dem har den..
    Dei "ødelegger" jo selfølgeli inntrykket med å ha analoge signal men har testa det på dvd og det va veldi bra..kordan blir den på digital parabol?
    Burde ej heller vente på en 1080p flatskjerm eller holder denne lenge?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at på 40"/42" er det ikke allverden forskjell på 720p og 1080p.
    Prøvde å se på dette på messa, men den eneste gangen jeg så forskjell var med prosjektor. Mistenker litt "hyping" av produsentene med dette for å få solgt ny teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så 1080p på panasonic's skjermer på LLB for to år siden. de brukte HD-SDI signal gjennom hele. det var fantastiske bilder.

LLB messa arrangeres i Oslo Spektrum 25-27. januar 2007. Hvis du får tak i en invitasjon (gratis fra llb.no) kan en stikke innom og se. de henvender seg selvfølgelig ikke til entusiaster, men en kan plukke opp et og annet fordeom

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Søk på forumet etter Panasonic PV60/PV62 så finner du fort ut at det er kongen av flatskjerm
    Sorry, Kronprins. Panasonic Proff plasma (TH-42pH9) er Kongen.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig lett å si Pansonic PV60, føler alle kjøper denne, og selv om noen har irritert seg over småproblemer med den så er det snakk om 1 av 1000(?).

Har du allerede en crt tv eller bare pj?
    Om du allerede har crt tv så ville jeg bare hatt den inntil videre,
    og heller satset på å kjøpe en tv neste år.
    Tror LCD kommer til å imponere veldig de neste årene framover med full hd oppløsning og bedre sortnivå\farger som plasma er ledende på atm.

Prisene på kvalitetsplasma kommer jo også til å bli "latterlige" lave da,
    bare i år så man jo Pioneer tv'ene nede i 20-25k. Hva skjer neste år? Enda billigere

Men om du sitter uten en tv akkurat nu og må kjøpe så ville jeg gått for PV60 om det står på budsjettet,
    ellers gått for Pio 427! (evt 50")

Edit: Når det kommer til å se forskjell på 720\1080 _tror_ jeg at man ikke merker noe nevneverdig forskjell på størrelser under 50". Ser for meg det er enorm forskjell på en 720\1080 PJ.
    Har ikke sett dette "live" selv, så det blir bare synsing.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Sorry, Kronprins. Panasonic Proff plasma (TH-42pH9) er Kongen.
    Nå snakker jeg om tv'er du kan gå i en VANLIG butikk å kjøpe da. Ikke proff tv'er med moduler og en haug av instillinger som vanlig folk ikke skjønner.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er nok et godt valg i den prisklassen.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storfornøyd med Panasonic PV6X her i gården :wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey

Om du allerede har crt tv så ville jeg bare hatt den inntil videre,
    og heller satset på å kjøpe en tv neste år.
    Tror LCD kommer til å imponere veldig de neste årene framover med full hd oppløsning og bedre sortnivå\farger som plasma er ledende på atm.

Er litt enig med Kimsey. Har sett bl.a. Pana PV60, og synes det er det beste jeg har sett i den prisklassen, men min CRT til noen tusenlapper vil jeg påstå har et nesten like bra bilde, dog 10" mindre. Om et års tid vil jeg nok vurdere større skjerm når det blir HD sendinger i bakkenettet. Og til da har det forhåpentligvis skjedd ting på LCD fronten :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ej har både crt og projektor men skal ha flatskjermen på tv-rommet som erstatter for crt tv`en, men hvorfor skal jeg vente en stund på 1080p visst det ikkje er store forskjellen da? Vet at jeg sikkert kommer til å "hate" å ikkje ha den beste oppløsningen, har igrunn ikkje sånn kjempe stress med å kjøpe ny tv men det hadde vert veldi deili fått det, hva blir den beste tv`en til 15-20.000 da? Pv60? Hvor lenge er det til før man får Full HD på gode LCD tv`er til ca 15.000 da? Regner med at det er noen "synsere" om sånt..

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal henge den på veggen får du aller best (og størst) bilde med Sony SXRDS. Den har også full 1080p oppløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ej helt idiot visst ej kjøper en bakprojeksjons-tv fra Sony på 50" til ca 14.000?
    Tenker som så:
    +Jeg skal uansett ha tv`en på en stereobenk
    +Tv`en har fått veldi mye skryt
    +Den blir veldig billig

-Blir det å gå tilbake i tid?
    -Blir den for stor?
    -Kommer til å angre?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er ej helt idiot visst ej kjøper en bakprojeksjons-tv fra Sony på 50" til ca 14.000?
    Tenker som så:
    +Jeg skal uansett ha tv`en på en stereobenk
    +Tv`en har fått veldi mye skryt
    +Den blir veldig billig

-Blir det å gå tilbake i tid?
    -Blir den for stor?
    -Kommer til å angre?
    Du får ikke noe bedre 50" bilde til den prisen i allefall.

Om den blir for stor må du nesten svare for selv. Så voldsomt dyp er den ikke. For 14 000,- kan jeg neppe tenke meg du kommer til å angre. Mange som kjøper bakproheksjons-TV i dag og er storfornøyde. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den skal stå i ett mørkt rom, som f.eks. i en kjeller, så skal den være kanon bra!
    Dybden tror jeg ikke er mer en 40cm...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dessverre for stort, testa med 42" til foreldra mine nå og det er absolutt max, sitter ca 2 meter ifra..
    Tenker kanskje på en 40" Lcd eller 42" plasma, hva hadde dere valgt mellom desse :

Toshiba 42WLG66PG : http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=63556

Samsung LE-40R75BX : http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=61107

Pioneer PDP-436XDE : Pioneer 43" XGA

Sony KDL-40V2000AEP : http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=62373

Synst Pioneer, Sony og Samsung ser best ut, men hvem har best ytelse??

Blir brukt på Dvd, Canal Digital og Pc..

Setter veldi stor pris på all hjelp her! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe peiling her??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...ser liksom samme salgs "hype" her kontra det at mest mulig megabixler på photo apparater skal være bra, selv om en ikke tenker på at en 1600x1200 oppløst LCD skjerm allikevel ikke klarer å takle mer en 3,2Megapixler...Bildet blir ikke bedre!

Om en ser forskjell på 720p vs 1080p på en TV under 50" betviles sterkt. Nå har andre ting på nye generasjoner kanskje en bedre fremgang da, så som kontrast og intern skalering av bildet (HDTV blir sendt 1080i og ikke progressivt da).

Finn deg en 720p HDTV med rask oppdateringsfrekvens <8ms og kontrast >5000:1

Av nevnte modeller ovenfor er vel Thoshiba med sine 800:1 kontrast særdelses dårlig, Samsung skjermen har meget bra spec til LCD å være, Pioneer bør ha bedre kontrast enn oppgitte 3000:1 når en ser prisklassen og Sony TVen er også helt nede på 1300:1....ikke bra nok etter egen mening dette!

Har derfor mer til overs for LG plasma med 10000:1 kontrast og til kr 17k hos komplett:
    Komplett.no - LG 42" Plasma-TV 42PC1R 1200 cd/m2 10.000:1 1024x768 HD-ready

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du er en av dei med veldi god peiling, så du hadde heller gått for LG`en plasma enn Samsung LCD? Regner med at det ikkje er verdens største forskjell på desse tv`ene men vil gjerne at når jeg først kjøper en tv så er det en skikkelig tv og ikkje en jeg kommer til å måtte erstatte om ett par år..

Forstår veldi godt at man ikkje skal sjå på oppløsningen bare men har dessverre kun konsentrert mej om hjemmekinoen hittil og har derfor ikkje verdens beste peiling..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •