Burde vi vente? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du passer på at TV er HD-Ready så ville jeg valg den med 10.000:1 kontrast før den med 3000:1 Dette er STOR forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så stor forskjell altså? Så den LG`en slår Pioneer sine modeller til 24.000 og Samsung å sånt? Har hørt mye bra om LG men har aldri hatt helt sansen for dem, er ett altfor vanskeli valg dette her..er jo så sinnsykt mange forskjellige tv`er, er vel ikkje mulig å finne ut hva som er en bra tv ut fra spesifikasjoner?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du bør uansett ta de alternativene du har og dra ut til forhandler og sjekke dem på stedet.
    Har jo returrett da, men nå er jo disse TVene litt store å drasse for mye på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner at jeg helt klart burde stikke en tur til forhandler å sjå på tv`ene før jeg bestiller MEN kvaliteten du ser i en butikk til en annen kan jo ha all verdens forskjell, blir faktisk bare oppgitt jeg nå ass..klare ikkje å bestemme meg for hvilken jeg skal ha MEN det blir enten Pioneer, Samsung eller Sony til MAX 20-25.000..
    Hvilken tv er best på de forskjellige merkene??

Har sett på Sony KDL-40W2000, Samsung LE40M71B og Pioneer PDP-427XA..Er det noen andre jeg burde kikke på av de merkene??

Sony har jo Full HD! Dette må ver ett stort +??
    Samsung har jo veldi gode tv`er
    Pioneer har jeg aldri sett men har fått mye skryt men fy F for ett design, rå lekkert!!

Hvilken hadde dere gått for??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har testet desse?? Hva med Samsung F71 forresten??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at selv om LG er oppgitt til 10000:1 så har den ikke særlig bedre sortnviå enn f.eks 427XA da LG måler "svært" dynamisk mens Pioneer måler litt mer edrulig. Ellers en flott skjerm til en god pris. Toshiba og Sony måler også reelt i LCD og flere andre dynamisk bla Samsung,Philips,LG m.fl.

Sony 40W2000 skal iflg What hifi ha det beste sortnivået og bedre enn plasma som f.eks 427XA og PX600... Ut så se selv-har ikke sett W2000 selv enda da ingen butikker har den inne.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Vil bare si at selv om LG er oppgitt til 10000:1 så har den ikke særlig bedre sortnviå enn f.eks 427XA da LG måler "svært" dynamisk mens Pioneer måler litt mer edrulig. Ellers en flott skjerm til en god pris. Toshiba og Sony måler også reelt i LCD og flere andre dynamisk bla Samsung,Philips,LG m.fl.

Sony 40W2000 skal iflg What hifi ha det beste sortnivået og bedre enn plasma som f.eks 427XA og PX600... Ut så se selv-har ikke sett W2000 selv enda da ingen butikker har den inne.
    Var innom Expert og tittet litt på flatskjermer, da Panasonic PV60 og en LG som jeg ikke vet modellbetegnelsen på.

Jeg gjör oppmerksom på at dette er butikkinnstillinger og kalibreringen av TV'ene kan väre forskjellige.

LG-en imponerte stort med meget klart og behagelig bilde, men svartnivået ble allikevel grålig i forhold til Panasonic'en. Panasonic'en hadde overlegent svartnivå og selve bildet i sin helhet var også meget bra, akkurat som LG'en.

Jeg ser i forhold til min Panasonic-plasma at svartnivået til Panasonic har forbedret seg veldig de siste årene. Jeg synes at jeg har bra bilde og svartnivå på min TV, men de nye modellene er enda bedre.

Jeg hadde helt klart valgt Panasonic PV60. Etter det jeg har lest på div forum og sett i butikker rundt om, er det ingen som kan matche dens kvalitet til den prisen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersken
    Jeg så 1080p på panasonic's skjermer på LLB for to år siden. de brukte HD-SDI signal gjennom hele. det var fantastiske bilder.

LLB messa arrangeres i Oslo Spektrum 25-27. januar 2007. Hvis du får tak i en invitasjon (gratis fra llb.no) kan en stikke innom og se. de henvender seg selvfølgelig ikke til entusiaster, men en kan plukke opp et og annet fordeom
    Bare til info, PDF filen her inneholder invitasjon til 2005 utstillingen....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vert perfekt men bor dessverre alt for lenge, i dag har jeg som AndreWerdenskrieg også vert på Expert å sett på en del skjermer..dei hadde mange potensiale skjermer MEN kom fram til at 40-42" rett og slett blir for lite for mej, er sikkert for stort til nåverende sitteplass med noe større men jeg tenker litt frem i tid og når jeg skal flytte i leilighet og studere neste år så MÅ jeg ha større skjerm!
    Såg på Piooner PDP og Samsung, må sei at ej FAKTISK likte Samsung designet bedre enn Pioneer..noe ej ikkje trudde at ej kom til å gjør!
    Såg på blandt annet Pv60, Samsung N71 og Sony V2000 å etter det jeg såg på de skjermene så er det veldi lite som skiller dem, ivertfall på butikken.

Av de større skjermene jeg såg på så var det en LG 50pc1r men den var typisk nokk ikkje tilkoblet, Samsung PS-50Q7H og Samsung LE46M51..

Må sei at 46" LCD hadde vert det perfekte for min del og det er det ej kommer til å gå for no! =)

Er det noen veldi gode 46" LCD der ute no??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris må ver 25.000 max! =)

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp KDL 46 v 2000, den er nede i 25000, du må bestemme deg snart,lol

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere sagt enn gjort, har hatt samme tv`en i maaaaaaaange år og må derfor finne en veldig verdig arvtager..
    Sliter mej sjøl fram og tilbake her ej sitter, kanskje ej burde gå for 40" allikavel..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To råd:

1. Hopp i det, ellers blir du sittende på gjerdet for alltid. Nye flatskjermer er i dag er jevnt over veldig bra, og det skal mye til å bli misfornøyd om du kjøper fra en anerkjent produset og valget står i forhold til bruksområdene.

2. Velg den største tv'en. Du blir veldig fort vant til størrelsen, og selv 42-46" blir fort smått. Kjøp så stor som du har plass til med en gang, og slipp å angre deg i etterkant!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for at det blir enten Samsung eller Sony, alle andre har blitt utelukket!
    Kom gjerne med forslag på Samsung eller Sony LCD til under 25.000,-
    Valget står blandt annet mellom desse :

1. 40" Sony W2000 Full HD
    2. 46" Sony V2000
    3. 40" Samsung F71 Full HD
    4. 40" Samsung M71

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg