Underholdningsskjerm på rommet? =D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underholdningsskjerm på rommet? =D

hei, sitter her nå og tenker meg om her.
    Jeg får ny bærbar pc som jeg skal bruke litt på skolen og litt hjemme, så tenkte jeg hvis jeg kjøpte en Lcd, plasma el projektor kan jeg jo koble pcen min på den, vise bilder, filmer, spille spill på storskjerm. det hadde vært veldig gøy. Problemet mitt (eller det jeg tror er problmet mitt) er at avstanden mellom sofaen og lerretet/skjermen blir relativt kort føler jeg kanskje? det er ca 300cm-320cm. Jeg tenkte å bruke et sted mellom 8-15.000kr (kanskje 16,000) veit det ikke er veldig mye men har ikke så mye penger for tiden og vill ikke ødelegge hele økonomien min pga er skjerm
    Men da lurte jeg litt på hva jeg bør kjøpe regner med jeg får noe innen 10-16 lapper?
    Men er 3m for liten avstand til å se på projektor? Trodde minste antall tomme var ca 85-100" el noe jeg på 3 meter? er kanskje litt hissen på projektor Men LCD og plasma er flott, men veit ikke hvor bra jeg får for mitt budsjett.
    Og jeg må ha 36"+ ikke mindre :S har en 32 widescreen tv og kunne tenkt meg noe større også. Har ikke store peilingen men prøver det jeg kan Håper noen kan hjelpe meg litt.. Mvh

Lars Erik
    Er takknemmlig for alle svar

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten på noen måte å være noen ekspert på området, har jeg ved flere anledninger, opplevd glimrende resultater med en seeravstand på litt mindre enn 3meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ok.
    Men hva bør jeg kjøpe av Lcd eller plasma?
    Får jeg en fin lcd/plasma på 42" til 10-16.000kr?? Noen anbefalinger? tenkte litt igjennom detta i går kveld, og tror nok det er kjekt med plasma/lcd, fordi da kan jeg ha den i stua og bruke den som tv men som sagt Projektor er spennende og ikke uaktuelt nei non anbefalinger?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en LCD- eller plasmaskjerm stiller saken seg fort annerledes, i alle fall etter hva jeg selv vil mene.
    Har en 42" Hitachi plasma her, og ved vanlige TV-sendinger blir det plagsomt å sitte nærmere enn ca 4meter, pga varierende billedstøy. Men til film etc, går det bra ned til 3meter.
    Du kan få gode plasmaskjermer til ca 16k og oppover. Panasonic har jo en modell som mange skryter av! Tror den har betegnelsen PV60, om jeg ikke husker feil.
    Skal du derimot bruke en slik skjerm til PC og data, så bør du nok heller vurdere en LCD-skjerm, med riktig oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka ut noen
    så lurte jeg på hva dere syns om disse?
    så litt rundt, noen av dissa som er bra?

LCD:Samsung LE40R71B link: AMENTIO / SAMSUNG 40" LCD-TV LE40R71B, 16:9,
    shg.no selger den til 13.900kr

Sony KDL-40U2000
    Hardware.no - Prisguide - TV - Sony KDL-40U2000

LG 42LC2RR
    Hardware.no - Prisguide - TV - LG 42LC2RR

Plasma:
    Samsung PS42E71H
    siba - Hos oss får du råd

Panasonic TH-42PV60E (har hatt noen Panasonic 32 Widescreen tver før, og det har jeg vært kjempe fornøyd med så Panasonic V60e var et godt forslag tror jeg )
    link: Panasonic 42" plasma TV TH-42PV60E - MPX.no

Men blir bare en liten peroide der jeg sitter 320cm ca fra tven, også skal jeg sette den i et annet rom der blir avstand 4m+.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •