Budsjett LCD, Dell W3706MC eller forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett LCD, Dell W3706MC eller forslag?

Har lenge vært på jakt etter en mellomstor budsjett TV, og hadde egentlig
    bestemt meg for å gå for komplett sin Videoseven 40" neste gang de la den ut med et bra tilbud(under 9tusen). TVen skal i hovedsak brukes med HTPC, noe Xbox360 og litt analog kabletv i ny og ne.

Videoseven TVen er 40", 1366 x 768, DVI, 8ms, 1000:1
    Dell sin er 37", 1366 x 768, HDMI, 16ms, 800:1, DVB-T

Ut fra spesifikasjonene er Dell sin TV litt mindre og har litt dårligere kontrast og responstid. Noen her som har testet begge? Kan man stole på de verdiene produsentene oppgir, eller kan det tenkes at Dell sin er bedre på tross av lavere oppgitte spesifikasjoner?

Nå har jeg fått tilbud på denne Dell skjermen til 6500,- levert på døren, og magefølelsen sier meg at det er et bedre kjøp. Noen som har gode argumenter for at jeg bør vente på komplett sitt neste supertilbud?

Produktbeskrivelse for Dell W3706MC 37-tommers HD-klart LCD-TV

Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du klart å få denne ned i 6500,- lev. på døren... ? Den koster jo over 11.000,-. Jeg vil også gjerne ha denne tv`en til denne prisen. Kan du fikse en til meg også? Eller fortelle meg hvordan jeg går fram?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbudet i forbindelse med en veldig stor bestilling, kan ikke skaffe flere. Har du noe erfaring med denne skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å kjøpe denne skjermen, teste - og evt. selge med fortjeneste hvis du er misfornøyd? Tipper du får solgt den på dagen for innkjøpspris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan glatt anbefalle Dell-skjermen til 6500 kr. En kamerat av meg har den og betalte godt over 10 000. Mitt syn på skjermen er at den har litt dårlig kontrast, men det er aldri plagsomt, tror den ligger trygt på gjennomsnittet av skjermer under 20 000. Den ser lekker ut og har HDMI, komponent og scart. Da har man vel det som er viktig til både gammelt og nytt utstyr! Det er meget god lyd i høyttalerne for å være TV-lyd, og samtidig kan de taes av og settes på fot eller rett og slett fjernes.
    TVen er veldig bra og til 6500!! det er schwiinbillig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @baffen

Glimrende, takker for svar, det var akkurat det jeg ville høre

Er likevel litt bekymret for responstiden på denne skjermen. Har du sett noe ghosting eller andre artifakter de gangene du har benyttet LCD'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke jeg sett noe til. Har sett TVen med både analog og digital kabel. Ser best ut med digital kabel, men det er ikke så rart:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, registrerte meg nettopp her for å skrive at Dell 37" til 11000 nå er et veldig godt kjøp ettersom det er en veldig god tv. Så kommer du og tviler på om du skal ha den til 6500. :O

Kan med sikkerhet si at det ikke er noen form for etterslep i bildet da broren min fikk en slik på døren i går og jeg spilte Company of Heroes, Quake 3 og Far Cry og så filmer, tv m.m på den i sikkert 8 timer i strekk. :P

Jeg synes det er dumt å henge seg opp i responstiden på tv'er da den etter min mening ikke har noe med etterslep å gjøre. Er masse ukjente produsenter og billigtv'er som oppgir 2-3ms responstid, men som likevel har etterslep. Har erfaring med nesten alle dell sine tv'er og skjermer og har ikke sett etterslep i noen av de.

Og vet ikke om den andre tv'n du listet opp kan i hele tatt måle seg med designet, tilkoblingsmulighetene og pcstøtten til dell tv'n. For de er rå.
    Synes også vanlig tvsendinger så veldig bra ut på tv'n selv om vi ikke har stilt på noen ting enda.

Har selv lyst til å kjøpe en slik og bruke den til pcskjerm, men har ikke råd. :P Har råd til 6500, men ikke 11000.

Edit: Husk at du betaler 6500kr for en tv til 17000kr da. Det er ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel meg Twiik sikter til

Mitt ekstremt subjektive førsteinntrykk for den tven er 10/10. Innstillinger (meny), fjernkontroll, tilkoblingsmuligheter, utseende, byggekvalitet, bilde, farger...
    Høytalere virker helt ok lydmessig. Ser fine ut og beina var bra lagd også (med gummiknaster under). Er med fester for å skru de fast til skjermen også
    Borstativet virker veldig stødig og bra. Takler at en av kattene mine hopper opp på den og valser rundt på toppen av tven :-?
    Fjernkontrollen var veldig tøff.

Den fant alle tv-kanalene mine, og bildet var omtrent 25 ganger bedre enn forrige tven jeg hadde. Veldig fornøyd med det. Får digital tv om ikke lenge nå, så får se om det gjør noen forskjell
    Sjokket kom da jeg koblet til MacBook Pro'en min, via DVI, til tven. Herregud så helt latterlig bra alt ble. For de som har kjennskap til Apple Front Row med fjernkontroll, så ble dette bare helt himmelsk. Komplett "entertainment center". Testet også et par filmer i 720p og 1080i/p via VLC og herregud så bra

Brossan spilte forskjellige spill på skjermen. Resultatet var at han prøvde å stjele den med seg, da han skulle dra. Så tror ikke det er snakk om mye etterslep, om noe...

For 6500 så må det jo regnes som et "must buy"?! Kan ikke forstå noe annet. Hadde slått til på sekundet. Betalte selv 8000 for den og er storfornøyd!

Eneste som trekker ned, er at jeg måtte skaffe meg en DVI-kabel for å koble til MacBook Pro'en min... Men det var jeg forberedt på -hehe. :wink:

Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000,- ??? Hvordan kommer dere over disse prisene???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amorino
    8000,- ??? Hvordan kommer dere over disse prisene???
    Vel, Dell er et sted man har mulighet til å forhandle prisene om man tar seg bryet med å ringe. Om du skal ha annet it utstyr, eller kan gå sammen med et par andre om å bestille tv, regner jeg med de er relativt gavmilde på kvantumsrabattene

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •