LCD alternativ til pv60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD alternativ til pv60

Har tenkt til å kjøpe en Panasonic TH-42PV60xxx eller en Panasonic TH-37PV60xxx til rundt 15k kr ++
    Men jeg lurer litt på om jeg hellerbør kjøpe LCD. (Leste nyeste Hjemmekino)
    Har dere noen alternativer i LCD som er av samme kvalitet og pris som PV60'ene?

Ps noen som vet om noen billige veggfester med svingarm som ikke bygger mye ut av veggen?

Mvh Otto Ø

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette lurer jeg åsså veldi på! =)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen ville jeg gått for Panasonic, men har du testen så er vel de som er testet der herte kandidater. Så vidt jeg husker fra den testen var vel ikke testvinneren helt på høyde med panasonic'en, men så godt som. Likevel er det vel en prisforskjell på ca. 6-7k noe somgjør at jeg ville gått for Plasma.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J. Haugen (bruker på forumet) har nettopp sammenlignet de nyeste plasma fra Pioneer og Panasonic mot nyeste Sony LCD. Vel, vedkommende valgte ikke Sony...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg lcd, du blir og angre om 2-3 år dersom du velger plasma...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt opptatt av på hvilket grunnlag man avskriver den ene eller andre her. For min del kommer jeg til å se mest TV via min kommende Canal Digital Tuner (Kabel) Så blir det noe dvd og litt xbox360 eller ps3 spilling.

Bør jeg da velge Plasma eller LCD når det er tross alt TV jeg kommer til å se mest på?

Vet at noen av de dere ramser opp her er råe på skikkelige signaler som DVD og spillekonsoller men skikkelig ræva på TVsignaler. Har en mistanke om at de fleste synserne her sammenligner billedkvalitet kun på DVD signal?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Panasonic på kabelsignal, og synes det bildet var bedre enn noe jeg har sett på flatskjerm generelt, (bortsett fra tre-firedobbel pris) og ville derfor ha valgt den på det grunnlaget. Jeg bruker skjerm til å se TV/film, og ikke konsoll/PC osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en del folk blir ganske så skuffet når man går fra en grei nok CRT til en overhypet LCD som sikkert er rå på hd-dvd og blu-ray men ganske så rævva når det gjelder.

Hadde nesten bestemt meg for en stund tilbake at jeg skulle ha LCD fordi det er fremtiden. Etter å ha undersøkt litt endte jeg opp med å vurdere å kjøpe en LCD til nesten 30 lapper. Full Hd. Tross alt så leste jeg at disse Tv'ene var litt ymse når det gjaldt TV signaler det bekymrer meg. Det virker rett og slett som teknologien ennå ikke er moden når det gjelder LCD og TV-bruk. Når valget står mellom en full HD LCD skjerm til 30.000 og en Plasma til 15.000 så virkder det nesten som man heller bør kjøpe seg plasma nå siden det er billig og heller kjøpe seg en ny tv om 3-4 år når vi kanskje begynner å nærme oss HD-TV her i norge.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Velg lcd, du blir og angre om 2-3 år dersom du velger plasma...
    Jeg må innrømme at den skjønte jeg ikke. Er det levetiden på plasma du tenker på?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette også kommer veldig an på lysforhold. Har du god lyskontroll er plasma ofte et godt valg, men er det ofte lyst i rommet kan en LCD være et like greit valg. Begge teknologier sliter med sitt, LCD med dårligere sortnivå og plasma med retention for å nevne et problem på begge sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Jeg synes dette også kommer veldig an på lysforhold. Har du god lyskontroll er plasma ofte et godt valg, men er det ofte lyst i rommet kan en LCD være et like greit valg. Begge teknologier sliter med sitt, LCD med dårligere sortnivå og plasma med retention for å nevne et problem på begge sider.

Hva er "retention" på en plasma tv?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midlertidig innbrenning. Selv om "fast" innbrenning ikke er noe stort problem lenger, så sliter flere plasma-modeller med såkalt midlertidig innbrenning. Og mtp at folk midlertidig ser på film ser jeg dette som et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Midlertidig innbrenning. Selv om "fast" innbrenning ikke er noe stort problem lenger, så sliter flere plasma-modeller med såkalt midlertidig innbrenning. Og mtp at folk midlertidig ser på film ser jeg dette som et problem.
    Ok innbrenning vet jeg hva er. Er det ikke bare å kjøre tven på "snø" i 10 minutter så er man kvitt problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikkje hvorfor det skal ver så inni *elvete vanskeli å kjøpe sej en bra tv, virker som om alle tv`er har noen veldi negative sider med seg.
    Bestemte meg for noen dager siden at nå skal jeg virkeli slå på stortromma å kjøpe meg en feit flat-tv til rundt 25.000, noe som er VELDI mye penger for mej! Men tenkte som så, bedre å kjøpe en bra tv no enn å kjøpe en ok tv no åsså kjøpe ny igjen om ett år, det har ej rett og slett ikkje råd eller lysten til å gjøre.
    Men så er problemstillingen, er det vits å kjøpe sej en tv til 25.000? Virker som INGEN har kjøpt en tv i den prisklassen å blitt "frelst".

Alle tv`er er aktuelle for mej bare det er en skikkeli tv, bilde er det dessidert viktigste så ligger utseende på en finfin 2 plass.

Er det noe vits i å kjøpe tv nå?
    Tenkte ej skulle kjøpe en 1080p LCD (Sony W2000) å ver 100% klar for det som kommer men er det vits??

Må sei at ej er ufatteli oppgitt over hele tv-innvisteringen og det er noe man skal kose seg med..ikkje irritere sej over!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •