32" LCD: Bildet blir kortvarig grått...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" LCD: Bildet blir kortvarig grått...

Har hatt en Philips 32PF7531D/12 i 10 dager nå. Bildet er svært bra på kabeltv med digital dekoder.

Det eneste problemet jeg sliter med er at bildet av og til "gråner" litt. Dette er spesielt tydelig på undertekster, som blir tydelig grå i enkelte scener. Dette varer som regel bare noen sekunder, så blir teksten hvit igjen.

Noen ganger blir TV-bildet *svært* mørkt, akkurat som om fargene blir "sugd" inn i skjermen, før det liksom "slipper" igjen.

Det ser ikke ut til å ha noen betydning hva slags innstilling jeg har på bildet, og dette skjer bare i scener med hovedsakelig mørke farger (mye svart).

. Kan noen gi meg noen forklaring på hvorfor dette skjer? Det er litt irriterende... Er det bare min TV, eller er dette et kjent problem?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe? Trengs mer info?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ingenting om tven din, men det høres jo ut som dynamisk kontrast. Den tilpasser lysnivået i panelet etter scenene som vises på skjermen... på samsung heter det dynamisk kontrast, men vet ikke hva det kalles på phillips...

mulig det kan være dette som er problemet... du må da prøve å skru av den "dynamiske" kontrasten. Prøv å still inn bildet i Egendefinert, personlig eller tilpasset bildemodus, alt etter hva det kalles på TVen din. kan være det hjelper.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg har bildet stilt inn på "Manuell" og har allerede slått av kontrast+ og automatisk bildekorrigering.

Jeg finner ikke flere valg, men problemet fortsetter. Merkelig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går satt jeg og så på DaVinci-koden (elendig film, dessverre) og det ble nesten uutholdelig.

Det rare er at når jeg ser på DVD via HDMI1, er valgene for Kontrast+ og Støyreduksjon utilgjengelige fra menyen. Men jeg har tydeligvis separate innstillinger for hver inngang, for ved å sammenligne HDMI1 med EXT1 (hvor jeg tar inn UPC-dekoderen) er det ulikt oppsett.

Bildet er og blir sylskarpt når jeg ser DVD. Men at det plutselig blir mørkt er plagsomt.

Jeg ser også i manualen til TV-en at den skal merke om DVD-spilleren støtter 480p helt opp til 1080i (DVD er stilt inn på 1080i), og skal gi meg innstillingsvalg for dette. Men det får jeg heller ikke opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •