Litt skuffet over baklyset på Samsung M71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt skuffet over baklyset på Samsung M71

Hei.

Jeg kjøpte nettopp en Samsung 40" M71 og jeg er kjempefornøyd med tven bortsett fra at jeg kan se gjennomlysning fra baklyset i alle hjørnene når det er mørkt bilde.
    Mest på høyre side.
    Jeg dro tilbake til Siba hvor jeg hadde kjøpt tven og de byttet den uten å nøle, så kjempeskryt til Siba!

Fikk så den andre tven hjem og også den har tydelig gjennomlysning i alle hjørnene.
    Denne var litt bedre en den forrige, men fortsatt så synes jeg det er litt dårlig.
    Det er jo ikke så veldig mye, men synes det er dårlig når det er en tv som jeg har betalt 23 000,- for :???:

Skal det være slik?
    Eller er det jeg som har vært uheldig med begge tvene?

Jeg var å så på en 40"M61 hos en kamerat og den hadde et helt jevnt baklys.
    Derfor synes jeg det er litt rart at det er slik på M71.

Det som også er rart er at det ikke synes med engang.
    Det kommer etter en liten stund etter at jeg har skrudd på tven.

Er det noen med M71 som kan komme med sine erfaringer så hadde det vært kjempefint!

Vanskelig og ta et skikkelig bilde av det, men her er hvertfall et bilde jeg tok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skrudd på brightness sensoren?

På min M61 opplever jeg at problemet er større når jeg har skrudd av brightness sensoren, altså når baklyset står og skinner på maks hele tiden.
    Er mange som ikke synes bildet blir så bra med sensoren på, men jeg føler det gir et mer naturlig bilde så lenge man kalibrerer riktig (spesiellt kontrasten må opp et godt stykke)

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare en ting. Kjøpt plasma så slipper du sånt drit som det.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd det samme med en Samsung LCD- PC-skjerm. Da var det bare ett lys.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Sier bare en ting. Kjøpt plasma så slipper du sånt drit som det.
    Jepp. Kjør på med plasma og vær sikker på at du heller får brent inn hva enn det må være av problemer på panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal definitivt ikke lekke lys på den måten. Dette var noe som fantes på de tidligste M61 modellene og (min egen inkludert, lyshalo fra begge sidene), og jeg fikk byttet til en M61 som var helt strøken. Bare ta med bilde du tok til Siba, så tar nok de kontakt med Samsung og forhører seg. Evnt, kan du gjøre det selv.

Synd at de klarer å rote seg bort i det samme problemet på M71. Kompis av meg har fått sin M71, skal ta en tur bort til han ikveld og se etter mer nøyaktig. Var iallefall ikke noe som slo meg når vi så på Superman Returns hos han på fredagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Takk for alle tilbakemeldinger!
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Har du skrudd på brightness sensoren?

På min M61 opplever jeg at problemet er større når jeg har skrudd av brightness sensoren, altså når baklyset står og skinner på maks hele tiden.
    Er mange som ikke synes bildet blir så bra med sensoren på, men jeg føler det gir et mer naturlig bilde så lenge man kalibrerer riktig (spesiellt kontrasten må opp et godt stykke)
    Tror ikke M71 har brightness sensor. Har hvertfall ikke sett noe til den.

På kameraten min sin M61 så var brightness sensoren avskrudd og hos han så er baklyset helt jenvt.

Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Den skal definitivt ikke lekke lys på den måten. Dette var noe som fantes på de tidligste M61 modellene og (min egen inkludert, lyshalo fra begge sidene), og jeg fikk byttet til en M61 som var helt strøken. Bare ta med bilde du tok til Siba, så tar nok de kontakt med Samsung og forhører seg. Evnt, kan du gjøre det selv.

Synd at de klarer å rote seg bort i det samme problemet på M71. Kompis av meg har fått sin M71, skal ta en tur bort til han ikveld og se etter mer nøyaktig. Var iallefall ikke noe som slo meg når vi så på Superman Returns hos han på fredagen.
    Nei, synes det er for dårlig at det skal lekke lys på denne måten.
    Nå har jeg jo hatt to tver med nesten samme problemet, derfor begynner jeg jo og lure litt...
    Er jo rart at jeg skal være uheldig med to tver :?

Har du fått sett noe mer på kompisen din sin M71?

På min så ser du det ikke med engang du skrur den på, men etter en stund når jeg f.eks har satt på en film så kan jeg se den blir lysere i hjørnene hvis det er en mørk scene.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Hei.

Vanskelig og ta et skikkelig bilde av det, men her er hvertfall et bilde jeg tok.

Er dette bildet tatt med langsom lukkertid ?
    Det er diskusjon rundt "blødende" paneler i W2000 tråden også. Selv har jeg en W2000 som lekker litt - og det virker som de fleste som har denne tv'en opplever det samme.
    Dersom bildet over er tatt med normal lukkertid i et helt mørkt rom er jo panelet sinnsvakt lyst og det kan umulig være sånn. Dersom du har tatt med langsom lukkertid vil det derimot bli veldig mye mere lys på bildet enn det øyet oppfattert i mørket.

Se min post her :
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post505321

coz

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jepp. Kjør på med plasma og vær sikker på at du heller får brent inn hva enn det må være av problemer på panelet.
    Har ikke hørt maken til tullprat! At det finnes eksempler, ja, men at dette er et uttalt problem, nei!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en V2000 og kan ikke se at jeg har det problemet du beskriver. Hverken med lyssensoren på eller av.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg har en M71 som jeg skal hjem å sjekke nå, men hvilket bilde vil gi mest sort på skjermen?

Hvilket bilde eller funksjon på TVen har du Typho brukt på bildet du tok?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har ikke hørt maken til tullprat! At det finnes eksempler, ja, men at dette er et uttalt problem, nei!!
    Nettopp. Derfor kan man også kjøpe en LCD-TV uten å måtte bekymre seg over uheldigheter som trådstarter nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    hei, jeg har en M71 som jeg skal hjem å sjekke nå, men hvilket bilde vil gi mest sort på skjermen?

Hvilket bilde eller funksjon på TVen har du Typho brukt på bildet du tok?

Bilde er tatt på komponent inngangen uten en kilde tilkoblet.

Men bilde blir jo litt missvisende. Skjermen er ikke så lys, men det er tydelig lysere i hjørnene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min N71 har ikke bra sortnivå heller (skrevet i tidligere tråd). Men det skal jo være jevnt når du betrakter TV´n rett på. Det blir jo ujevn når betrakningnsvinkelen økes. Men du kan sette på energisparing. Dette reduserer bakbelysningen.

Sånn ser alså min ut; venstre side er slik den ser ut rett på omtrent..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en tur til expert i etterkant. selgeren sa N71 hadde bedre sortnivå enn f.eks Sony 2000... så ikke noe dårligere ut på Samsung faktisk direkte sammenlignet..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tok en tur til expert i etterkant. selgeren sa N71 hadde bedre sortnivå enn f.eks Sony 2000... så ikke noe dårligere ut på Samsung faktisk direkte sammenlignet..
    Sammenliknet du da N71 og V2000 ved siden av hverandre? Har holdt igjen litt med å kjøpe som du skjønner og undersøker fortsatt (etter at dere begynte å klage på sortnivå og sånt her inne :-? ). Kikker litt på både V2000 og W2000 nå men liker ikke designet på Sonyene like godt som Samsung.. dessuten får jeg N71 til rundt 16k mens Sonyene koster 4-5 lapper mer..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva, har du ikke kjpt ennå?
    De sto ved siden av hverandre ja men var stilt "bort i natta" som vanlig. Fikk dem til å stille inn samsungen i allefall men var såpass forskjellig innstilt at det var vanskelig å vurdere. Jeg konluderte i allefall at det ikke var noen stor forskjell påsortnivå. Kjøp heller plasma om du er nøye på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Siba igjen og de sier jeg kan prøve en M71 til, velge en annen tv eller få pengene tilbake.

Synes Siba har vært utrolig hjelpsom og imøtekommende!
    Så igjen kjempeskryt til Siba!

Vet ikke helt om jeg har så lyst til å prøve en M71 til.
    Kan selvfølgelig være jeg som har vært uheldig med begge tvene.
    Ettersom man skulle jo ikke tro det skulle være så dårlig lyslekkasje på denne tven, men har fått en litt dårlig følelse med M71 nå.

Jeg kunne få Sony W2000 uten mellomlegg. W2000 ligger på 25000,- mens M71 betalte jeg 23000,- for.
    Så det er jo litt fristende å ta sonyen. Den får jo mye skryt og er "full hd"

Men så leser jeg om mange som har problemer med lyslekasje av baklyset, men virker som det ikke er like mye som det har vært på de tvene som jeg har hatt.

Leser også at den ikke takler Xbox 360 i 1080p siden den ikke støtter 1080p over komponent. Står litt om det her: Official Sony 40",46" XBR2, XBR3 - Owner's Thread - AVS Forum

Så det er jo litt synd da jeg hovedsakelig skal bruke den til Xbox 360

Siba sa også at de fikk inn Samsung F71 om ikke så lenge så den er jo også en mulighet.

Ser at OK elektriske kan levere Samung M91 til 23500,- OK Elektriske AS - Samsung LE-40M91B

Dette er jo en kjempebra pris på denne tven!
    Men finner lite med tester på denne.
    Er veldig Interessert i denne tven.
    Hvor mye har det å si at det er LED baklys?
    Når det er LED baklys så blir det vel et veldig jevnt og bra baklys?
    Noen som vet om noen tester?

Synd at den ikke er "full hd", men hvor mye har det egentlig å si om tven er 720p eller 1080p på en 40" tv?

Om noen har noen innspill om denne tven så hadde det vært supert!

Noen som har erfaring med OK elektriske?

Vanskelig å vite hva man skal gjøre så håper noen kan hjelpe meg litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •