GET(UPC) Fjernkontrolltrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET(UPC) Fjernkontrolltrøbbel

Tjena.

Jeg har omsider fått denne nye dekoderen fra GET, Get Box heller hva de kaller den.. Men jeg har tidvis litt problemer med kontrolleringa av den.

Jeg har en Samsung LE40M61 og Pioneer VSX-1015s sammen meg GET-dekoderen i stua, og styrer alt med Pioneer sin programmerbare fjernkontroll (fulgte med 1015), og det fungerer strålende.. NOEN GANGER..:evil: :evil:

Jeg har ikke klart å feilsøke meg fram til noe konklusjon på hvorfor jeg til tider ikke klarer å styre GET-dekoderen fra Pioneerkontrollen, eller fra orginalen for den saks skyld. Og det gjelder også hvis jeg går helt bort til dekoderen. Men det kan virke som TVn spiller en rolle her, har fått kontakt med GET-boksen igjen etter å ha skrudd av TV..

Noen som har erfaringer med dette, eller noe i samme gate?

Kan det være at enhetene mine "snakker" på samme "frekvens" (IRQ-konflikt hihi) eller noe i den dur? Og er det i så fall noen muligheter for å justere på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det kunne være interessant å høre litt om den nye dekoderen!
    Hva er nytt med den?
    Hvilke tilkoplingsmuligheter har den? (HDMI?, s-video?)

Den gamle Motorolaen var jo et mareritt (jeg sitter med den nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner at du har problemer med å styre den Get dekoderen uansett hvilken fjernkontroll du bruker, det er ikke mulig at det er en defekt i selve dekoderen da ? IR sensoren på dekoderen har "issues"?
    Bare slenger ut noen ideer.

Cobos

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har sett beskrivelse av dekoderen på forumet her et sted, men den har altså hverken HDMI eller COMPONENT. Det kommer visstnok bokser med harddisk og komponentutganger i slutten av november, og neste år vil det komme to utgaver med HD-støtte og HDMI. Hvorav en også har harddisk for opptak.

Jeg har litt problemer med at kanaler faller ut, og sitter igjen med NRK1 og GET Infokanal. Må skru av og på boksen for å få kanalene inn igjen Men ellers er denne saken hvertfall mye kjappere enn Motorolaen (om ikke annet).

Når det gjelder fjernkontrollproblemet så har jeg ikke fått feilsøkt noe mer, men det hele virker noe mystisk. Noen ganger fungerer det som en drøm, mens andre ganger kan jeg trykke til jeg blir blå i fjeset uten at boksen reagerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •