Nok en hva er best topic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en hva er best topic

Topic says it all, hvilke av disse skjermene er "best"?

Sony KDL-40W2000
    Link: Sony 40" Bravia HD LCD TV, KDL-40W2000 - MPX.no

Philips 37PF9731D
    Link: Philips 37" Wide LCD TV - HD Ready - MPX.no

Samsung LE40F71B
    Link: Samsung 40" LCD TV, HD-ready LE40F71B - MPX.no

Her hva jeg tenker:

Sony har dårlig design men bilde er bra og folk skryter om den overtalt.

Philips har vunnet pris, har bra design og Pixelplus HD3 får vanlige dvd filmer til å se utrolig ut. Men utenom det vet jeg lite om den...

Samsung har helt klart et utrolig bra design, bildet skal vist ikke være det beste du får men jeg synes det så bra ut.

Innsipill hadde vært fint, takk

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sonyen, og er veldig fornøyd med den (synes også designet er bra - se evt bilde via link i min signatur, Philipsen derimot synes jeg er mindre pen med de enorme kantene rundt, men det er jo smak og behag).
    Helt sikkert bra TV'er alle sammen, såvidt jeg har lest litt rundt så er Philipsen veldig bra på bevegelser, mens Sonyen har litt bedre sortnivå/kontrast. Philipsen er visst bedre på farger ut fra esken, mens sonyen må justeres litt for å få den bra (fabrikkinnstillingene er en overdrevet butikkmodus, ikke egnet hjemme i stua). Samsungen vet jeg ikke så veldig mye om, men har lest at den ikke støtter 1:1 pikselmapping på HMDI. Samsungen klarer det visst på VGA inngangen. På sonyen er det omvendt, den støtter ikke så høy oppløsning som 1920x1080 over VGA (maks 1360x768 ), men klarer derimot 1:1 på 1080i/1080p HDMI og 1080i komponent.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons, det er ikke så enkelt det her altså. Tekniske spec sier at Sony er bedre og "alle" sier den er best. Men når jeg kikket på Philips sin så synes jeg den så mye bedre ut...

Så da på Ringenes Herre dvd...den oppskalerer jo bra med Pixel Plus HD 3.... Men den er jo mindre og koster mere en dem andre. Og kanskje denne Pixel Plus saken kan forandre litt for mye på bildet i endel filmer at det ikke blir så bra....vanskelig det her.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være at philipsen er bedre ja. Ut fra pris/størrelse så er det kanskje mer riktig å sammenligne den med Sonys X serie?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig sansen for Samsungen, men er det ikke veldig dumt å gå for den siden den "bare" støtter 1080i og ikke 1080p? Kommer 1080p til å ta helt av fremmover eller vil dette tv fra Samsung være et ok valg?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg en TV med 1920*1080 uten støtte for 1080p virker noe halvgjort. At en flatskjerm ikke støtter native oppløsning fra PC synes jeg er hårreisende, men det er jo av en eller annen grunn helt normalt.
    Hvis man plutselig sitter med en kilde som gir et godt 1080p-signal, det være seg en ekstern videoprosessor, PC, HD DVD/BD eller kanskje en surroundreceiver, er det kjedelig å sitte med en dyr TV som kun støtter 1080i med "feil" deinterlacing (jeg vet ikke hva Samsung og Philips gjør med 1080i). Det er ikke dermed sagt at man ikke får et bilde man er fornøyd med, men jeg liker ikke tanken på å sitte med den nest beste løsningen (noen kjenner seg kanskje igjen der) når man kunne valgt noe annet.

I samme prisklasse som Philipsen finner du jo Sony X2000 som i motsetning til W2000 har utseendet på sin side (min mening selvsagt, og jeg tenker på den sorte versjonen av X2000).

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på TV jakt en stund selv og gjort en del tester + research. Personlig ser jeg ikke så stor forskjell på 720p og 1080p på en 40" - sitteavstand ca. 3,5m. Jeg er jo ingen ungdom lengre så synet er nok ikke helt på topp:-). Derimot blir det ofte bedre resultat på lavoppløst materiale (DVD, TV sendinger) på TV'er med lavere oppløsning (1366x768). Dette fordi svakheter i signalet ikke blir skalert opp til 1920x1080. Når vi får HD sendinger på TV fra NRK og de andre, ser det ut til at det blir 720p. Siden jeg kjører projektor og 120" på film materiale, er det kun her jeg føler full HD er nødvendig, men selvsagt er det bare min subjektive oppfatning. Av de TV'ene du nevner er i mine øyne Philipsen hårfint bedre totalt sett, men den er for dyr og jeg liker ikke utseendet. Sjekk også ut LG's nye modeller som kommer nå i disse dager, de skal visstnok ha Faroudja de-interlacing.

Med det økte tempo det er på utvikling og forbedring av billedelektronikk ville jeg ikke kjøpt en alt for dyr TV i dag; allerede neste høst har vi vesentlig bedre TV'er til lavere pris. Nå er det faktisk et poeng å vente litt, også med tanke på MPEG4 standarden og innebygde digitale tunere som vel blir et tema om ikke så lenge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •