Tips til kjøp av 40" HD-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til kjøp av 40" HD-tv

Hei.

Jeg skal nå investere i et nytt tv ettersom min gamle begynner å dra på årene. Vet ikke veldig mye om tv. Men det jeg vet er at jeg er på jakt etter et 40" HD-tv til rundt 20 000. Bildekvaliteten er utvilsomt det viktigste. Hadde også vært greit om den kunne monteres på en slags arm på veggen!

Jeg lurer også på om det er en stor fordel å kjøpe tv'en over internett framfor butikk?

Håper dere har noen gode tips til meg!

Mvh
    Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony kdl-40v2000 til rundt 20k, kdl-w2000 til rundt 25k. veggfeste som kan svinges får du kjøpt overalt hvor de selger tver.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonys LCD med betegnelsen W2000 er den du bør kjøpe. Sammenlikn gjerne V2000 og W2000 mot hverandre, men jeg hadde ihvertfall ikke vært i tvil.

Newcomer Robin_d sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av 40"

Helt enig med J.Haugen. Jeg har akkurat selv kjøpt meg TV og valget mitt ble da KDL-46W2000 serien. Jeg brukte mye tid på å sjekke de forskjellige modellen på markedet og syns faktisk dette er noe av det beste. Du bør klare å skaffe 40" til rundt 24-25K.

Det er bare å dra å titte på en sånn, du blir garantert fornøyd....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!

Jeg har nå sett på både V2000 og W2000 og det ser ut som den største forskjellen ligger i oppløsningen. V2000 har 1366x768 (WXGA) og W2000 har 1920x1080 (WUXGA). Jeg skal ikke koble tv'en til PC'en!

Er det nødvendig med den største oppløsningen (hva brukes denne til) ? Hvilken oppløsning blir HD-tv sendingene sendt i og kan V2000 takle den største oppløsningen selvom den ikke har nok piksler?

Mvh
    Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de skal sende i 768p her når de skal begynne med HD her så jeg vil tro V2000 modellen er den beste for deg hvis du ikke har parabol eller skal investere i en HD spiller.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD sendingene som kommer i Norge skal komme i 720p. Begge TV'ene vil altså måtte utføre noe scaling.

Når det stilles sterkere krav til scaleren i TV'er med Full HD oppløsning vil jeg anta at disse er av noe bedre kvalitet og kan således være et bedre valg.

Men faktum er at det er lenge til vi ser noe HD TV signaler over det nye bakkenettet i norge. Dersom man ikke planlegger å kjøpe en BlueRay eller HD-DVD spiller med det første og bare har tenkt å bruke TV'en til å se fjernsynssendinger og en og annen DVD, så har man strengt tatt ikke bruk for en TV som er HD-Ready i det hele tatt. Etter min mening vil også plasma være et bedre valg enn LCD til den bruken.

Panasonic PA60 er en plasma man får til rundt 12000,- og er ikke HD-Ready, men dæven steike for noen bilder når det gjelder vanlig fjernsynsbruk. Den kommer også i en HD-Ready utgave til ca. 16000,- og heter da PV60 eller PV62 avhengig av hvilken kjede man kjøper fra eller om det er med bordben på den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD sendingene som kommer høsten 07 på østlandet sendes i 720p, men hva som er nødvendig er jo opp til hver enkelt. Men jeg valgte W serien for å:

- Være best mulig forberet på "fremtidens" signal.
    - Ha mulighet til å kjøre full 1080p når jeg får Blue-ray, som er sinnsykt bra.
    - Syns W serien er mye bedre på dagens SD signaler enn V serien, og frem til HDTV kommer er jo det viktig.
    - Bedre sortnivå og kontrast.

Dette var mine begrunnelser for valget mitt, syns du bare må finne ut av hva du skal med Tv`n, og tenke litt fremover. Det er jo tross alt litt penger vi snakker om..

AVforum.no - Robin_d's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Sony Center i dag og så på V2000, likte den godt, tror det blir den!

I dag har jeg parabol fra Canal Digital og jeg tror jeg har ihvertfall en HD-kanal. Men jeg trenger vel ikke noen ekstra boks for ta imot HD-signaler (nå tenker jeg utenom eventuelle BluRay/ HD-DVD spillere)?

Takk for all hjelp så langt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se HD fra Canal Digital trenger du en ny tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •