Fotballen på TV igår var en liten nedtur på min TV...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fotballen på TV igår var en liten nedtur på min TV...

Har nylig kjøpt en Pana PV60 og har vært veldig godt fornøyd sålangt.

Men igår så jeg Champions League på den og det var en liten nedtur.
    Spesielt når de sendte fra kameraene som var langt unna banen, altså store oversiktsbilder over spillerene. Da så jeg en slags kontur rundt spillerene.
    I tillegg var det til tider nesten litt uklart fra disse kameraene.
    Ved nære bilder var bildet helt flott.
    Fotball er noe jeg ikke har hatt anledning til å teste/vurdere før jeg kjøpte.
    Men jeg ser ganske mye fotball så det er ganske viktig.

Tror kanskje de bruker mye mer oversiktskamera på Ch.League i forhold til
    England og tippeligaen, slik at disse vil se bedre ut......

Lurer på om andre Pana-eiere har det samme?

Og er andre merker eventuelt bedre på dette? Pioneer 427 eksempelvis?

Håper på noen fornuftige svar.
    Hilsen fra en som plutselig ble litt usikker.........

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en PV60 og har lagt merke til det samme. Jeg tror imidlertid ikke dette er noe særeget fenomen på PV-serien, men at 42" forstørret bildet så mye at det er nådeløst mot komprimeringsartefakter som dannes rundt spillerene. Hvis du tar et 'vanlig' digitalkamerabilde tatt fra samme avstand som oversiktkamereane du viser til så vil du ved forstørrelse oppleve de samme 'kantene' rundt spillerene.
    Når det er sagt har jeg til gode å se en flatskjerm med litt størrelse reproduserer gode idrettsbilder. Raske skifter som i fortball og ishockey mer eller mindre suger over hele linja. Der er det enda et uløst potensial som vi vil se en utvikling på i flere år fremover. Noe av problemet kan kanskje løses ved HD-sendinger. Da vil det være mere bildeinformasjon tilgjengelig og den store bildeflaten vil ikke vise like mange feil og mangler.

Bekymringen din om at skjermen i seg selv ikke er god tror jeg du bare kan legge fra deg. Sett på en film eller noe med godt bildegrunnlag så ser du at PV60 har en knallsterkt bilde, spesielt til prisen den selges for nå for tida.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du,
    regner med du har analoge signaler?
    I går var det helt elendig kvalitet på sendingene ute hos oss iallefall, aldri sett det dårligere. Trøst deg med at alle tv'ene i huset slet med det samme som du nevner, da også to crt tv'er. Tror neppe du kan legge skylden på PV60 i denne sammenheng. (Har PV60 selv, og så nøyaktig det samme som du nevner).

Vent til neste kamp, så er det nok bra igjen - skal du se:wink:

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Lurer på om andre Pana-eiere har det samme?

Og er andre merker eventuelt bedre på dette? Pioneer 427 eksempelvis?
    -Har en Panasonic 37PA50 på jobb, den er nokså god på fotball. (testet med parabol og kabel)

-Pioneer 427 er fryktelig på fotball. (god på stillebilder, men fryktelig på beveglese) (testet med kabel)

-Hjemme har jeg en LG 42PC1RR som jeg synes er super på fotball.(testet med kabel og vanlig tak-antenne)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hei du,
    regner med du har analoge signaler?
    I går var det helt elendig kvalitet på sendingene ute hos oss iallefall, aldri sett det dårligere. Trøst deg med at alle tv'ene i huset slet med det samme som du nevner, da også to crt tv'er. Tror neppe du kan legge skylden på PV60 i denne sammenheng. (Har PV60 selv, og så nøyaktig det samme som du nevner).

Vent til neste kamp, så er det nok bra igjen - skal du se:wink:
    Hei!

Har digitale signaler via parabol.
    Men dette er kanskje noe jeg må leve med. Med filming fra så lang avstand
    og så mye som "skjer" i bildet(mere komprimering) sliter kanskje de fleste TV'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC/ GET digital har elendig kvalitet på tv3 sine sendinger i allefall, det er bedre å se fotball på tv2 sine sendinger. Dog kan det også til tider være dårlig kvalitet på fotball kampene tv2 sender. Kvaliteten på tvsendigene fremkommer veldig tydelig på lcd/plasma tver.

Var nylig i usa hvor jeg så veldig mye sport i HD sendinger (baseball, nascar, nfl og nhl), da snakker vi kvalitet da... Enda tven jeg så sendingene på hadde ikke mer enn en plasma 42" med 480p.... Gleder meg som en unge til vi får sport i HD i norge...

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt PV60 siden i vår, og ble skuffet over bl.a VM-sendingene. Bl.a en smule irriterende at spillerne på store oversikts bilder løper rundt med litt av gressteppet rundt seg..
    Men det er ikke TV'n sin skyld, så mye kan jeg si. Det ligger ett eller annet sted mellom kameraet på stadion(sikkert forskjellig kvalitet på disse også) og TV'n. Om jeg ser på TV2's sendinger fra norske baner, blir gjerne 16-meter streken (og andre hvite linjer) , klart "oppstykket" om de vises diagonalt på skjermen. På TV3's sendinger derimot er den hvite linja nærmest slik den skal være uansett hvilken vinkel den har på skjermen. Jeg har kabel tv fra Canal Digital(Telenor). Så vi får vel bare være tålmodige inntil kvaliteten på hvert ledd er godt nok.:???:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hovedsakelig kvaliteten på sendingene som gjør dette. Slå av bildeforbedringsteknikkene og bruk det aspektet/formatet de sender kampen i, det hjelper. Synd at ikke NRK sender og produserer kamper fra Eliteserien, det hadde blitt andre boller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •