hva er galt med....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva er galt med....

lurer på en ting.. Hva er egentlig galt med Sharp og JVC? -er jo ikke mulig å oppdrive meninger om disse merkene. Er det djevelens verk, eller er det som en Mazda i en verden hvor det er BMW å alskens andre horebiler som gjelder?

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok lagt Hitachi til i samme kategorien.
    Vel, fra hva jeg har sett, og hva kunder har sagt til meg gjennom årene, er de vel rett og slett for lite spennende for folk flest. I tillegg er de sjelden billige nok til å bli bestselgere.

Sharp er veldig små i Norge pga. en liten salgsorganisasjon som har konsentrert seg mest om Sharp kontor og proffprodukter. JVC kommer litt i skyggen av storebror Panasonic, og har vel de siste årene slitt med litt for lite "nyheter". Men begge har vel et større potensiale i Norge, de er jo mye større i endel andre land.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du egentlig sier er at det rett og slett ikke trenger å være dårlige produkter? har f.ex sett litt på sharp lc32ga9e og jvc 32x70bu. Er ikke noen ekspert,men mener selv at disse kan være bra...

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vil si de er ofte like bra som noe annet ja Tror ikke du skal være bekymret for å prøve hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Ja nei merkelig at du nevner det. Men for JVC sin del så er vi veldig veldig på tur oppover nå. Har som du kanskje har sett befestet oss som en av topp leverandørene på LCD de siste årene. Markedsposisjonen vår pr dags dato tilsier også dette.

Men jeg må jo tenke litt ekstra når jeg sitter her på AVforum og leser diverse innlegg, at hva folk kjøper har ekstremt mye med hva som er popp i tiden, og kvalitet etc blir i mange tilfeller tilsidesatt. Vil nevne et eksempel, vi hadde en test tilbake for noen måneder siden. Litt større skjermer som ble testet mot et par andre store aktører i markedet. Konklusjonen i testen var at JVC var seirende i denne testen. Morsomme i ettertid var å se på kommetarer etc rundt dette på forumet, hvor samtlige så og si, diskuterte seg i mellom, hvem av andre og tredje plassen de skulle kjøpe :? .

Det vil alltid være sånn at noen har sterkere navn enn andre, og JVC har vel ikke tradisjonelt vært veldig kjent i TV verdenen, men etter at vi valgte kun å konsentrere styrken på bildesiden rundt LCD(kuttet plasma produksjon), så har vi visst oss som en av de absolutt sterkeste kvalitetsmessige leverandørene.

Men vi har enda en lang vei å gå, men jeg har fullstendig tro på at folk vil åpne øynene mer opp for merker som JVC og feks Sharp, når de blir mer "vant" med dem.

Når jeg nå er igang med å skryte litt av merket jeg jobber for, kan jeg nevne at, visste dere feks at 100Hz teknologien på LCD tv (ps. navn som Clear Motion Drive, Clear LCD, 100Hz etc) ble utviklet og tatt i bruk av et kjent Japansk merke på tre bokstaver, for 14 måneder siden? Og da var dette kun mulig med Sharp sin 37 toms LCD matte.

Vel vel liten digresjon der fra meg... Men for å oppsummere, vi i JVC jobber knallhardt med produktutvikling og følger med rundt omkring for å få med oss hva publikum ønsker av finesser o.l, og sånn som vi har startet nå, ja så vet jeg at vi i fremtiden kommer til å bli en atskillig større aktør på tv siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, helt objektiv er du vel ikke med den bakgrunnen? Det er neppe helt uten grunn at nettopp Panasonic, Pioneer og de nye Sony LCD-skjermene har så stor popularitet. Men for all del; Noen merker kommer ufortjent i skyggen, og det er mulig at de nye JVC-skjermene er gode. Men det jeg har sett før, har ikke vært til å hoppe i taket for.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har du helt rett i objektiv er jeg nok ikke :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC' lcd skjrmer synes jeg har blitt bedre og bedre for hver generasjon. designer er ikke så værst heller.
    De er ikke helt på bang for the buck enda (siden det er lite konkuranse)
    Men så er det jo halvannet år siden jeg var oppdatert..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp har vel rett og slett ikke satset stort nok, eller reklamert nok? I tillegg har de ikke vært spesiellt heldige med designet synes jeg, før nå i det siste med de aller nyeste modellene. Jeg synes disse nye modellene så bra ut både utseendemessig og bildemessig, selv om det jo er litt vanskelig å vurdere bildet i et messeområde som de var i da jeg så dem.

JVC var populært på åttitallet husker jeg, men siden da har jeg liksom ikke hørt så mye fra dem. Men jeg har jo registrert at de har fått noen gode tester på TVene sine.

Men det har vel blitt en "etablert sannhet" at Pioneer og Panasonic er kongene, og alle andre kommer etter. Men i det siste har jo det forandret seg noe, da f.eks. Sony har skjerpet seg. Så det er vel ikke noe i denne bransjen som er statisk - ihvertfall ikke over lengre tid.

Det var faktisk en periode da Pioneer heller ikke var synonymt med kvalitet for meg, men de gjorde kanskje noen grep slik Sony nå ser ut til å ha gjort?

Personlig er jeg mer opptatt av bildekvaliteten enn merkenavn, men av og til er det jo en grunn til at et merke har fått et godt navn da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •