Forskjellen på Plasma og LCD tv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Haha! Der fikk vi plasma-eiere, gitt!:-D
    bare innrøm at du elsket det!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    bare innrøm at du elsket det!
    Uten å gå for lenge off topic, så: ja, det gjorde jeg.

Plasma versus LCD er en smaksans. Personlig har jeg ingenting til overs for LCD. Jeg synes rett og slett at synes bildet er unaturlig. På en annen side er det også mange plasma-TV'er som ikke faller i smak hos meg. En ting forundrer meg: Loewe blir regnet som en meget bra og dyr TV. Jeg mener ikke å tråkke Loewe-eiere på foten her, men når jeg besöker hifi-butikker som selger Loewe så har jeg inntrykk av at dette er de TV'ene som har dårligst bildekvalitet. Elendig svartnivå og fargene er somregel blasse. Hvis disse er så bra, hvorfor kan ikke butikken kalibrere dem skikkelig? Eller regner butikkene med at de skal selge disse TV'ene på rykte?
    En butikk som Pause i Stockholm som selger High-end-utstyr har en utstilling av elendig kalibrerte TV'er. LCD'ene er en katastrofe. Svartnivåene er så dårlig innstilt at svart er närmest lysegrått. Hvordan kan man stille ut noe slikt?
    Mener ikke å gjöre dette til enda en Plasma versus LCD-tråd eller Innstillinger-på-flatskjermer-i-butikk-tråd, men dette forundrer meg virkelig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Min 506XDE brukes nesten daglig til PC-bruk og Mediacenter, gjerne i flere timer om gangen. Den brukes for alt den er verdt til å vise bilder, film, spill, surfe og spille av musikk, ja faktisk har jeg redigert et par bilder med Adobe Photoshop på den også. Ingen problemer med dårlig skarphet ved bruk av VGA inngangen, og fargene er svært gode. LCD vil være selvfølgelig være bedre på et par områder ja, men de som har sett 506 tilkoblet PC skjønner hva jeg mener når jeg sier dette fungerer overraskende bra.

Jeg har ingen behov for en skjerm jeg ikke kan bruke til det jeg vil.
    Dette lover jo bra ;-) ....kanskje jeg skulle våge meg å koble en aldi så liten PC til Pioneeren. PC'en har liksom vært kobla til video kanonen, siden den har DVI og greier...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice | Scansonic 50" HD-klar plasma TV - 500100HD

sjekka ut denne i butikken idag.
    den virket faktisk overaskende bra på tv signal da.
    men hvordan tror dere denne ville fungert ved pc-bruk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Uten å gå for lenge off topic, så: ja, det gjorde jeg.

Plasma versus LCD er en smaksans.
    Mener ikke å gjöre dette til enda en Plasma versus LCD-tråd eller Innstillinger-på-flatskjermer-i-butikk-tråd, men dette forundrer meg virkelig.
    Leide en film forleden som ga skikkelig LCD-feeling på plasmaen. Ultraviolet heter den (ny på leie). Anbefaler den til alle som har plasma og som angrer på at de ikke kjøpte LCD...

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide en film forleden som ga skikkelig LCD-feeling på plasmaen. Ultraviolet heter den (ny på leie). Anbefaler den til alle som har plasma og som angrer på at de ikke kjøpte LCD...
    Må le :lol: Ga en LCD feeling på plasma. Det dummeste jeg har hørt noen si.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det primære er å se på TV da velger man Plasma framfor LCD? Kan faktiske hende jeg kommer til å snurre noen gamle VHS taper også. Da bør man ha...????

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre man skal benytte TV'en mye til PC-bruk er mitt råd i alle tilfeller å kjøpe plasma. Er man ekstremt redd for innbrenning kan man også tenke på LCD hvis du har for vane å la tv'en stå på dag ut og dag inn...ser man mye film og har en variert bruk, er plasma tingen. Jeg har hatt to plasmaskjermer og kommer sannsynligvis til å kjøpe flere plasmaskjermer i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha "lcd-feeling" :lol: I tillegg er dette en av de største møkkafilmene som noen gang har blitt laget :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jævlig film, men den fikk plasmaen min til å se ut som LCD ....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •