Samsung M71 problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M71 problemer

Hei,

jeg har anskaffet meg en Samsung 40 M71 på bakgrunn av tester og erfaringer rundt omkring på forum. Jeg er mektig imponert over designet og klarheten i bildet. Det jeg derimot sliter med er etterslep\støy ved hurtige bevegelser. Med hurtige mener jeg løping\fotball\kamerabevegelser.

Jeg har ringt Samsung support der jeg fikk beskjed om å skru av DNI og ha på 100 hertz. Dette har ikke hjulpet veldig mye. I tillegg har jeg endret modus på bildet til film - 100 kontrast - 50 lys.... det ble litt bedre..men langt fra hva jeg hadde håpet på.

Leste så på ett forum (tror det var her) at det kan hjelpe å skru av SMD, noe man kan gjøre inne på servicemenyet. Etter litt fikling\googling kom jeg meg inn i servicemenyen...men fant ikke noe som het SMD... noen som kan guide meg\få det inn med tskje til meg så jeg får sett hvordan det blir uten denne funksjonen på.

Kan også nevne at jeg kjører canal digital på parabol tilkoblet med scart. Det som også slår meg at MÅ jeg kjøre HDMI for å få ett bra bilde?? Isåfall..hvilken dekoder må jeg kjøpe da??

Noen som har ork til å svare meg blir jeg veldig glad da jeg har veldig lyst til å se hvor bra bildet Samsungen kan gi meg..

mvh

Frode

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av det nederste valget under bilde-tabben, heter vel 100hz eller SMD(?) avhengig av software-versjon, TROR jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Slå av det nederste valget under bilde-tabben, heter vel 100hz eller SMD(?) avhengig av software-versjon, TROR jeg.
    Hei og takk for raskt svar.

Det er noe som heter 100hz av eller på i bilde menyen.. men er det samme som smd? Eller er det i servicemenu du mener nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100hz = SMD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsa
    100hz = SMD.

Det var det samme ja... hmmm... noen som da vet om noen fikse innstillinger som kan gjøres i evt servicemenyen for å få bedre bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av 100Hz og på med DNie... 100Hz lager en liten bølge rundt objekter i rask bevegelse... men hvis du deaktiverer 100Hz eller SMD som det heter vil du få litt mere støy i bildet, men burde egentlig ikke være problem med digitale signaler. Jeg kjører både DNIe og SMD... Fordeler og ulemper med alt... må bare se hvordan det funker for deg!

Det kan også være at du må stille ned kontrast og skarphet.... Husker ikke hvilke tråder, men dette har vært diskutert i en av de første trådene om M71. Tror det er her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...?highlight=m71

Kan også være at du vil få bedre bilde med bedre kabel, men jeg har ikke forutsetniger til å si så mye om det... vet heller ikke hvilken type du har...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Prøv å skru av 100Hz og på med DNie... 100Hz lager en liten bølge rundt objekter i rask bevegelse... men hvis du deaktiverer 100Hz eller SMD som det heter vil du få litt mere støy i bildet, men burde egentlig ikke være problem med digitale signaler. Jeg kjører både DNIe og SMD... Fordeler og ulemper med alt... må bare se hvordan det funker for deg!

Det kan også være at du må stille ned kontrast og skarphet.... Husker ikke hvilke tråder, men dette har vært diskutert i en av de første trådene om M71. Tror det er her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...?highlight=m71

Kan også være at du vil få bedre bilde med bedre kabel, men jeg har ikke forutsetniger til å si så mye om det... vet heller ikke hvilken type du har...
    Hei og takk for svar!

Jeg kjører vanlig scart fra dekoder til tv (vil det hjelpe mye på bilde å endre til bedre scart kabel??))

Har ikke forsøkt DNI på og 100 hz av.. skal prøve det når jeg kommer hjem fra jobb!

mvh
    Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kom du deg inn i service menyen?

jeg har litt problemer med å se TV og film via PC ingangen. Jeg bruker en media center pc og får noen streker over skjermen ved raske bevegesler. det er akkurat som deler av bildet ikke henger med. jeg har brukt den samme pcen på en dell TV tidligere uten disse problemene ved samme oppløsning.

noen som har noen fornuftige svar på dette? eller hvet hva jeg kan gjøre?

Mvh
    Bosse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over denne artikkelen fra dinside på test Av M71B og de hadde også problemer med synk/tearing av bildet via pc port. etter hva de skriver skal dette kunne løses med en firmaware oppgradereing.

Samsung LE-40M71B - DinSide Data : Lyd & Bilde : Data

Jeg ringer Samsung i dag.

Mvh
    Bosse

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosse
    kom over denne artikkelen fra dinside på test Av M71B og de hadde også problemer med synk/tearing av bildet via pc port. etter hva de skriver skal dette kunne løses med en firmaware oppgradereing.

Samsung LE-40M71B - DinSide Data : Lyd & Bilde : Data

Jeg ringer Samsung i dag.

Mvh
    Bosse

Kom inn på service menyet ved å trykke info->meny->mute i avslått tilstand deretter så trykker du tv'en på.. hva man kan endre som er lurt i servicemenyen er jeg usikker på...si fra hvis du kommer over noe som forbedrer bildet.. tror også man kan miste garanti hvis man kåler for mye der inne..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk for det

Jeg skal si fra. Får også en service tekniker til meg på fredag for å oppgrdaere firmware i TV'en etter noen telefoner til samsung skal vist nok dette fikse problemene med vga tilkobling til pc.

Mvh
    Bosse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har nå fått oppgradert min software i TV'en og problemene med pc inngangen ser nå ut til å være borte.

Mvh
    Bosse

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •