KDL-40X2000 - En fremtidsinvestering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KDL-40X2000 - En fremtidsinvestering?

Heisann!

Første post her inne, så go easy on me

Ifm. flytting til ny leilighet ble jeg atter en gang tvunget til å flytte min Sony Wega 36" 100hz CRT tv. Siste gang. Jeg satte den i leiebilen, og bestemte meg for at nå gidder jeg ikke mer. Jeg endte opp med å prøve å selge den, men ga opp da ingen ville ha den (Ga 36.000 for den for noen år siden ..). I dag kjører jeg den ut til dens nye eier, for 6000 kroner med bordet som fulgte med. Kjipt, men such is life.

Jeg har sett mye og nye aktuelle LCD-TVer, men for meg som ikke er noen guru på dette feltet, er det vanskelig å orientere seg om hva som er det riktige kjøpet. Jeg har gode erfaringer med Sony fra tidligere av, og vet at de pleier å levere kvalitet.

Den aktuelle modellen jeg har bestemt meg for er KDL-40X2000 - som dere sikkert vet er en nyere modell med Bravia Engine duppeditten. Jeg registrerer også at det finnes en noe rimeligere modell, W2000, som tilsynelatende gjør mye av det samme. Likevel får jeg inntrykk etter å ha lest her inne, at de ekstra kronene for en X2000 serie er vel annvendte penger.

Jeg vil at denne investeringen skal vare. Jeg vil ha et produkt som har god teknisk holdbarhet, og trenger deres tips til å vite hvilke steg jeg kan ta for å sikre at jeg ivaretar min nye TV så godt som mulig. Har dere tips og innspill til ting jeg burde skaffe sammen med TV'en for å sørge for full utnyttelse, og sikker bruk/drift av den?

Kom gjerne med ideer og innspill. Helt til slutt kan jeg jo si at jeg har en APC Smart-UPS XL 3000VA RM i racket mitt for å forsyne strøm til alle mine kostbare elektroniske dippedutter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Har dere tips og innspill til ting jeg burde skaffe sammen med TV'en for å sørge for full utnyttelse"

Optoma HD3000 VXP SCALER

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x2000 finnes med to forskjellige paneler. w2000 finnes kun med det beste av disse 2 så det er godt mulig at du betaler mer for mindre...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår produktbeskrivelsen riktig, vil denne enheten ta seg av signalet fra kilde, før det når TV. Altså en bildeprosessseringsenhet mellom medium og TV. Jeg fant bare en pris på den, ca. 3.000 USD, som gjør den litt i dyreste laget for meg akkurat nå, men takker så mye for innspillet!

Jeg kunne jo alltids nevne at jeg primært kommer til å benytte meg av Xbox (XBMC), X360 og slikt. Skulle ønske det gikk ann å få den uten tuner..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er fremtidssikkert. Men nå som jeg har fått skjekket ut Sony W2000, er ikke jeg i tvil: Dette må være markedets beste LCD-skjerm akkurat nå (i forhold til pris). Skal du ha X2000, må du være sikker på at det er det nyeste panelet, dvs. det samme som står i W2000. Men den koster jo en del mer, så lommeboka avgjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe en LCD TV er sannsynligvis en av de aller dårligste investeringene en kan gjøre og jo dyrere jo verre. Den LCD TV'en du kjøper idag vil koste halvparten om 2 år og være forbikjørt teknisk. Tror jeg ville tenkt meg godt om før jeg kjøpte en TV til over 20 tusenlapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den LCD TV'en du kjøper idag vil koste halvparten om 2 år og være forbikjørt teknisk.
    Det er gjerne sant, men gjelder ikke det for det meste av teknologiske nyskapninger i dag? Jeg mener, det har kommet 1000vis av nye TV'er på markedet fra når jeg kjøpte min Sony Wega 36" CRT, men likevel syns jeg den har holdt strålende til mitt bruk frem til i dag. Så det er vel egentlig mer et spørsmål om hva man trenger? Har man et konkret behov for det siste og nyeste av teknologi? Jeg for min del har gjerne ikke det.. Men når jeg svir av 20 til 30 flis på en TV, vil jeg vite at jeg bruker penger på noe som varer, og noe som er av god kvalitet - noe som ikke forfaller.

Jeg har ikke lest noe særlig om W2000, så jeg tør ikke si hverken for eller mot her, men jeg fikk inntrykk - dog overfladisk -at X2000 var en ... oppgradert utgave?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Å kjøpe en LCD TV er sannsynligvis en av de aller dårligste investeringene en kan gjøre og jo dyrere jo verre. Den LCD TV'en du kjøper idag vil koste halvparten om 2 år og være forbikjørt teknisk. Tror jeg ville tenkt meg godt om før jeg kjøpte en TV til over 20 tusenlapper.
    Slik den teknologiske utviklingen har vært de siste årene kan man si dette om det meste. For eksempel en PC ; det du kjøper i dag er gammeldags om 2 år. Men det hjelper jo fint lite om det er nå du trenger den. Har man i tillegg høye krav til kvalitet er det bare å løpe og kjøpe. Livet er jævla kort ; hvis du har tid til å vente 2 år, for å så finne ut at det kommer noe enda grommere hvis du venter 2 år til - så vil jeg si at vi andre som i mellomtiden har kost oss med LCD TV til 25k har fått vesentlig mere glede ut av de 2 årene

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men hvordan kan man se hvilken Sony x2000 modell som har det nye panelet? Vurderer å kjøpe 52" utgaven av x2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man se hvilken Sony x2000 modell som har det nye panelet?
    Er det etter et visst serienummer, eller en egen modellbetegnelse? Noen som vet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... men det var jo ikke videre lett å finne noen som faktisk hadde dem.. sukk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •