Bakprojektortv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakprojektortv

Hei,
    Dumt av meg å gå inn på en annen tråd, men fant ikke "emneknappen" med et samme

Jeg har bestilt Sony 50" KDFE50A11 og lurer dermed på hvilke kompononenter jeg bør ha i tillegg, for å få den beste lydopplevelsen.
    Jeg er ikke spesiellt flink i elektronikk (og spesielt ikke sjargong), men vil gjerne ha litt hjelp her

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround? Stereo? Prisklasse? Stort rom?
    Hva har du fra før?

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mod du har bestilit, er en eldere mod. Det har kommet en helt ny mod å den heter KDF-E502010. Den er litt bedre, har også 1 xtra HDMI inngang, i motsetning KDFE50A11 som bare har 1. Prisen er den samme.
    bare så du vet det .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva?

Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Den mod du har bestilit, er en eldere mod. Det har kommet en helt ny mod å den heter KDF-E502010. Den er litt bedre, har også 1 xtra HDMI inngang, i motsetning KDFE50A11 som bare har 1. Prisen er den samme.
    bare så du vet det .
    ---------
    Dette er jo katastrofe, men den har ikke kommet lengre enn til linjegods, så kanskje jeg kan få returnert den og kjøpt den nyere modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utstyr

Hei, dette er den tv,n

SONY KDF-50E2010AEP REAR PROJ TV 50IN 127CM HDMI 1280X780 HDREAD IN (KDF50E2010AEP)
    Så da håper jeg det er den riktige tv,en.
    Da var det vel dette tv du mente håper jeg?
    Det er det som står på Linjegods.
    Kan linjegods transportere hjem til privaten?
    Har ikke drevet mye med nettkjøp.
    Stua er foreøpig på ca 25 kvadrat
    Jeg hadde før en 52" Thomson, men det ble litt for voldsomt, den veide litt over hundre kg, men en god tv.
    Hele mekanikken satt i sokkelen på tv.
    Tror det var den siste av denne typen.
    Den hadde frontsurround.
    Vil ha ett skikkelig surroundanlegg, så singelen spruter og du stiller deg i forsvarsstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kdf-50e2010/ Kdf-50e2000

Er siste modell som har kommet.

Dersom det er den som er hos linjegods, så får du den nyeste modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Er siste modell som har kommet.

Dersom det er den som er hos linjegods, så får du den nyeste modellen.
    Svært gledelig. , og når da stuearealet (25 kvadrat) er avgjort så trenger jeg help.
    Hva er en woofer f.eks, og hva brukes den til, er den i forbindelse med surrounden?
    NG|zO....har du noen forslag, ja fra alle.
    Og Arckturus, hvorfor valgte du den modellen?
    Jeg for min del valgte denne på grunn av både pris, og for bruk som pc-monitor.
    Men jeg ble en smule bekymret da jeg på en annen modell skimtet trekanter i A-ene på bokstavene.
    Er det andre som har opplevd det samme?
    Er det slik at hvis en høyttaler har en stor motstand, så øker volten fordi U=I*R?; altså spenningen (volten) og gir en kraftigere lyd i fra seg.
    Det jeg mente var vel at den økte voltstyrken skaper et sterkere elektromanetisk felt.
    Har jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor KDF-50E2000?

Jeg har plass til tv'en. Den er kun 40 cm dyp, og tar ikke særlig mer plass enn en plasma/LCD tv med fot på tv-benken. (Men den ser ikke like slank ut fra siden)
    Det er den billigste 50"ern på markedet, men slett ikke dårlig sammenlignet med andre 50"ere har jeg lest.

Jeg har sett den i forskjellige butikker og blitt overbevist om at den er veldig bra. Den klarer seg veldig bra i konkurranse med andre tv'er også i butikkmiljø.

Innbrennings/retentionproblematikken med plasma er noe som ville bekymret meg. Og jeg vet at jeg ville bli mektig irritert dersom jeg opplevde at jeg fikk ujevn slitasje på skjermen fordi jeg ser tv i 4:3 og masse filmer som har kinoformat. Slike problemer har man ikke med en bakprojeksjonstv.

Dette er en LCDtype og ikke DLP. En LCDprojektor har færre bevegelige mekaniske deler som kan feile (for eksempel fargehjul, DLP-chippen har mange bevegelige mikrospeil) Og jeg vet at jeg ikke kan ha DLP da jeg reagerer på regnbueeffekten og bildet føles urolig.

Jeg tror det er mindre sannsynlig at en pixelfeil på en LCDbakprojektortv vil gi en helt svart eller helt hvit pixel, sammenlignet med DLP-tv. Dette fordi Sony bruker 3LCD som har 3 LCD-paneler, og det er lite sannsynlig at to paneler feiler på samme pixel. Da vil det være mer sannsynlig at feilen gir misfarging på en pixel, ved pixelfeil. Jeg har ikke sett noe særlig snakk om dette i diverse forum, så jeg tror ikke det er noe problem egentlig.

Mye prat her om mange tanker, men jeg har vurdert denne tv'en lenge (også fjorårsmodellen). Når kona mi fikk se en demo på denne tv'en ble hun så imponert over den at hun ikke ville høre snakk om at jeg skulle kjøpe en mindre tv. Eh.. heldig meg. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Jeg har plass til tv'en. Den er kun 40 cm dyp, og tar ikke særlig mer plass enn en plasma/LCD tv med fot på tv-benken. (Men den ser ikke like slank ut fra siden)
    Det er den billigste 50"ern på markedet, men slett ikke dårlig sammenlignet med andre 50"ere har jeg lest.

Innbrennings/retentionproblematikken med plasma er noe som ville bekymret meg. Og jeg vet at jeg ville bli mektig irritert dersom jeg opplevde at jeg fikk ujevn slitasje på skjermen fordi jeg ser tv i 4:3 og masse filmer som har kinoformat. Slike problemer har man ikke med en bakprojeksjonstv.

Mye prat her om mange tanker, men jeg har vurdert denne tv'en lenge (også fjorårsmodellen). Når kona mi fikk se en demo på denne tv'en ble hun så imponert over den at hun ikke ville høre snakk om at jeg skulle kjøpe en mindre tv. Eh.. heldig meg. :-)
    -------
    Det med innbrenning har også skremt meg litt, så dette er betryggende og høre, jeg tenker på pc-en som monitor.
    Det er fint med en stor skjerm når det er viktig Å SE.
    Jeg så at Sony hadde en 70" til salgs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god tv,det er bra at ikke alle sverger til LCD uten å se hva annet som finnes. Ang. høyttalere til å kunne gi deg en ordentlig lydopplevelse er det mye å velge mellom. Noen enkle prinsipper er å bestemme om man vil ha lyd i 2,5,6 eller 7 kanaler. Subwoofer kommer i tillegg,den er med for å gi fylde i de laveste frekvensene(bass). For å styre herligheten trenger man enten en stereoforsterker eller en hjemmekino receiver. Mulighetene er uendelige og man får stort sett det man betaler for. Hvor mye penger vil du legge i dette? Lykke til med å få en mer helhetlig lyd og bildedopplevelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •