Slå av Pixel Plus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slå av Pixel Plus?

Jeg er ganske (les: totalt) fersk i LCD-tv-gamet. Har bare brukt LCD på PC...

Men jeg har nå kjøpt en Philips 32 PF7531D/12 som jeg er ganske imponert over. Kort sagt er jeg storfornøyd med bildet fra UPCs kabelnett (via Motorola 5000 digitaltuner) og HDMI fra DVD-spiller. Betalte nesten 14000 for denne TV-en og det var kanskje overpris, men det virker som om det sitter en ganske bra bildeprosessor i denne TVen. Det sto mellom denne, en Toshiba 37WL66Z og en Fujitsu-Siemens Myrica VQ40-1. Siden vi ikke har så stor stue falt valget på 32-tommeren. Den er fin i fasongen og har en behagelig matt LCD-skjerm (svært lite refleksjon).

Men selvsagt skal det tweakes og forskes litt her. Jeg har bestilt en DVE kaliberings-DVD (kommer vel om en uke eller to) og har lekt med oppsettet på TVen.

Det er en knapp på fjernkontrollen som viser "Pixel Plus Demo" i av og på modus (split screen). Men jeg har ikke klart å finne noen mulighet for å skru av Pixel Plus. Er dette riktig? Virker litt merkelig at jeg har en TV som skal vise meg hvordan en funksjon virker, men jeg kan ikke selv bestemme om jeg skal ha funksjonen av eller på...

Har prøvd å skru av og på Kontrast+ men det er tydeligvis noe annet. Det er åpenbart en eller annen funksjon som skal gjøre bildet bedre, for når det er mye mørkt på bildet så endrer fargene seg (blir mer grå), og dette endres når bildet blir lysere igjen.

Jeg stusset litt over oppsettet, for det er ikke noe svartnivå-innstilling og heller ingen fargekalibrering, alt går tydeligvis på dummynivå (Fargeinnstilling er en slider...ikke noe RGB kalibrering tydeligvis).

...og er det noen som vet hva /12 i produktnavnet står for? Er det en slags regionkode? Jeg ser at de også har en /10-modell.

Beklager hvis dette er fersking-spørsmål - prøver å komme litt i gang på egen hånd og setter pris på innspill. :-D

PS - TVen brukes 75% til tv-titting og 24% film, med ca 1% spilling fra en gammel Xbox.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den "gamle" bilderørs philips'en jeg hadde med pixel plus kunne jeg gå inn på menyen å velge 100Hz digital scan dette skulle visstnok skru av pixel plus men om jeg kjørte demo'en igjen så viste den det samme som før med et "blury" bilde der pixel plus var skrudd av mens et krystall klart bilde der den var aktivert. Mao den demo'en er ikke verdt fem flate øre.

Newcomer deep purple sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Philips 36pw9527 kan jeg gå inn i bildemenyen å velge mellom:
    100 Hz
    Pixel pluss
    doble linjer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau hadde også dobble linjer samt Movie Plus

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Slå av Pixel Plus

Prøv å se i menyen under bilde til høyre vil det kansje stå: digitale valg kansje du her kan slå av Pixel Plus slik jeg kan på 9830/37

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal se hva jeg finner! Selvsagt gikk receiveren min i fillebiter samme dag som TV-en kom i hus så nå må det shoppes mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min "gamle" CRT philips henger Pixel Plus og Digital Natural Motion sammen. Jeg tror Doble linjer er høyoppløst uten Digital Natural Motion. Av en eller annen grunn virker Doble linjer mere anstrengende på øyet enn Pixel pluss og 100Hz. Det kan se ut som det flimrer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ingen mulighet til å slå av Pixel Plus noe sted. Nå er jeg i grunn veldig fornøyd med bildet, så det blir mest et akademisk spørsmål.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •