Stor forskjell på 42", 46" og 50" TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor forskjell på 42", 46" og 50" TV?

Sitter pr. idag med en 42" plasma. Har veldig lyst på større, og helst LCD TV pga PS2 og senere PS3. Ser også at de "store" LCD TV'ene ligger på 46". Kan selvfølgelig få tak i Sony 52X2000, men da blir det virkelig dyrt... Så har vi jo også Pioneer 50XA.

Så mitt spørsmål er rett og slett, hvordan føles det å gå opp ifra 42" til eventulet 46" eller 50"++? Noen som har erfaringer med dette?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes selv det er stor forskjell.. Når jeg besøker venner med 42" plasma så ser det litt smått ut.. men det er jo en vanesak. Jeg tror kanskje at å gå fra 42" - 46" er litt meningsløst med mindre din 42" er DÅRLIG, og du har lyst på noe bedre.. har du en bra TV fra før på 42" og bare ønsker en annen bra TV, bare større, så bør du gå opp til 50, synes JEG ! .. men det er vanskelig å gi noen "objektive" råd på slikt... det er hva du synes som er viktig. Tror du må vente litt på at nevneverdig større LCD enn 46 blir tilgjengelig til "akseptabel" pris.. så da står valget mellom dlp/3lcd bakprojeksjon eller plasma.. og JEG ville ikke hatt en plasma som primærskjerm for en PS3! (eller annen konsoll for densaks skyld) uansett hva folk sier om at innbrenningsproblematikken er redusert (jeg vil ikke være den som finner ut at de tar feil).. Så jeg hadde heller ventet til LCD var tilgjengelig i større format, eller kjøpt en DLP proj. TV.. (men husk at da må du kalkulere inn et par-tre pærebytter i apparatets livstid)...

Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Sitter pr. idag med en 42" plasma. Har veldig lyst på større, og helst LCD TV pga PS2 og senere PS3. Ser også at de "store" LCD TV'ene ligger på 46". Kan selvfølgelig få tak i Sony 52X2000, men da blir det virkelig dyrt... Så har vi jo også Pioneer 50XA.

Så mitt spørsmål er rett og slett, hvordan føles det å gå opp ifra 42" til eventulet 46" eller 50"++? Noen som har erfaringer med dette?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå fra f.eks en 24" til en 32" utgjør jo veldig stor forskjell. Så stor er jo også forskjellen mellom en 42" og en 50". Jeg gikk fra en 32" til 42" og forskjellen er jo formidabel.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo større skjermene er jo mindre blir forskjellen det er sinnsyk forskjell på en 15" LCD monitor og en 20"... men minimal forskjell fra 56 til 63, bare for å ta et eksempel... :-)

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Å gå fra f.eks en 24" til en 32" utgjør jo veldig stor forskjell. Så stor er jo også forskjellen mellom en 42" og en 50". Jeg gikk fra en 32" til 42" og forskjellen er jo formidabel.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Behold 42", og kjøp deg prosjektor og lerret. Dafår du enkelt 100+ tommers bilde, uten å betale mer enn for en 46/50" tv....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen mellom 42 til 46 er en del større enn hva folk sier her syns jeg. Og forskjellen fra 46 til 50 er også stor. En kamerat kjøpte Samsung 46 LCD. Er jo MYE større enn hans gamle plasma 42. Jeg for min del har en LG 50 hengende i stua mi og LG 42 på soverommet.

Var jeg deg ville jeg bare sett på det budsjette du har og kjøpt enten 46 LCD eller 50 plasma. Når det gjelder 50 Plasma finnes det mange bra paneler til under 30.000kr nå! Jeg har sett på mange plasma panel på 50" og jeg fatter IKKE hvorfor dere hyper opp Pioneer lenger. Plass på veggen kan jo også være avgjørende

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha noe virkelig stort og har plass til det; Gå for prosjektor. Legg 20 000 i pj + lerret og feste så får du større og bedre bilde enn noen annen flatskjerm til 20000, etter min mening. Ulempene kan være; støy, at det kanskje ikke ser så pent ut i stua, det tar mer plass, er mer avhengig av avblending av rommet(dæven, det var fire "av"er på rad!) og litt mer fikling/montering enn en flatskjerm. Men man får helt klart mest tommer for penga!(sa brura).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Vil du ha noe virkelig stort og har plass til det; Gå for prosjektor. Legg 20 000 i pj + lerret og feste så får du større og bedre bilde enn noen annen flatskjerm til 20000, etter min mening. Ulempene kan være; støy, at det kanskje ikke ser så pent ut i stua, det tar mer plass, er mer avhengig av avblending av rommet(dæven, det var fire "av"er på rad!) og litt mer fikling/montering enn en flatskjerm. Men man får helt klart mest tommer for penga!(sa brura).
    Fargegjengivelse på en projektor er jo ikke på langt nær like god som en LCD- eller Plasam TV da. Stort, JA. Men bedre? Ikke helt sikker på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •