PV-600, Får ikke sett bilder fra minnekort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question PV-600, Får ikke sett bilder fra minnekort

Noen som har erfaring med dette? Får bare frem grå bokser der forhåndsvisning av bilder skal komme... bruker SD, får bilder frem på PC, har testet 2 ulike kort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe konkret tips på problemet ditt. på pv-500´en til en kompis kommer bildene opp med straks du putter inn kortet. Men om jeg kunne spørre deg om noe.. Har vurdert pv-600 i forhold til pioneer 427xa da jeg skal kjøpe snart. Har du noe å utsette på pv-600, eller er den så bra som bl.a. forbrukertesten i aftenposten fremstilte den med tanke på analoge signaler, sortnivå og kanskje viktigst om den er bra ift. retention og innbrenning?
    Hadde satt pris på dine synspunkter, trenger bare noe som kan vippe meg den ene eller andre veien så jeg endelig kan få handlet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det kan trolig skyldes for store bildefiler, mange kortlesere som ikke takler mer enn 5-6 megapikslers bilder... Ta noen bilder i lavere oppløsning og sjekk!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Noen som har erfaring med dette? Får bare frem grå bokser der forhåndsvisning av bilder skal komme... bruker SD, får bilder frem på PC, har testet 2 ulike kort
    Tipper du finner svaret på dette på side 35 i bruksanvisningen. Kanskje du har modifisert bildene på PCen?
    Har bare testet minnekortinngangen en gang på min PV600 og det fungerte fint.
    PV600 er en glimrende skjerm til deg som spør. Tror hver og en må selv finne ut om PV600 eller 427 er best.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal sjekke med nye bilder (har ikke kamera her). Regnes det som å modifisere bildene hvis de flyttes til PC og tilbake til minnekortet?

Ellers virker dette som en bra TV, jeg har ikke sett Pioneer bortsett fra i butikk - så om det er store forskjeller er vanskelig å si. Jeg har heller ikke brukt veldig mye tid, men merker at det er klare forskjeller når det kommer til hva du gir tv´en å jobbe med. Bildet blir også bedre og bedre for hver dag (eller er det jeg som venner meg?), så det virker som om dette med innkjøring er noe man skal tenke på. Har redusert ned alle innstillinger til +-50% og skrudd av alle tekniske hjelpemidler.

NRK (egenproduserte programmer) er fantastisk bra etter min standard (digital UPC/Get), de fleste DVD gir meget gode bilder (King Kong var konge, Brødrene Grim ikke spesielt bra). Ble svært overrasket da 24 på DVD ga langt bedre bilder på PV600 enn på min gamle Sony 32" 100HZ CRT. Ofte gir små justeringer merkbare forskjeller og i bildet ved ulike filmer. Du får med andre ord mye igjen ved å bruke et par sekunder med klikking helt i starten av en film.

Må ta med at jeg bruker en Pioneer DV-565A DVD-spiller og en god scartkabel mens jeg venter på å kjøpe inn en ny spiler med HDMI. Jeg har testet med 3 ulike scartkabler og forskjellene er meget store her, mye mer støy i bildet og urolige farger med billig kabel (99,- på Elkjøp) enn Techlink Scartflex.

Lyden er utrolig bra (til TV å være) og langt bedre enn alle andre skjermer jeg har testet (mellomtone med punch, nok bass og crisp diskant).

Designet er meget bra, dette er en lekker TV. Jeg har en forholdsvis påkostet stue med hensyn til møbler og PV600 er med på å heve dette. Selv om jeg også er stor fan av Pioneers design og "pianolakk", så la jeg i butikk merke til en del ekstra refleksjoner som var litt... hmmm... vil ikke støte noen her... men kanskje "lite praktisk" er ordet. NB! Kost på deg den vridbare foten hvis du går for PV600, meget praktisk (om den ikke skal opp på veggen).

Det var uansett dødt løp for meg mellom PV600 og Pioneer. Vurderte også langt dyrere alternativer, men tror dette er et godt valg. Litt penger er det vel fortsatt å spare på å velge PV600 også. Tror du blir fornøyd uansett hvilken du velger.

ps. innbrenning har jeg ikke sett noe til, retention som kun er synlig ved svart skjerm og nistirring 20 cm fra blir "vasket bort" med litt snø på skjermen i noen sekunder. Har kun opplevd det den første dagen og ikke siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •