Sony KDS-55A2000 VS Sony KDL-40W2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony KDS-55A2000 VS Sony KDL-40W2000

Heisann,:-D

Har en Sony Tv på 36" fra før. Men, vurdere og gå over til en HD tv nå. Og det med helst 1080p.
    Har grubla over dette ei stund nå, har vært innom flere merke og sammenlikna.
    Føler at det er sony som er mitt valg..Problemet er bare at det er flere valg hos sony..
    Men,eg har nå plukket ut disse 2 :Sony KDS-55A2000 og Sony KDL-40W2000..
    Og nå håper eg at noen her kan komme med argumenter på hvorfor eg bør kjøpe den ene eller den andre..

Pris så er de jo ganske likt..Men, får litt mer SIZE på den bakprosjektoren da..Men til gjengjeld tar lcden mindre plass..men dette ser eg ikke på noe problem..Den gammle tven min veier ca 100kg,så størrelsen går bra.. Men,hva med kvaliteten?? Til dvd,parabol,pc,xbox360 og ps3? Vanlig analog tuner blir nok lite brukt da eg har parabol..

Hvordan er det med raske bevegelser på disse? Vet lcd sliter med enkelte der..
    Spesielt det billige modelene sliter.. Hvordan er det med bakprosjektor,er det som med de fleste plasmaskjermer at bilde kan fryses fast?? Hvis ja,er det selvrens på denne??

Kommer ikke på alt eg lurer på i farten nå,men håper de som har peiling kan fortelle meg hva som er fordel med den ene og andre...Slik at eg snart kan ta et valg og kjøpe..Har ikke sett noen av disse 2 i aksjon,så eg vet lite om det..

Tar imot alle forslag og svar med stor takk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Har ventet på denna tråden, (tenkte å lage den selv)

Men jeg må si jeg ble litt interessert i den Toshibaen som de hadde nede på Lefdal, 42" og sånn i farten syns jeg det var nogenlunde likt bilde som på KDL-V2000.

Har heller ikke fått sett W2000 eller KDS-55A2000 enda, dog så håper jeg at noen finner veien til Trondheim snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flawed
    Har ventet på denna tråden, (tenkte å lage den selv)

Men jeg må si jeg ble litt interessert i den Toshibaen som de hadde nede på Lefdal, 42" og sånn i farten syns jeg det var nogenlunde likt bilde som på KDL-V2000.

Har heller ikke fått sett W2000 eller KDS-55A2000 enda, dog så håper jeg at noen finner veien til Trondheim snart.

Har hørt om denne tven ja,men har ikke sett den live..Må nok ta meg en tur og se snart..Er litt billigere en sony tvene enkelte plasser på nette ser eg og.. Og det trekker jo opp litt..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiban fikk iallefall relativt laber karakter i "What HIFI", dette er den testen hvor Sony LCD skjermen slo de fleste. Pioneer og Panasonic stilte med sine nye plasmar i testen, sony hadde vistnok enda bedre sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har en mening om disse 2 sony tvene??? :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei!Det er opprettet en egen tråd på KDS55A2000 her i forumet.Håper at du finner en del svar der.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serviceavdelingen Oslo

Jeg har sett begge disse to skjermer hos serviceavdelingen, men ikke gjort en A-B sammenligning. Hadde jeg hatt plassen, så hadde jeg nok godt for den STORE storskjermen, men det virker som den sliter litt, men ikke så mye som JVC skjermene jeg har sett som er bakprojekson med det sedvanlige at man bør sitte midt foran i sweetspot'en for å fullt utbytte av den. Har sett den fra forskjellige vinkler, og den er bra til man begynner å se på i vinkel ca 40-45grader off axis. Da blir det dårligere bilde. Så er spørsmålet, hvor ofte ser man fra den vinkelen. Trenger nok litt mørkere stue enn hvis du har W2000.
    Har du plass og en tilgivende hustru,( og en litt mørk stue) så er nok 55" det beste valget.
    Selv skal jeg kjøpe en 40" W2000 når vi kommer ut i januar.
    Til gjengjeld kan du si til naboen at min er større enn din ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •