Toshiba 42" LCD 42WL67ZG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 42" LCD 42WL67ZG

Heisann, Var en tur borte på Lefdal i kveld, og fikk sett på en ny Toshiba LCD-TV som de sa de hadde fått inn i dag. Bildet var veldig pent å se på (HD sending), og den var stilren og i det hele tatt ikke så verst.

Men, når vi da har fått et tilbud fra selger på denne tv'n, så drar jeg hjem for å forhøre meg litt om akkurat denne modellen.

Det jeg finner ut er svært lite, nesten så og si null. På selve modellnavnet får jeg 176 treff på Google, og ingen treff whatsoever på flere forum som dette.

Er dette en relativt ny modell siden den ikke listes opp på Toshibas egen side, og ikke i det hele tatt på andre nettbutikker som jeg har lett på?

Han nevnte noe om at det var noe spesielt med 67 i modellnavnet, og at den ikke måtte forveksles med 66 modellen, som blant annet var i Dagbladets LCD test i forrige uke.

Det er en Full-HD tv, og med 1300:1 kontrast fikk jeg med meg, (kom meg så vidt inn døra før dem stengte da vi hadde vært på flere steder og tenkte bare å inn å titte litt) 8ms responstid.

Men på denne linken jeg fant via Google, så står det jo at det er 800:1 kontrast: Toshiba 42"
    Har selger sagt noe feil her, eller er dette en annen modell enn den som er på linken?

Har tenkt meg tilbake på Lørdag for å ta en lengre prat med de, men jeg ble litt forvirret over å se så lite omtale om akkurat denne modellen.

Er det noen som veit noe mer som kan opplyse meg litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til kontrast så kan det være 1 av 2. Enten tar han feil eller så tar nettbutikken feil. Ser at den aktuelle nettbutikken har oppgitt 1200:1 i kontrast på 42WLG66PG, mens toshiba.no oppgir 800:1. Mest sansynlig stemmer vel egentlig ingen av tallene som er oppgitt. I forhold til den tv'en ville jeg vært tilbøylig å bruke tester av 42WLG66 og 42WL66 som referanse. Kan godt være det er feil, men det ville jeg gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba

Hei!

Fikk du sjekket ut noe mer ang denne tven? Har også kikket litt på den og synes det høres interessant ut. Har forstått det slik at dette er den nye modellen som erstatter 66 modellene.

Mvh
    Mitel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står en hel del om wl67zg på dette og andre forum. Vurderte denne tv`en sterkt men siden den ikke støtter 1080p falt den ut for min del. Ellers tror jeg det er en knall tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, trodde faktisk den støttet det. Kan jeg spørre hva du endte opp med? Når blueray og Hd-dvd kommer blir vel det med full hd oppløsning 1080p regner jeg med? Dumt og kjøpe noe som ikke støtter dette da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TV`en og er fornøyd, bortsett fra at den ikke støtter 1080p over HDMI som jeg ble betalt i butikken.

Hva får du TV`en for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitel
    Ok, trodde faktisk den støttet det. Kan jeg spørre hva du endte opp med? Når blueray og Hd-dvd kommer blir vel det med full hd oppløsning 1080p regner jeg med? Dumt og kjøpe noe som ikke støtter dette da....
    Har vel ikke endt opp med noe tv, leter fortsatt men det står mellom 4 modeller. Skal bruke tv`en til xbox 360, film, tv og htpc etter hvert.

Sharp LC-37XD1

Fått utrolig bra kritikk. Skal ha sinnsykt bra bilde. Det negative er overscan over komponent utgangen, forhåpentlig går det an og fikse dette med firmware oppdatering. Det andre problemet er banding.
    OK Elektriske AS - Sharp LC37XD1E 37# LCD TV

Samsung LE-40F71B

Lovende tv. Har sett andre Samsung modeller, har meget bra bilde.Men problemer med pixelmapping, skal være mulig og oppdatere firmware så man får pixelmapping over HDMI. Vet ikke hvordan denne er over komponent.
    Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE40F71B

Sony w serien

Skal støtte det meste av signaler over inngangene, skal ha meget bra bilde, men modellen er snart et år gammel.
    Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDL-40W2000

LG 42LB2RF
    Kommer i januar/februar? Virker meget lovende. LG er kjent for kvalitet.
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1137

Som man ser er det ikke så lett, blir vel en tv til slutt:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •