Gode alternativer til 37LB1R ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode alternativer til 37LB1R ?

Jeg er på leting etter en flat-TV og har vært en liten stund. Grunnen startet med at min 28'' CRT TV begynte å få problemer med feil farge oppe i hjørnene. Dette ble værre og dekket snart 1/4 av TV'en som gjorde saken litt prekær. Nå har det gått tilbake og er bare oppe i hjørnene igjen slik at jeg kan alltids leve med det i en måned eller kanskje 2 til.
    Jeg ser en del TV gjennom CD sin C1201 CX digitale dekoder.
    Jeg ser en god del filmer/serier spilt via PC
    Og noe DVD.
    Fordeling: 40%/40%/20%

Jeg har funnet ut at jeg må ha 1:1 pixelmapping siden en ny storskjerm skal kunne brukes til surfing og annet som krever rent bilde fra PC.
    Når jeg begynte å titte på dette fant jeg fort ut at LG sin 37LB1R var en god løsning, og jeg har bestilt den på Electroworld til 15 000,-. Siden elkjøp ikke kan levere enda er jeg fortsatt litt usikker. Jeg har først og fremst begynt å vurdere om jeg skal strekke meg til 20k og gå for større enn 37'' siden jeg har sitteavstand på 2,5-3m og jeg putter alle pengene jeg tenkte å bruke på prosjekter i en stor TV. Litt derfor er det jeg nå lurer på om 37 er stort nok. 42'' vil uansett være absolutt maksimum av det jeg får plass til.

Så spørsmålet mitt er hva burde jeg gå for? 37LB1R, 42LB1R, 40LB2R ?? Eller droppe LG totalt siden de uansett sliter med levering og gå for et annet merke/modell? Sony ? Føler meg veldig usikker på hva som er best.

Cobos

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Sony er vel 40W2000 det nærmeste du kommer. Det er vel den serien fra Sony som har 1:1 pixelmapping, men da må du vel opp i 23.000? V U og S har kun 1:1 på VGA-inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel ikke være noe problem ? Dette med tanke på at det er via VGA kontakten at jeg kobler til PC'en. Og for øyeblikket er mitt Parheilia kort veldig mye mer glad i skjermer med store oppløsninger via VGA enn DVI (DVI er begrenset til 1280x1024). Eller det det noe jeg ikke tenker på her ? Isåfall skulle vel en av de billigere Sony'ene være interresante.

Cobos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •