Sony 50" KDFE50A11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 50" KDFE50A11

Hos Expert har de den til 17000,- Er det et bra kjøp tru, eller finnes det bedre 50-tommere til samme pris/ max 25000? Den bør også kunne kobles til PC.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n er bra, men prisen var ikke så god syns jeg. Kjøpte den selv for flere mnd siden for 14.000,-. Og da kunne man få den på diverse webshoper ned til 12.500,-. Det har også kommet en ny verson av denne nå.

Den heter KDF-50E2000. Fåes helt ned i ca 13.500,- på webshoper ser jeg.

Link til diverse priser: Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDF-50E2000

Link til tråd her på forumet: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ht=KDF-50E2000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overraskende

[QUOTE=TomH]Tv'n er bra, men prisen var ikke så god syns jeg. Kjøpte den selv for flere mnd siden for 14.000,-. Og da kunne man få den på diverse webshoper ned til 12.500,-. Det har også kommet en ny verson av denne nå.

Den heter KDF-50E2000. Fåes helt ned i ca 13.500,- på webshoper ser jeg.
    ----------
    dette var jo både overraskende og gledelige nyheter!
    Jeg har selv hatt en Tn på 52" som jeg bare har hatt glede av i 5 år.
    Noen har snakket om pærer som går etter 5 år, men reparatører jeg har snakket med skjønner ikke en gang hva jeg mener.
    De siste som tok hånd om det sa:" det er tre linser, jeg skjønner ikke hva du mener med pærer".
    Så da kunne jeg bare sitere det jeg hadde hørt fra Expert, og det var at etter hvert 5 år må du regne med å skifte pærer, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.
    Iallfall, den eneste grunnen til at jeg kvittet meg med den var at jeg ikke kunne benytte den som monitor for pc-en, ellers var jeg meget fornøyd.
    Desto finere var det å få vite at denne typen tv også er i utvikling.
    Jeg var redd den hadde blitt en "evolusjonær blindvei".
    Vil gjerne høre mer om denne 50" tv-typen, fordi bildene fra den virket helt nydelige.
    Er det noe negativt med bakspeiltv, bortsett fra at den har (for meg) helt bagatellmessig dybde, passer helt flott i et hjørne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cain viser til en reparatør som sier:" det er tre linser, jeg skjønner ikke hva du mener med pærer".

Det er snakk om en projektortv. Det vil si at den per i dag som alle andre projektorer har en lampe/pære. En normal projektor har forventet levtid på lampen på ca 2-3 tusen timer. Projektortv en forventet levetid på lampen som er mye lengre, og på KDF-modellene til Sony, er forventet levetid ca 6 til 8 tusen timer. Det vil si flere år med normalt bruk. Som regel bytter man lampe fordi den er blitt svakere, men noen ganger ryker den som en vanlig lyspære.

Sony bruker en teknologi som kalles 3LCD, det vil si at de bruker 3 LCD paneler som gjennomlyses. Et panel til hver farge, (rød, grønn og blå)

Lyset går fra lampen, splittes så opp i rød, grønn og blå og må gjennom hvert sitt LCD-panel. LCDpanelets funksjon er å variere graden av lys som slipper gjennom. Deretter sendes lyset videre til et objektiv som sørger for at bildet treffer lerretet i fokus og i rett størrelse.

Jeg har nå selv bestilt KDF-50E2000. Jeg har stor tro på denne teknologien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •