Dilemma: 46tommer eller 40tommer? samme pris!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dilemma: 46tommer eller 40tommer? samme pris!

Valget er Samsung LE46M51 eller Samsung LE40M71

Om man kan få en 46tommer til prisen av en 40, men 46 tommeren er av en litt eldre modell. Hva ville dere valgt?

Noen som vet hva forskjellen på M51 og M71 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt M71... (har den selv)

M51 er en gammel modell. Den ser helt lik ut som M61, men den kan ikke måle seg i kvalitet og bilde. M61 har bedre elektronikk og billedprosessor... Mye bedre. Det er derimot ikke store forskjeller på spesifikasjonene, men det er ikke de som teller...

Kommer selvsagt an på hva du skal bruke TVn til da... Hvis du skal se på analoge kabelsignaler f.eks kan jeg anbefale M71. Jeg ser på analoge UPC signaler og ble overrasket over hvor bra bildet var. (hadde hørt mye rart om det)

Har du gode signaler på alle kildene blir det jo bra uansett hva du velger...

Det er mye større forskjell mellom M51 og M61 enn M61 og M71... bare så det er sagt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven skal stå på et kjøkken. Den skal brukes som en allround tv, ikke bare sport og film, men og til fremvising av powerpoint og word. Også brukes til film, spilling fra pc og SNES.

Saken er jo at når jeg titter og sammenligner tvene så ser jeg svært liten forskjell. Det gjør at jeg egnetlig ikke skjønner hvorfor jeg tviler på å velte 46tommeren. Som damene sier, så er det størrelsen det kommer ann på, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven kommer til å bli koblet til parabol med Canal Digital. Signalene er bedre over parabol enn kabel? Har hørt rykter om at Canal Digital sender HD sendinger også?

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eunaas
    Tven skal stå på et kjøkken. Den skal brukes som en allround tv, ikke bare sport og film, men og til fremvising av powerpoint og word. Også brukes til film, spilling fra pc og SNES.

Saken er jo at når jeg titter og sammenligner tvene så ser jeg svært liten forskjell. Det gjør at jeg egnetlig ikke skjønner hvorfor jeg tviler på å velte 46tommeren. Som damene sier, så er det størrelsen det kommer ann på, eller?

Du må ikke finne på å velte tv`n,det bør du vurdere å tvile på hehe.

Sorry,klarte bare ikke la være å komentere den leifen der.

Uansett,lykke til med valget,jeg har ingenting fornuftig å komme med i denne sammenheng:-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel også noe med hvor langt du sitter unna tv'n.
    Kjenner ikke forskjellene på disse to modellene, men skal mye til for at jeg ville valgt den minste av de...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet på siste batchen av le46m51 er det samme som satt i på M61-modellen. Dette er nå en utgått modell, men du kan være heldig og finne den hos enkelte. Du får mye bilde for pengene på denne.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte le46m51 for to uker siden. Bruker den med digital parabol fra canal digital og viasat, og er godt fornøyd med kvaliteten så langt.

Har også prøvd den med en Hk DVD25 via komponent tilkobling, og med en Oppo 971 via dvi-hdmi. Begge deler ga meget bra bilde.

Tror ikke du angrer om du velger denne.

Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke panelet som gjør bildet da... S-PVA i alle de siste til samsung, men bildekvaliteten svinger veldig... Det handler vel mest om elektronikken bak panelet skulle man tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men likevel: Jeg synes du bør sjekke ut den nye Sony W-2000- modellen før du kjøper Samsung. Jeg tviler på at det blir noen Samsung etter det.......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •