Problem med Panasonic PV62?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med Panasonic PV62?

Jeg kjøpte nylig en PV62E. Den har fungert utmerket, men har et problem når jeg skal kjøre RGB signal fra DVD spilleren. Bildet blir grønt og blått. Det virker som rødfargen forsvinner. Dersom jeg kjører CVBS signal blir bildet helt normalt. Først trodde jeg det kunne være spilleren, men har testet denne på en annen tv, og der fungerte alt. Problemet oppstår både ved bruk av AV1 og AV3 inngangen som er RGB innganger. Lurer på om noen har hatt lignende problem, eller vet hva som kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du både har blå og grønn, så lukter det brudd i kabel. Hvis det bare er grønt, er det fordi du har satt spiller eller inngang på tv til component.

Forrresten, hvorfor bruke RGB (Og ikke komponent?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet kabel en gang, og problemet var der fortsatt. Kan jo selvfølgelig ha fått en ny kabel som var dårlig, men tror ikke det er der feilen ligger. Jeg har heller ikke rørt innstillingene på TV`n. Når det gjelder hvorfor RGB så er det fordi spilleren min leverer RGB og CVBS. Jeg har ikke så mye peiling selv, men ifølge en kamerat så var RGB bedre en CVBS siden sistnevnte er kompositt. Tror ikke jeg har komponentutgang på DVD-spilleren. Er en billigspiller som skal byttes ut etterhvert. Skal prøve og utforske innstillingene litt mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Du bør sjekke om AV3 faktisk har muligheten for RGB. På min tidligere plasma, Panasonic PA50, var det oppgitt at TV hadde RGB på både AV1 og AV3. Det viste seg at den i realiteten kun hadde RGB på AV1, mens AV2 og AV3 gav mulighet for S-video og kompositt (CVBS) og ikke RGB.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hei. Du bør sjekke om AV3 faktisk har muligheten for RGB. På min tidligere plasma, Panasonic PA50, var det oppgitt at TV hadde RGB på både AV1 og AV3. Det viste seg at den i realiteten kun hadde RGB på AV1, mens AV2 og AV3 gav mulighet for S-video og kompositt (CVBS) og ikke RGB.
    Skal sjekke ut dette, men har prøvd både AV1 og AV3 som er oppgitt for RGB, og resultatet blir det samme. Bruker jeg kompositt ut fra spilleren blir bildet bra, men hvis jeg bruker RGB blir bildet grønt. Har snakket med Panasonic, og der sier de at det ikke skal være nødvendig å gjøre noen innstillinger på TV`n og at dette mest sannsynlig er en feil med TV`n.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med litt egne meninger om bildet på DVD og TV på denne agitt . Vurderer samme TV selv. Og har du andre referanser? kanskje hatt en god CRT TV før?!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en annen DVD-spiller som du kan låne, eventuelt en satelitt-tuner som kan gi RGB-signaler? Dersom det viser seg at også de gir det samme resultatet på din skjerm, må du belage deg på at det kan være feil med Panasonic`n.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Har du ikke en annen DVD-spiller som du kan låne, eventuelt en satelitt-tuner som kan gi RGB-signaler? Dersom det viser seg at også de gir det samme resultatet på din skjerm, må du belage deg på at det kan være feil med Panasonic`n.
    Har nå fått lånt en Denon spiller og testet tv`n. Da fungerte alt. Så det ser ut som det er noe galt med spilleren min, selv om den fungerte bra på en annen tv. Skal låne en annen spiller i morgen for å få trippelsjekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kom med litt egne meninger om bildet på DVD og TV på denne agitt . Vurderer samme TV selv. Og har du andre referanser? kanskje hatt en god CRT TV før?!
    Jeg synes bildet er meget bra på tv. Har bare vanlig kabeltv, så kan ikke forvente så bra bilde der, men det kan ikke sammenlignes med vanlige fjernsyn jeg har sett. Har testet tv`n idag med å bruke HDMI fra DVD. Suverent bra bilde. Kan ikke klage der. Har kun sett det bedre hos forhandleren der dem kjørte denne HD-kanalen. Må nok kjøpe ny DVD nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •