Hei er samsung tv’er de beste for tiden ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei er samsung tv’er de beste for tiden ?

Jeg var hos el-butikk i Haugesund på lørdag, og satt en 1-time og studerte 6 tv’er som jeg hadde sett meg ut..........håpet på pioneer men ble ikke fortrolig med denne.
    Det jeg setter høyest etter å ha studert skjermene er, skarphet og detalje-rikdom, da kommer farge litt bakkant når jeg tenker på plasma som jo har litt mer og bidra med her.
    Jeg fikk test-dvd’en til Philips kjørt på alle apparatene med fabrikk innstillinger som i utgangspunktet er litt skarpt satt opp.

Disse apparatene ble vurdert:

LCD
    Samsung 40M71B ca.23-25 tusen
    Samsung 40R75 ca.20 tusen
    Pioneer PDP4270XA ca.20 tusen

Plasma
    Samsung PS-42Q7H ca. 20 tusen
    LG 42PC1RR ca.18 tusen

Det først jeg tenker på når jeg ser på LG’en er at uten bilde så er jo displayet gråt og ikke i nærheten av sort. Synd for det hadde hvert greit og få med hdd’en, vi har en hdd opptaker i dag, og den går ofte for å få med seg en del serier, enkelt og praktisk i bruk.
    Men bildemessig så blir nok LG danket fort ut av LCD 40R75 og Q7 plasma
    En annen ting for meg er at jeg liker designen, derfor er det ikke bra at LG med hdd, kommer med en grå / sølv kant rundt rammen, mens uten hdd så er den svart og grei nok i designen, dette forstår jeg ikke

Q7 plasma, bildet er bra, fine farger 42 tommer osv. men så ser jeg over mot 40R75 som er LCD til samme pris og denne er like god i min øyne også på bevegelse, samt at enn er kvit innbrennings problematikken og får fordelene med tilkoblinger bla. til pc osv. derfor heller jeg mer og mer over mot LCD.

OBS M71 som er lcd display og er krystall klart med hvit bakgrunn og god kontrast. Mye bedre detaljer og bevegelser i bildet. Bruk av test-dvd til philips så utmerker denne skjermen seg så mye at de andre ikke er i nærheten..........men jeg kan allikevel gå for 40R75 for å spare ca.5000 kr hvis dette er en maks grense, men bildet er pluss for M71 og alt det ekstra enn vil få med tilkoblinger osv. setter jeg pris på, minne + usb osv. se link med test.

Så over til Pioneer PDP4270XA som er bilig utgaven til PDP427XA (som jeg da ikke har sett enda). Men 4270 ble en skuffelse i bilde, det er rotet og kornet, ble rett og slett bare skuffet og prøvde meg ikke noe mere på denne. Så også litt pinglete ut i designen sammenlignet med Samsung (selv om pioneer har en finn og elegant ramme i sort ).
    Den 427 mod har i tilegg vridbart bordstativ 2xHDMI VGA fjernkontroll i alu. Sub-utgang SR fjernk inn/ut klargjort for ISF

Det jeg ikke kan så mye om er evt. at lcd med høy kontrast og skarphet sliter på øynene og at enn derfor fortere blir trøtt ?
    Ellers så er det vel noe som sies at svart ramme rundt displayet vil gjerne spise av bildet og at blankt vil også gjøre selve bildet blankere og finere, mens grå ramme vil gjøre bildet blassere ?

Konklusjon:
    Plasma skjerm kommer ikke i nærheten til at jeg skal velge en slik type skjerm i stedet for en M71 lcd fra samsung hvis vi holder oss i pris gruppe 18 – 25 tusen
    Plasma greit, du får 42”, bra bevegelse, bra farge dybde, allikevel blir ”men’et” stort når dere ser M71 foran dere på veggen med bedre skarphet/kontrast/ hvit bakgrunn/ ikke innbrenning/ mer pc-spill vennlig /
    Hvit kontras bakgrunn er et pluss som en setter pris på i forhold til det en finner på plasma, tekst kommer mye bedre frem osv.
    Det jeg ikke kan så mye om er evt. at lcd med høy kontrast og skarphet sliter på øynene og at enn derfor fortere blir trøtt ?

Ellers så er det vel noe som sies at svart ramme rundt displayet vil gjerne spise av bildet og at blankt vil også gjøre selve bildet blankere og finere, mens grå ramme vil gjøre bildet blassere ?

JVC LT-40S70B har jeg ikke hatt gleden av og se enda, linken nedenfor referer til test mot M61 men nå var det jo den nyere M71 jeg så på, så derfor baserer jeg meg kun på at jeg nå hadde anledningen til å ha alle disse skjermene på veggen samtidig. Selv om det var med fabrikk innstillinger.

Andre større displayer:
    Samsung 46" LE46M51B Her ble jeg nokså overrasket og stilte så denne opp mot pioneer 4270XA mitt resonemang blir at vil enn gå for og har avstand nok frem til skjermen og har veldig lyst på størst mulig skjerm, så er jeg ikke i tvil om at jeg ville ha vurdert Samsung 46 tommer. Jeg så denne ved siden av pioneer4270 og det var ikke tvil om bilden jeg bildet jeg likte best.

Tester:
    Samsung 40M71B Dingz
    Jvc4070 Organiske bilder
    Samsung 40M611b Lyd og Bilde : Size matters

Best i test:
    Hjemmepc hadde jo JVC LT-40S70ZU men jeg har ikke fått sett noe på denne.

Linker
    Samsung 40M71B
    LG 42PC1RR
    Pioneer 4227XA
    Samsung PS-42Q7H DinPris.no - Sammenlign butikker og finn best pris for Samsung PS-42Q7H hos DinPris.no

Håper andre kan komme med synspunkter som eventuelt slår beina under det jeg har skrevet, håper bare dere ser igjennom skrive feil og fremstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også etter LCD tv på 40-46tommer. Jeg synes det meste av tester og erfaringer er veldig motstridende. Folk mener om hverandre. Når jeg går i butikken ser det meste like bra ut... Så spiller det noe rolle? Er det verdt å legge mange tusen ekstra i en toppmodell?

Jeg har fått et tilbud på Samsung LE46M51. Det jeg er litt skeptisk til er jo at dette er en litt eldre modell. M61 har kommet, nå M71. Likevell "ser" ting fra mine øyne like bra ut som på M71. Eller?
    Noen som vet hvilke teknologier som har kommet i de senere seriene?

Jeg har også sett på LE40R71. Har hørt mye rart om R'serien og (som er den "billgiste"?) Men ser mann i gata forskjell på S, N, M serien kontra R?

LE40S71 koster 10 000kr mindre enn LE40M71, er det verdt de ekstra pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S71 er vel nesten den laveste modellbetegnelsen til samsung... Tror du har mange å velge mellom som er bedre enn S71.

For å si det slik... S71 er mye billigere enn M71. Men det spiller ingen rolle for du skal ikke kjøpe S serien uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er S billigere enn R og N ?

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p

Leste en test i What Hifi? der Sony (KDL-40W2000) hadde kommet med en lcd-tv 40" som var 1080p hadde twin tuners og for første gang var lcd bedre enn plasma (iflg What Hifi..) Koster 2000£ i England, blir sikkert ikke mye dyrere her...
    Godt alternativ kanskje...

Ja dette var jo spennende nyheter det...for noen uker siden:-)...dette var mitt 1ste post her...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det er modellene rangert slik: T, S, R, N og M... Min favoritt samsung er M61, men jeg kjøpte M71 pga. litt bedre sortfarge og at jeg ikke ville kjøpe en gammal TV til 25 tusen kroner... Men til gjengjeld mistet jeg litt detaljer i mørke partier... Det skal sies at M61 er milevis forran R7- serien, selvom spesifikkasjonene er "like". Bildebehandlingen er mye bedre i M61 serien!... men det står det ikke noe om noen plass... men hvis de sammenlignes kan du se forskjell!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    S71 er vel nesten den laveste modellbetegnelsen til samsung... Tror du har mange å velge mellom som er bedre enn S71.

For å si det slik... S71 er mye billigere enn M71. Men det spiller ingen rolle for du skal ikke kjøpe S serien uansett...
    Kan du utdype det? jeg planlegger kjøpe le32s71b til 7,3k nå. har du tatt hensyn til pris i det hele tatt når du sier man ikke skal kjøpe s71 serie? er en glimmrende tv så er vel samme hvordan samsung rangerer modellene sine?:?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si det så skråsikkert lenger...

Jeg svarte deg forøvrig på en annen tråd... men da jeg skrev det kostet vel S71 tven rundt 11 tusen... jeg har kikket mye på samsung TVer til vanlig bruk... dvs film og TV... jeg er ikke så opptatt av PC bruk og konsoller.

Det jeg mener om en gammel TV som S71 er at den har dårligere elektronikk, dvs. bildebehandlingsprosessor og liknende. Den har dårligere fargegjengivelse og betraktelig lavere kontrastnivå... Generelt kan man kanskje si at jo nyere TV du kjøper, dessto bedre takler den dårlige TVsignaler...(hvertfall innen Samsung, selvom M61 muligens er den beste til vanlig analog TV)

Men det kommer ann på vurderingen DIN mellom pris og ytelse... 7300 er jo en bra pris for en 32" lcd!! 11000 derimot er en pris hvor du kan velge blandt mye større utvalg...

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en Samsung M71 og har hatt den litt over en uke nå. Ut av esken var den ganske ille å se på, særlig fargene. Etter kalibrering ble ting mye bedre og det kan sies mye bra om Tv'en, men for meg blir sortnivået for dårlig til å leve med. I tillegg er den ikke spesielt god på horisontale og vertikale panoreringer, og 100Hz funksjonen forverrer det hele. Blir nok en tur tilbake til Elkjøp snart, men vet ikke helt hva jeg skal bytte til, prøver kanskje en Panasonic PV62.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men S71 er jo ikke en gammel serie.. Den er jo helt ny? Og bildebehandligssystemet til Samsung (DNIe) finnes det bare en versjon av.. så det er ikke bedre på en m91 enn budsjettmodellen s71.. Panelet og en del andre ting er forskjellig (som du delvis er inne på, bl.a. fargepalett men også Design/kvalitet, fjernkontroll, tilkoblingsmuligheter og andre gadgets) Bildeforskjellen er nok absolutt til stede, ellers ville det jo være meningsløst å kjøpe en dyrere TV .. men gammel og dårlig er den slettes ikke Heller mer billig, moderne og bra nok for de fleste o

Mvh: (IkkeHeltObjektiv) Pstraums

Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Skal ikke si det så skråsikkert lenger...

Jeg svarte deg forøvrig på en annen tråd... men da jeg skrev det kostet vel S71 tven rundt 11 tusen... jeg har kikket mye på samsung TVer til vanlig bruk... dvs film og TV... jeg er ikke så opptatt av PC bruk og konsoller.

Det jeg mener om en gammel TV som S71 er at den har dårligere elektronikk, dvs. bildebehandlingsprosessor og liknende. Den har dårligere fargegjengivelse og betraktelig lavere kontrastnivå... Generelt kan man kanskje si at jo nyere TV du kjøper, dessto bedre takler den dårlige TVsignaler...(hvertfall innen Samsung, selvom M61 muligens er den beste til vanlig analog TV)

Men det kommer ann på vurderingen DIN mellom pris og ytelse... 7300 er jo en bra pris for en 32" lcd!! 11000 derimot er en pris hvor du kan velge blandt mye større utvalg...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Kjøpte nylig en Samsung M71 og har hatt den litt over en uke nå. Ut av esken var den ganske ille å se på, særlig fargene. Etter kalibrering ble ting mye bedre og det kan sies mye bra om Tv'en, men for meg blir sortnivået for dårlig til å leve med. I tillegg er den ikke spesielt god på horisontale og vertikale panoreringer, og 100Hz funksjonen forverrer det hele. Blir nok en tur tilbake til Elkjøp snart, men vet ikke helt hva jeg skal bytte til, prøver kanskje en Panasonic PV62.
    Har en på jobben her (med m71, denon 1930 og hdmi))som klager over det samme som deg. Som om bildet ikke ”henger” med ved raske panoreringer,
    ansikter, hender i rask bevegelse, sorte dresser osv.

Selv har jeg en m61 som er super synes nå jeg. kjører marantz dv 6400 og supra component og seff. kalibrert med dve.

Anyway han var hjemme hos meg med et knippe filmer som han kjenner og
    Syntes da min var bedre en han sin med panorering og raske bilder osv..

Så jeg tok en tur til ham i går for å se raskt på saken, og kan ikke si at jeg merket disse irriterende hakkende bevegelsene noe særlig. Men så gjorde jeg noen små innstillinger og skrudde på 100hz, og det hjalp veldig synes nå jeg. Så det spesielt på star wars ep. 3 rett etter at de har ”krasjlandet” det store skipet og kommer ut av det, da kan man se skip som svever forbi i bakgrunnen, hakker litt forbi ved 50hz men på 100hz er det smoothi. Selv er jeg ikke vant til 100hz verken fra bilderørs tv eller flat skjerm så jeg måtte venne meg litt til det. Akkurat som om alt speeder litt opp synes nå jeg da, men bilder holder seg skarpt og godt ved raske bevegelser. Personlig mener jeg hakkingen kompisen min mener han ser og som forstyrrer er den normale 24 bilders hakking om man kan kalle det det.
    Mulig jeg er så vant til det at jeg ikke legger merke til det, eller at de har brukt alle 'penga' på 100hz komponentene og regner med at ingen vil ha den på 50hz. Eller at skjermen er kresen på signalet, men en denon 1930 med hdmi burde gjøre susen. På min M61 er det forbedring med denon spilleren, særlig på kraftige blå og røde farger som ikke blør ut så mye som på marantzen.(særlig på peter gabriel growing up)

Phew denne ble lang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •