LCD TV i prisklasse 15-20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD TV i prisklasse 15-20k

Hei

Jeg trenger sårt ny TV da min gamle 28 CRT Philips begynner å synge på siste verset. Budsjettet mitt ligger på mellom 15 og 20 000. Grunnen til at jeg vil ha LCD er fordi jeg skal hovedsaklig bruke den sammen med PC, så da er vel dette best?

Vet at dette sikkert har blitt spurt om tusenvis av ganger, men kunne noen komme med en kjapp liste over anbefalinger? Størrelsen teller, og jeg kunne ikke tenke meg noe særlig under 40".

Den jeg har siklet mest på, da jeg var å så på den selv, er SAMSUNG LE-40M71B på hifiklubben. Noen kommentarer til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å ser etter det samme som deg.

Lurer på om valget har fallt på:
    Samsung LE-40R71B - Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40R71B, 16:9, 1366 x 768, PIP, HDMI, HD-ready

Har hørt og lest litt forskjellig. Men det som trekker opp hos meg med denne skjermen er utseendet. God sorthetsnivå. Og tja?
    Har hørt at lyden er dårlig på skjermen? Noen som har erfaringer?

Hvorfor er LE-40R72B noen tusen billigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at du snakker om M -modellen, og ikke R. Hva er forskjell?

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville holdt meg langt unna R-serien... Den har ikke akkurat fått mye skryt i tester kan du si... ei heller av brukere/kjøpere her på forumet...

M-serien er vel derimot ca. genierklært i en del tester. (Dog jeg synes testene tar i litt...) Men den skal være bra, og designet på tv'n er jo helt rått...

Litt dyrere, men sannsynligvis en del bedre - er den nye 40" til Sony, Bravia KDL-40W2000. Snakker visst sortnivå tilsvarende eller bedre enn plasma i følge What Hi-Fi! sin test...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Ville holdt meg langt unna R-serien...
    M-serien er vel derimot ...
    Hvor mange -serier er det? er R-serien den billigste, så N, S, og M som er topp seriern?

Vet noen om noen butikker i Oslo området som har Sony KDL 40W2000, eller noen av Samsung sine modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon, ute etter LCD TV til "max" 20000.
    Etter å ha lest mye rundt siste uken, tror jeg valget har falt på Sonys 40v2000, sett den til 18543,- på prisguide.no

Kommer til å koble til mye PC(laptop) så 1:1 pixelmapping via vga er vel en fordel.
    JVC 40s70 tv`ene skal visst ha mindre skarp skjerm når du kjører skrivebord fra pc`en på skjermen, selv om den har fått mye bra kritikk.

Av LG tv`ene har jeg vurdert LB1r og LC2r.
    På LB1r er høyttalerene på siden, liker best om de er under eller ikke der i det hele tatt, siden jeg skal koble til andre høyttalere. Lc2r har høyttalerene på "rett" sted, men de har ikke eefl panelene som skal gi bedre skjermbilde.

Har også sett på samsung, så vidt jeg vet har ikke de 1:1pixelmapping, og den skinnende look`en matcher ikke høyttalerene jeg har i stua..
    M71 skal ha 100hz i motsetning til N71, men etter det jeg har lest er det mer etterslep på M enn N :???:
    Ifølge selgeren på Expert skal også M71/N71 være mer kresen på signal enn 40v2000 fra Sony.

Blir en god stund før jeg får HD signaler, så at TV`en takler "vanlige" signaler er viktig. Alle tv`ene ser jo bra ut med HD uansett.

De har Samsung, LG(lc2r, så ikke lb1r), og 32v2000(så ikke 40..) på Expert ved storo.

Kommer ikke til å kjøpe ny PC med hdmi utgang med det første heller, derfor tror jeg ikke jeg kommer til å velge 40w2000, selv om den har bedre sortnivå.
    Den er også 5000,- dyrere(prisguide.no) og det er nok til mye annet moro..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode anbefalinger her. Flottings.....

Ser litt på de LG modellene du nevnte. Utifra specsene ser de jo tilnærmet identiske ut, hva er spesielt med LB1r, hva er dette panelet du snakket om? Verdt å betale en tusenlapp ekstra for?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EEFL panelet skal gi enda bedre bilde i følge lge.com og hificenterkjeden, men jeg husker ikke nøyaktig hva det gjorde med bildet.
    LB1 har også "Pure Palett":
    "LG:s unika Pure Palett mäter kontinuerligt signalen på aktuell källa, kombineras här med ett optiskt öga som mäter ljuset i rummet och kalibrerar bilden automatiskt."

LC2r finnes også i en LC2RR utgave med innebygget harddisk, så du kan "pause" tv-sendinger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har falt mer eller mindre ned på LG 42LC2R...... Kom over en liten notis et eller annet sted om at denne mangler TV-tuner (tenker da på vanlige analoge signaler), Stemmer det?

Gidd å selge TV uten tuner da gitt.......!?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Ville holdt meg langt unna R-serien... Den har ikke akkurat fått mye skryt i tester kan du si... ei heller av brukere/kjøpere her på forumet...

M-serien er vel derimot ca. genierklært i en del tester. (Dog jeg synes testene tar i litt...) Men den skal være bra, og designet på tv'n er jo helt rått...

Litt dyrere, men sannsynligvis en del bedre - er den nye 40" til Sony, Bravia KDL-40W2000. Snakker visst sortnivå tilsvarende eller bedre enn plasma i følge What Hi-Fi! sin test...
    Jeg har sett meg ut denne, men etter å ha fulgt med noen uker i prisguiden nå ser jeg at alle butikkene hele tiden skyver datoen fremover for når denne tv'en kommer inn. Noen som vet noe mer om når man kan regne med at denne finnes på lager rundt omkring ?

cozmo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •