Hitachi 42PD7200 vs dagens skjermer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 42PD7200 vs dagens skjermer

Hei!
    Jeg skal hjelpe broren min å finne en god TV.
    Han kommer til å bruke denne mot digital-kabel og se film på dvd.
    Ellers blir det vel PS3, når den kommer...
    Jeg har anbefalt Panasonic 42PV60 / 600, LG 42PC1/3R(R) og Pioneer i paranetes.
    Han var og kikket på Panasonicen da en silger viste han Hitachi 42PD7200, opp mot PV60. Hitachi skal viss ha sett bedre ut, men jeg mener bestemt at Panasonic og LG er bedre valg.
    Noen meninger??

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7200 har et eldre panel. Kjøp heller Hitahi 8600 modellen. Husker ikke betegnelsen i farta. Har den selv og er fornøyd bortsett fra sortvivå.

LG synes jeg lite om. Panasonic har best sortnivå av alle, men en del støy i bildet.
    Pioneer er for høyt priset i forhold til bildegjengivelse.

Dere må nesten sjekke selv å finne ut hva dere setter pris på. Det er ingen tv i dag som er bra på alt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    7200 har et eldre panel. Kjøp heller Hitahi 8600 modellen.
    Fant faktisk 8600 modellen 2500 kr billigere enn "supertilbudet" han fikk på 7200.. Butikken selger nok 7200 med tap, men det har vel mer med innkjøpspis for ett år siden å gjøre enn kvalitet på skjerm i forhold til nyere skjermer.
    Jeg kikket en del på 6600 modellen tidligere i år, og synes den ble parkert grundig av Panasonic og LG, hvordan er 7200 og 8600 i forhold til denne?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal han ha plasma? Hvis han skal spille osv, så ville jeg uansett ha anbefalt han å kjøre LCD (ettersom det er alt for mye problemer med innbrenning osv på plasma fortsatt...) Hva med Samsung LE40R75? Ligger vel på ca 20k, sikkert litt billigere hvis .. Rå 40" det.. Hvilken pris opererte den selgeren med på disse modellene egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg stiller meg bak anbefalingen av den nyere hitachien selv om den har mindre innganger og ikke motorisert fot. Bedre panel.

Når det gjelder LG's siste serie hater jeg sortnivået på disse, det er brungrått for å si det mildt uansett hvordan man justerer. Dette skyldes visstnok det at de har kuttet glasset forann og at lyset utenfra muligens smitter inn.

PV60 er en genial tv om en stygg i designet, godt utstyrt med innganger også, Pioneer 4270XA får man jo under 20 000 og er jo også en god kandidat om en minst utstyrt av "dilldall" og innganger.

Lår det gjelder LCD vs Plasma vil jeg si at forskjellen på film er mye større enn forskjellen på spill. Ergo hvis spill er viktigst så velg lcd hvis ikke velg plasma (likestilt eller film viktigst). Sortkontrast er fremdeles pga teknologien milevis bak plasma.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet han fikk var rundt 19k for 7200.
    Innbrenning ser jeg på som et ikke eksisterende problem for plasma.
    Har selv LG 42PC1RR og er svært fornøyd (sortnivået er godt nok). Men jeg er avhengig av at glassplaten er fjernet pga opplyst stue.

TVen kommer i hovedsak til å bli brukt til film og TV. Litt guitar Hero på PS2/PS3, ikke så mye spilling.

Det var designet som er ankepunktet for Panasonicen. Jeg anbefalte derfor å kikke på PV600. Den er jo ganske lekker.
    Pioneer 4270XA er kanskje aktuelt, men jeg synes Pio er håpløs på f.eks. fotball.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, jeg selger tver til daglig, og du vil ikke tro hvor mange tver som fortsatt sliter med innbrenning, tilogmed de "velrenomerte" merkene sliter til tider..

Anywho, 19k for 7200 er jo helt greit, men tror ikke det er store forskjellen i pris på 7200 og den 42pd8600 du snakker om.. Det råeste er jo 42pd9700 som virkelig er en bra tv..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Heh, jeg selger tver til daglig, og du vil ikke tro hvor mange tver som fortsatt sliter med innbrenning, tilogmed de "velrenomerte" merkene sliter til tider..

Anywho, 19k for 7200 er jo helt greit, men tror ikke det er store forskjellen i pris på 7200 og den 42pd8600 du snakker om.. Det råeste er jo 42pd9700 som virkelig er en bra tv..
    Hva vil du anbefale da?
    -42" +
    -10-20k
    -digital kabel-tv, film, og litt konsoll

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg synes det "nye" 40" panelet fra Samsung kicker rumpe (har vært på markedet ett par måneder nå..) LE40R75 er nummeret. Skader ikke å ta en titt på det ihvertfall. Du får jo 42PV60 for 18.999,- så der har du også ett alternativ... Jeg ville nok gått for Samsungen, men det er mine 2 cents, Pv600 som du nevner koster vel ca 25?
    -totto

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Som sagt, jeg synes det "nye" 40" panelet fra Samsung kicker rumpe (har vært på markedet ett par måneder nå..) LE40R75 er nummeret. Skader ikke å ta en titt på det ihvertfall. Du får jo 42PV60 for 18.999,- så der har du også ett alternativ... Jeg ville nok gått for Samsungen, men det er mine 2 cents, Pv600 som du nevner koster vel ca 25?
    -totto
    (litt prissnakk nåops: )
    PV60 = 15500
    PV600 = 20000

LE40R75 Altså?? Ville tro LE40M7X var bedre?
    Tror 40" blir litt lite, men samsung har meget bra LCD skjermer...

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg spør om pris, er fordi du ber om en anbefaling, og jeg vet ikke hvordan prisleie den aktuelle selgeren lå i på forskjellige modeller. PV60 er jo en kanonmodell. Mye tv for pengene. M7x serien til Samsung er bedre, men den koster også tilsvarende. Tror M71 har en utsalgspris på ca 23-25k. Uansett, de 5cm diagonalt har ikke så mye å si. Jeg ville nok tatt en 40" LCD foran en 42" Plasma, men det er fordi jeg mener at lcd generelt gir ett bedre bilde enn plasma. Smak og behag. Gå til nærmeste tv forhandler og be om en demo. M71 og R75 finner du ihvertfall hos både Hifi-klubben og hos Expert (velg det som er nærmest).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •