Litt tekniske spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt tekniske spørsmål.

Jeg har forstått det slik at 1080i er et bilde på 1920 x 1080 tegnet opp i en togang.

En del LCD panel blir i dag levert med fysisk opløsning på 1280 x 720 pixler, og med støtte for 1080i.

Betyr dette at en da må "skrive over" de linjene som ble vist første gangen, og ha høy nok frekvens til at det ser ok ut? Alle fysiske linjer blir jo vitterlig brukt opp...?

En annen ting jeg lurer på er, om for å få progressive bilder, trenger en både bildekilde og skjerm med støtte for "progressive scan", eller holder det med at en av delene har denne funksjonen?

Til sist, for liksom å rettferdiggjøre kategoriplassering av denne tråden:

Er det mulig å få Sharp LC37 på databutikken.com til å vise 1080P bilder?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsin
    Jeg har forstått det slik at 1080i er et bilde på 1920 x 1080 tegnet opp i en togang.

En del LCD panel blir i dag levert med fysisk opløsning på 1280 x 720 pixler, og med støtte for 1080i.

Betyr dette at en da må "skrive over" de linjene som ble vist første gangen, og ha høy nok frekvens til at det ser ok ut? Alle fysiske linjer blir jo vitterlig brukt opp...?

En annen ting jeg lurer på er, om for å få progressive bilder, trenger en både bildekilde og skjerm med støtte for "progressive scan", eller holder det med at en av delene har denne funksjonen?

Til sist, for liksom å rettferdiggjøre kategoriplassering av denne tråden:

Er det mulig å få Sharp LC37 på databutikken.com til å vise 1080P bilder?
    De skjermene som har 720 oppløsning, men støtter 1080i skalerer 1080i ned til 720. De fleste gjør dette ved å halvere 1080i til 540p, for så å skalere opp til 720. Dette fordi det er enkelt og billig (trenger ikke dyre bildebehandlings brikker). Og bildet blir dermed dårligere enn om du brukte 720 og ikke 1080, siden bildet da i praksis er 540p.

For å kunne få utbytte av progressiv MÅ både tv og bildekilde ha støtte for progressiv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •