Ny 37" Lcd - fra LG?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 37" Lcd - fra LG?

Heisann

Vurderer å anskaffe meg en 37" Lcd. Har sett på ett par skjermer fra LG. En 32" og en 37". Er ganske sikker på at begge disse var av typen LB1R.
    Syns både farger og sortnivå var ganske akseptabel på disse skjermene, men var ikke helt begeistret for flyten i bildet. Dette var da fra en Pioneer dvd opptaker, så kan være at det blir bedre med min Dv7600.
    Har primært tenkt å bruke den sammen med dvd-spiller, og med tiden mot htpc. Tv signaler er ikke så viktig da jeg svært sjelden ser direktesendt tv.

Noen som har noe å tilføye om LB1R når det gjelder flyt i bildet? Misliker sterkt at bildet hakker under panoreringer.

Ellers lurte jeg på hva forskjellen er på 37LB1R og 37LC2R er. Spesifikasjonene ser jo ganske like ut, men LC2R ligger ca. 2K under i pris
    Er det ellers andre apparat som bør vurderes i denne prisklassen? Hadde egentlig sett meg ut Sonys V2000 serie, men denne blir litt dyr...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jeg ikke feil har LB1R en bedre xD engine som skal gi enda bedre bilder og farger. Noen andre som backer oppunder dette?
    Samt bedre høyttalere. Men tviler på dette skal ha noe å si for oss entusiaster (har jo bedre høyttalere hjemme, så)

Men uansett, slipper LG ny kolleskjon om én måned, disse vil komme med full HD. http://avforum.no/avnytt/showproduct...8b2763a67c707b

Så jeg ville nok ventet til disse kommer ut på markedet. Kan tenke meg HFC vil droppe prisene på fjorårest modeller på lcd og plasma ganske mye.

En 37" i år er både billigere (vel, nesten lik pris, da) og bedre enn en som kom ifjor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening har 37LB1R bedre design enn 37LC2R. LB1R har "Intelligent Eye" og to tv-tunere for bilde i bilde. LC2R har på sin side to HDMI mot én på LB1R. Når det gjelder bildekvaliteten er jeg litt usikker da jeg kun har sett LB1R. Denne derimot har jeg sett mye på og liker veldig godt måten den behandler både tv-signaler og dvd på.

Andre tv´er? Hva med Toshiba 37WL66Z? Etter min mening det beste kjøpet når det gjelder 37" LCD under 20000. Sjekk denne testen:

http://www.lydogbilde.no/index.php?c...6Z&testid=2337

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående toshiba'en quoter jeg meg selv fra en annen tråd.

Ble litt overrasket når jeg så denne testen egentlig. Toshiba tv'en er jo ikke akkurat ny. Den har vært på markedet lenge og synes det er litt rart at den blir testet først nå og får så fantastisk bra kritikk. Har litt delte erfaringer med denne. Syns den er helt grei på vanlige tv bilder men ikke noen topp tv. På dvd foretrekker den component og har et ganske bra bilde her men på HD sendinger slet vi med den. Brukte en qualitv tuner som tar inn Astra HD og dette fungerte absolutt ikke bra, bildet flimret og skiftet fargetoner ofte. Striper fløy opp og ned skjermen, på component fungerte det derimot meget bra og tv'en dro ifra en del andre modeller i samme sjanger (derimot måtte den se seg slått av LB1r og det egentlig på samtlige kilder) Vi fant aldri ut av det HD problemet da det skjedde på begge ingangene og på 2 like tv'er. Alle de andre tv'ene taklet dette signalet helt fint.

Uansett så vil jeg si at tv'en er god men blir slått av LB1r og man har jo også JVC sine modeller som puster toshiba og LG hardt i nakken.

Toshiba'n skal få pluss for god innsynsvinkel, der er den kjempemessig.
    LB1r mot LC2r så har LB1r bedre bildebehandling (forbedret XD-engine) den har EEFL-bakbelysning som er en haug av små pærer istedet for et digert (dette gir en mye bedre flyt i baklyset og man slipper gjennomlysning i hjørner osv under mørke partier) LB1r har penere design (i mine øyne) med piano lakk samt svingbar fot. Den har bedre lydsystem (37" & 42")

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh.. L&B gir toshiba masse god kritikk for lyden mens de ikke sier noe om LG her. Toshiba har 2 små onkyo høyttalere som får 10watt. LG'en har 7stk høyttalere hvorav 1 er Subwoofer men for det får Toshiba bedre skussmål... Snodig greier. Og de nevner ingenting om Faroudja DCDi brikka som LG benytter som ingen av de andre har. Stiller meg skeptisk til denne testen jeg..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eriond: også verdt å titte på denne siden: pixelmapping » LG TVs

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra hva Revox sier:

Ble litt overrasket når jeg så denne testen egentlig. Toshiba tv'en er jo ikke akkurat ny. Den har vært på markedet lenge og synes det er litt rart at den blir testet først nå og får så fantastisk bra kritikk. Har litt delte erfaringer med denne. Syns den er helt grei på vanlige tv bilder men ikke noen topp tv. På dvd foretrekker den component og har et ganske bra bilde her men på HD sendinger slet vi med den. Brukte en qualitv tuner som tar inn Astra HD og dette fungerte absolutt ikke bra, bildet flimret og skiftet fargetoner ofte. Striper fløy opp og ned skjermen, på component fungerte det derimot meget bra og tv'en dro ifra en del andre modeller i samme sjanger (derimot måtte den se seg slått av LB1r og det egentlig på samtlige kilder) Vi fant aldri ut av det HD problemet da det skjedde på begge ingangene og på 2 like tv'er. Alle de andre tv'ene taklet dette signalet helt fint.

Uansett så vil jeg si at tv'en er god men blir slått av LB1r og man har jo også JVC sine modeller som puster toshiba og LG hardt i nakken.

Toshiba'n skal få pluss for god innsynsvinkel, der er den kjempemessig.
    Er du sikker på at det er riktig skjerm du refererer til her og ikke en av Toshibas andre modeller som WL56 eller WL58 eller lignende. Denne skjermen er nettop ankommet flere av el-butikkene jeg har sett den i og står som NY! på prisguide.no... Noen som har kontroll på dette?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer LG vent til starten av Desember, da kommer LB2R og LB2RF seriene.

LB2R - 100/120Hz panel (standard 1366x768 )
    LB2RF - 1080p panel (50/60Hz)

Ryktene sier at LB2R kommer til å ha det beste bildet, kommer i 32",37",42" og 47" om jeg husker riktig. Lurer på om jeg skal bytte ut LX2'en med en selv. LB2RF er forbeholdt 42" og 47"... Begge med Faroudja DCDi såklart og 2x HDMI, noe LG har vært litt trege med.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba sin modell WL66 kom i sommer, så ja den har vært på markedet ca 3 mnd

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba kommer med 68 serien nå, det lille jeg så av den så meget lovende ut..

Men skal du ha en virkelig god 37" kjøp Philips 37PF9731/D, mildt sagt et grisebra bilde.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Toshiba sin modell WL66 kom i sommer, så ja den har vært på markedet ca 3 mnd
    Denne modellen kom ved årskifte 05/06 om ikke enda tidligere spør på hvilken somehelst elkjøp/lefdal. Data systemet dems kan fint bekrefte det så man trenger ikke å spørre selve selgeren.

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba 37 WL 67 er 1080p Full HD ready og ligger på rundt 16000 kroner i Europa. Vet ikke om den er kommet til Norge ennå, kanskje noen andre vet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Denne modellen kom ved årskifte 05/06 om ikke enda tidligere spør på hvilken somehelst elkjøp/lefdal. Data systemet dems kan fint bekrefte det så man trenger ikke å spørre selve selgeren.
    Retter opp meg selv litt her, da jeg sjekket det enda litt mer nøye. Tv'en kom i måneds skifte mellom april og mai '06. Litt før det dere sa og litt etter det jeg sa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •