37WL66Z vs 37LB1R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

37WL66Z vs 37LB1R

Sitter og vurderer LCD-TV og har kommet frem til 2 skjermer jeg har inntrykk av har god kvalitet. Disse er Toshiba 37WL66Z 37" og LG 37LB1R 37".

Toshibaen er jo testvinner i både lyd og bilde og i VG, så heller litt mot den akkurat nå.

Ting som skal kobles til er kabel-TV (digital dekoder, scart), PS2 (scart?) (kanskje Xbox 360 snart, helt sikkert Nintendo Wii når den kommer) og sikkert PC en gang inni mellom (DVI)

Hva sier ekspertene? Hvilken er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fordel til 37WL66Z er at den har 2 HDMI den har også litt mindre støy i bildet på HD sendinger. Ville gått for 66Z selv men har toshiba selv og er innhabil sådan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV

Toshibaen er jo testvinner i både lyd og bilde og i VG, så heller litt mot den akkurat nå.
    Vil bare minne deg på at VG sin test egentlig er Lyd og bilde sin, mao er det kun en test...:???:

Sitter selv og vurderer, og i tillegg til dine 2 alternativer har jeg JVC 40S70BU på lista. Den er vinneren hos HjemmePC (oktober), Lyd og bilde (mai), og hos forbruker.no (mai-juni).
    Ikke lett dette her....
    Toshibaen har også kommet med en 1080P versjon som ikke har noen avskrekkende pris (bare for å gjøre valget enda vanskeligere .. )

Det samme gjør jo Sony også nå med sin W2000.... puh..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere det blir å se fotball på en av de to jeg nevnte (de til jarlandre frister også, men skulle egentlig bruke litt mindre enn LG/Toshibaen kostet :P)? Har hørt dette er en av de store svakhetene til LCD, og at plasma fungerer bedre til dette.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du regner med å bruke PC mot skjermen etterhvert, så skal Sony være ræva. Har selv en Sony bakprojeksjon LCD-TV fra Sony, og den er utrolig kresen på PC. Jeg kan ikke få skjermen full og bruke Windows Media Player for eksempel.

Den tar kun 1024x768 m 60Hz, selv om den har 1366x768 på LCD panelene.

LG skal være bedre på dette område, jeg skal ha ny, og LG sin nye 47" er først på listen. Denne tar alt av formater, inkludert 1:1 pikel fra PC.

Husk at ikke alle HDMI innganger liker PC signal fra DVI, og det vanlige er jo VGA inngang for PC (for noen tullinger). Men kanskje HDMI utgangene fra nye skjermkort fikser dette. Men hvis du ikke har ett samle sted for video signalene, eks. en receiver med oppskalering til HDMI eller lignende, så burte du gå for en med flest mulige HDMI innganger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37LB1R er etter min mening marginalt bedre på tv-signal mens 37WL66 er overlegen på resten. Jeg hadde ikke vært i tvil. 37WL66Z er en utrolig bra tv.

NB! Toshibaen har ikke kommet i 1080P utgave men med 1080i. De kommer riktignok med 1080P i løpet av kort tid i følge dem selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 37WL66Z i ca.2 mnd. og kunne ikke vært mer fornøyd.
    Bra sortnivå, dybde i bildet, bra innsynsvinkel og ingen støy.
    Var litt skeptisk til LCD-skjerm siden jeg ser endel håndball, men det var det ingen grunn til. Toshibaen tilfredsstiller hvertfall mine krav det være seg håndball, film eller vanlig tv-program. (har ikke sett fotball, så det kan jeg ikke uttale meg om
    Har kun brukt den som vanlig tv med canal digital parabol og med dvd-opptaker, så aner ikke hvordan den fungerer med analogt signal eller tilkoblet pc.
    Kikket på det meste som fantes i diverse butikker før jeg kjøpte, og noen LCD-skjermer ble jeg smårar i øynene av å se lenge på, men Toshibaen er behagelig å se på synes jeg.
    Håper du blir fornøyd uansett hva du måtte velge!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt overrasket når jeg så denne testen egentlig. Toshiba tv'en er jo ikke akkurat ny. Den har vært på markedet lenge og synes det er litt rart at den blir testet først nå og får så fantastisk bra kritikk. Har litt delte erfaringer med denne. Syns den er helt grei på vanlige tv bilder men ikke noen topp tv. På dvd foretrekker den component og har et ganske bra bilde her men på HD sendinger slet vi med den. Brukte en qualitv tuner som tar inn Astra HD og dette fungerte absolutt ikke bra, bildet flimret og skiftet fargetoner ofte. Striper fløy opp og ned skjermen, på component fungerte det derimot meget bra og tv'en dro ifra en del andre modeller i samme sjanger (derimot måtte den se seg slått av LB1r og det egentlig på samtlige kilder) Vi fant aldri ut av det HD problemet da det skjedde på begge ingangene og på 2 like tv'er. Alle de andre tv'ene taklet dette signalet helt fint.

Uansett så vil jeg si at tv'en er god men blir slått av LB1r og man har jo også JVC sine modeller som puster toshiba og LG hardt i nakken.

Toshiba'n skal få pluss for god innsynsvinkel, der er den kjempemessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er problemet døde piksler? Ene produsenten som klarer seg bedre enn den andre? Vil ikke ha konstant lysende piksler rundt om på skjermen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er problemet døde piksler? Ene produsenten som klarer seg bedre enn den andre? Vil ikke ha konstant lysende piksler rundt om på skjermen.
    Alle produsenter har vel lik mengde døde piksler tipper jeg. Men det er hvordan de hånterer de skjermene som kundene klager på som er viktig. Noen produsenter har vel null toleranse, samme hvordan farge og plassering er. Mens andre ikke bytter før pikslene er i en sjenerende farge, og litt inn på skjermen.

Det var i hvertfall slik, har ikke hørt noe mer spesifikt den siste tiden.

En kompis sin bror fikk en QPV LCD skjerm med 5 døde piksler. Han gadd ikke å bytte, men kompisen min sa at man ikke fikk byttet pga døde piksler før det var 1% av skjermens totale piksler.

På en 1920x1080 skjerm så tilsier det ca 20.000 døde piksler. Litt kjedelig hvis man kun har 19.999 døde piksler og måtte leve med det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christin
    Har hatt 37WL66Z i ca.2 mnd. og kunne ikke vært mer fornøyd.
    Bra sortnivå, dybde i bildet, bra innsynsvinkel og ingen støy.
    Var litt skeptisk til LCD-skjerm siden jeg ser endel håndball, men det var det ingen grunn til. Toshibaen tilfredsstiller hvertfall mine krav det være seg håndball, film eller vanlig tv-program. (har ikke sett fotball, så det kan jeg ikke uttale meg om
    Har kun brukt den som vanlig tv med canal digital parabol og med dvd-opptaker, så aner ikke hvordan den fungerer med analogt signal eller tilkoblet pc.
    Kikket på det meste som fantes i diverse butikker før jeg kjøpte, og noen LCD-skjermer ble jeg smårar i øynene av å se lenge på, men Toshibaen er behagelig å se på synes jeg.
    Håper du blir fornøyd uansett hva du måtte velge!
    Hei!

Har selv 32-utgaven av denne: 32WL66Z. Lurer på om du kunne gitt meg innstillingene du bruker? Er nemlig ikke SYKT fornøyd med bildet, selv om jeg har Digital-TV fra UPC(Get), og ny Monster-scart!

Noen andre som kan hjelpe med innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alle produsenter har vel lik mengde døde piksler tipper jeg. Men det er hvordan de hånterer de skjermene som kundene klager på som er viktig. Noen produsenter har vel null toleranse, samme hvordan farge og plassering er. Mens andre ikke bytter før pikslene er i en sjenerende farge, og litt inn på skjermen.

Det var i hvertfall slik, har ikke hørt noe mer spesifikt den siste tiden.

En kompis sin bror fikk en QPV LCD skjerm med 5 døde piksler. Han gadd ikke å bytte, men kompisen min sa at man ikke fikk byttet pga døde piksler før det var 1% av skjermens totale piksler.

På en 1920x1080 skjerm så tilsier det ca 20.000 døde piksler. Litt kjedelig hvis man kun har 19.999 døde piksler og måtte leve med det
    Her kan du lese om hva forskjellige produsenter tåler av pikselfeil. Kompisen din tar nok alvorlig feil, det er jo umulig å se på en tv med 20000 pikselfeil.

Noen som har peiling på hvor mange pikselfeil Toshiba tolererer, og hvilke modeller LG har garanti om 0 pikselfeil på (står 0-4 piksler i linken, avhengig av modell)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motifman
    Hei!

Har selv 32-utgaven av denne: 32WL66Z. Lurer på om du kunne gitt meg innstillingene du bruker? Er nemlig ikke SYKT fornøyd med bildet, selv om jeg har Digital-TV fra UPC(Get), og ny Monster-scart!

Noen andre som kan hjelpe med innstillinger?
    Hei!
    Bruker Toshibaen slik den var innstillt i utgangspunktet fra fabrikk, har bare justert farge opp fra 50 til 55. Bruker en scart-kabel av ukjent merke (den har nok fulgt med en dvd-spiller en gang i tiden) mellom billigste type canal digital-tuner (1 kr.) og dvd-opptaker, og en hdmi-kabel til kr.495,- mellom dvd-opptaker og tv. Før jeg kjøpte dvd-opptakeren brukte jeg nevnte scart-kabel mellom C.D.-tuner og tv, bildet var ikke dårligere da.
    Så på toshibaen i forskjellige butikker både med hd-materiale, dvd og vanlige tv-sendinger før jeg kjøpte den. Bildet hos meg er krystallklart og naturlig, og jeg har ikke sett antydning til støy.
    Hvis døde piksler er slike lyse små felt jeg har sett på enkelte pc-skjermer så har jeg ikke dette på toshibaen hvertfall
    Dette var vel ikke så mye hjelp, har ikke særlig greie på det tekniske, men er småallergisk for dårlig lyd og bilde...
    Ønsker deg hvertfall lykke til, og håper du finner ut av det så du blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har denne inne i Trondheim? Lurer på å ta meg en tur en eller annen plass for å ta meg en kikk før jeg bestiller.

Får den til 11150,- med frakt hos amentio nå, ikke verst pris det. Skal høre med Netshop om de kan matche prisen, liker best den nettbutikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Oslo, Drammen og Bergen er det hvertfall Elkjøp og Lefdal som fører den, så du kan jo begynne med å ringe til de butikkene hvis du ikke får mer informativt svar her.
    Lurt å se den før du bestiller, er jo tydeligvis forskjellige erfaringer og meninger om den.
    Lykke til med tv-jakten, ikke lett å bestemme seg altså...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen hos amentio er meget bra. litt over 11 inkl frakt er det billigste jeg har sett.
    Tittet på denne toshibaen hos lefdal i går. Synes den så bra ut, men vanskelig å bedømme når signalet de hadde var elendig. (bølger og striper på alle tvene).
    prisen var jo helt på trynet. 19.999,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har denne inne i Trondheim? Lurer på å ta meg en tur en eller annen plass for å ta meg en kikk før jeg bestiller.

Får den til 11150,- med frakt hos amentio nå, ikke verst pris det. Skal høre med Netshop om de kan matche prisen, liker best den nettbutikken.
    Fikk du noe svar fra Netshop? Veldig interessert i å kjøpe denne jeg også. Har jo en 32WL66Z, men føler en 37" er hakket bedre!

Si ifra... Noen andre som har noen priser?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant akkurat 37WL66Z til en sykt bra pris: 10992,-
    Sjekk her:

Tror jeg bare skal hive meg over dette tilbudet før det forsvinner igjen. På elkjøp står den til 19900,-, men han sa jeg kunne få den for 15990,-.

Dette er jo nesten 10000 billigere enn Elkjøp!

Moen som har erfaringer med XD? Evt DÅRLIGE erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPX har den ca 11.400 inkl frakt