37WL66Z vs 37LB1R - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom Elkjøp på Skøyen og tittet på forskjellige tv'er som er aktuelle for meg. De viste noe reklamegreier på alle tv'ene, var ikke mulig å få se tv via analoge signaler. Iallefall sa selger til meg at Panasonic 37 PV60E var en ålreit tv, men det var fjorårets modell og derfor kosta den ikke mer enn 14000. Han påstod at Toshiba 37WL66Z var mye bedre billedmessig enn Panasonicen og at innbrenning var et reelt problem dersom jeg hadde barn som spiller mye videospill på tv'n. Han mente at Toshibaen var et bedre kjøp (koster egentlig 20 lapper sa'n), men 15999 på Elkjøp nå. Forøvrig hang JVC 37R71BU rett ved siden av og denne tv'en er visst bedre på analoge signaler enn både Toshibaen og Panasonicen. Den kostet 18995, noe jeg synes er altfort dyrt. Men ble ikke sikker på at Panasonic er best etter hva denne selgeren sa.... Phillips sin nye 37 tommer er fantastisk, men koster 30000 og det er den ikke verdt. Hva sier dere folkens, er innbrenning et reelt problem eller overdriver selgeren ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic'en er en tv som er ganske hardt presset og byr ingen stor gevinst toshiba'en derimot som selges til 12-13k rundt om på nettet gir nok en bedre profitt til en pris av 15995,- PV60 og Toshiba'en er vel omtrent like gamle så det holder ikke vann. Og når det gjelder analoge signaler samt Plasma mot LCD så bør fornuften bekfrefte det meste. De fleste her kan nok bekrefte hvem som trekker det lengste strået her. Eventuellt ta en titt på denne tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater...tt-elvete.html

Litt lengde på tråden men er verdt å lese. Kommer frem en del for og imot begge teknologier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg stoler ikke på disse selgerne, men så med egne øyne at JVC 37 R71B hadde faktisk bedre og skarpere bilder enn Toshiba (de hang som sagt side om side). Panasonicen så litt stusselig ut der den hang, men siden den har så stor fanskare så regner jeg med at den har kvaliteter. Men er litt bekymret for innbrenning når selgeren sa hvis barna feks kjørte bilspill på tv'en i felre timer måtte jeg regne med at feks speedometeret til bilen kunne brenne seg fast, kanskje for alltid sa selgeren. Skal lese gjennom tråden i linken Revox, og takk for all hjelp !

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speedometeret kan brenne seg inn og det stemmer forsjovet men det skal som sagt ganske mye til. Hvis tv'en blir brukt si 5 timer vær dag kun til dette spillet og ikke noe annet i en uke sammenhengende så kan det ha oppstått innbrenning men jeg ville ikke tro den er så kraftig at det ikke kan fjernes ved å kjøre f.eks snø et døgn. Og sannsynligheten for at TV'en brukes til noe annet enn kun spill vær dag er ganske stor. Før var dette et mye større problem men de nyeste plasma skjermene har blitt mye mye bedre. (Fins dog selvfølgelig unntak.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inneholder Panasoniv PV60 en selvrensefunksjon eller må man over på nyere modeller som PV600E for å få dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Toshiba modellen i noen dager nå og har kommet frem til at TV'n er stort sett veldig bra, men den sliter litt ved DVI->HDMI tilkobling av pc.

Er relativt ny på LCD-TV området og her ikke helt inne i terminologien enda, men jeg tror at problemet ligger i overscan/underscan.

Altså som på en vanlig LCD skjerm som en bruker sammen med en pc så er vi vant til å endre oppløsningen på skjermen uten at deler av desktopen forsvinner utenfor skjermrammene. Det som skjer er jo bare at alt blir "mindre" og vi får mer "plass" på desktopen.

Denne TV modellen har en 1366x768 skjerm og støtter 720p og 1080i.

Problemet er bare at når jeg setter oppløsningen til 1280x720 eller 1366x768 eller ikke minst 1920x1080 så forsvinner da desktopen utenfor rammene.

Hvorfor skjer dette? Er det andre som har vært borti problemet og finnes det en grei løsning? Innstillinger?

Jeg lurer også på om det å spille av en 720p film hvis oppløsningen er satt til 1366x768 på noen måte vil forringe kvaliteten på bildet? Vil den da oppskalere bildet? Og hvis dette er tilfellet, går det ann å få stilt inn 1280x720p slik at den fyller ut hele skjermen på noen måte? Er det i det hele tatt riktig å tenke sånn at 720p "bare" er 1280x720 oppløsning? Ser de skriver dette på dinside.no:

Nyere grafikkort lar oss nemlig stille på de fleste ting, og ved hjelp av "overskanningskompensasjon" fikk vi blåst opp bildet til det fylte skjermen. Og resultatet ble tilfredsstillende, på tross av utradisjonelle oppløsninger. Vi endte opp på 1216 x 676 piksler med 720p ut, eller 1824 x 1016 med 1080i.
    Han en altså ha 720p med andre oppløsninger???

Det er også ikke bare når jeg er inne i Windows jeg mister desktopen utenfor skjermen, men også når den viser boot screen etc..

Hva skjer? Mange spørsmål her men håper noen har noen gode svar.. Gjerne noen som har noen innstillinger som virker..

Frustrert...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner igjen problemet på min toshiba 37WL58p, på den gamle PC(4 år gammel) fikk jeg kjørt kun 1280*720p noe som ga bildet utenfor skjermen-irriterende.
    Med den nye PC har jeg justert bildet til skjermen å har oppløsningen 1216*684 nå å fyller skjermen 100% ser ingen bi effektet ved filmavspilling o.l.

Har du sjekket om nye drivere til skjermkortet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de nyeste driverne.. Prøvde også din oppløsning men får samme resultat. Tv'n er rett og slett ikke god for pc bruk over HDMi.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi den ikke støtter 1:1 Pixelmapping som vil si max oppløsning for PC blir 1024x768 som er ganske vanlig for mange tv'er. Unntak her er bl.a de fleste LG og Sony tv'er som støtter dette fullt ut. Tar man emne i denne tråden i betraktning så blir WL66z grundig slått av LB1r og det kan bekreftes av flere tester enn den kjøpt og betalte L&B testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som snakker om priser rundt 11-12tusen på 37WL66Z. Er dere klar over at man også får 37LB1r til 12 789,- hos shg.no

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV - Toshiba REGZA 37WL66Z - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Samsung LE40R71B - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Samsung LE40R72B - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - LG 37LB1R - Finn beste pris hos Prisguide.no

Står mellom disse 4 Tv`ene.. Leter etter den som er best på film!

1. Toshiba 37WL66Z
    2. Samsung LE40R71B
    3. Samsung LE40R72B
    4. LG 37LB1R

Etter å ha lest så har samsung dynamsik kontrast 5000:1(egentlig 800:1 vanlig) å er derfor dårligst?

Toshibaen skal være VELDIG bra med sin 1000:1, mens LG har 1600:1 å får skryt.

Står egentlig å tipper mellom toshibaen og LG. Film kvaliteten betyr mest for meg helt klart. Toshibaen har 2 HDMI mens LG har 1, men det har vel ikke noe å si for film kvaliteten..

Noen som kan komme med innspill her som kan få meg til å tippe litt over til en av de..?=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere om Toshiba modellen, så er den veldig bra på film men ikke bra hvis du skal koble til en htpc for å se film. En DVD spiller koblet rett til HDMI kontakten fungere ypperlig, men hvis du bruker en htpc som DVD spiller ++ så blir du skuffet. TV'n takler ikke 1:1 pixelmapping over HDMI. Gjør det derimot over VGA men med merkbart stor forskjell i bildekvalitet.

Jeg ga opp hele TV'n pga dette fordi jeg bruker en htpc til alt (TV, film, surfing etc..)

Jeg vurderer sterkt LG modellen selv, men har sett noen rykter om at den kan ha et svakt grønnskjær i svarte områder og en mystisk summing ved visse fargeinstillinger.. Noen andre som kan gi litt mer dybdeinnspill på dette?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai.. blir da toshibaen som jeg hadde bestemt meg egentlig for da..
    Har ikke noen planer om å koble den opp til pcen i det hele tatt, så da er det det riktige valget for meg=)

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exact Scan funksjonen

så det var en funksjon som het Exact Scan som kunne fikse pixel mappinga kanskje forsøke den før man avfeier tven til pc/hd?:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om at flere av de nettbutikkene som er nevnt på de foregående sidene tar inn modeller fra f.eks frankrike, nederland osv... Og at "gøte lundblad" som er toshiba sin importør til norge ikke tar ansvar for disse skjermene ved garanti/reklamasjons saker. Har noen sjekket opp dette?
    Blir det vi som kunder som blir sittende igjen med regninga for eventuelle reparasjonskostnader?

Gøte Lundblad AS - TLF 23 03 75 75

Ellers må jeg si at begge modellene er fine...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det var en funksjon som het Exact Scan som kunne fikse pixel mappinga kanskje forsøke den før man avfeier tven til pc/hd?
    Denne funksjonen finnes på Toshiba 37WL67ZG, IKKE på Toshiba 37WL66Z.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønn skjær på LB1r har jeg aldri vært borti. Den har litt svak innsynsvinkel men ikke noe spesiellt dårligere enn toshiba sin, litt kanskje. Summingen fra den er litt opp og ned egentlig. Enkelte merker summing ved skifte av kanal (kabel tv) andre har en svak summing konstant. Noen har det ikke i det heletatt. Summing kan ofte fikses lett ved å lakkere opp spolen som forårsaker det. Film messig vil jeg si LB1 er bedre enn Toshiba'en pga baklyset til LG'en. EEFL baklyset er mye bedre å jevnere enn det normale lyset som sitter i toshiba'n. Har sittet å sammenlignet disse 2 tv'ene opp og ned i dagesvis og kan ikke si annet enn at LB1 er bedre på det meste av signaler. Men dette er en smaksak selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37WL66 vs 37WL67

Noen spørsmål fra en som leter etter en ny TV:

For en vanlig kar, er LCD markedet et H*****e. Etter å ha lest mange tråder og tilbakemeldinger om div TV-modeller, hadde jeg tenkt til å gå for 37WL66. Nå ser jeg at det finnes en 37WL67......

hvor stor betydning er det at en TV er 1080? (bruksområder: DVD/TV/PS2....PS3). Har sammenlignet noen med og uten 1080, personlig se jeg ikke forskjell.

Hva er forskjellen på 1080 p og i?

Jeg sitter 3,5 meter fra TV`n blir 37" for stort?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av subbacultcha
    Nå ser jeg at det finnes en 37WL67......
    Beklager subbacultcha men nå har også flere av nettbutikkene 37WL68PG på lager. Har skummet gjennom en laaang tråd på et annen forum og det er veldig mye skryt.
    Det er ned til 720p igjen (i forhold til ..67 som er full HD), men etter hva jeg har lest er ikke dette noe stort problem for en 37" skjerm med normal sitteavstand. De har isteden puttet inn 100Hz!!, 3xHDMI etc.
    Det er kanskje ikke så rart at WL66 er så billig i disse dager...
    ....og da må jeg vente litt til...neste år kanskje....når WL68 er kommet litt ned i pris

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p på en 37" er så å si ubrukelig til alt med unntak av spill (pc,x360,ps3) Desktop'en din på 3meters avstand vil bli så liten at man må sitte med kikkert for å se ikon'ene. HD tv vil man ikke klare å skille fra 720p allikevel. Skal man tjene noe særlig på 1080p bildemessig må man opp på nærmere 50"

100Hz derimot er litt mer snadder

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •