Henge 47" LCD på vegg, vekt problemer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Henge 47" LCD på vegg, vekt problemer?

Jeg skal etter hvert ha meg LG sin 47LB2RF TV. Denne har oppgitt vekt på 64 kilo med fot. Men jeg ønsker å henge denne på vegge i stedet for å ha den stående på racket mitt.

Veggen den skal henge på er en vanlig ettlags gips vegg. Etter hva jeg kan høre når jeg dunker på veggen så regner jeg med at jeg får festet veggfestet i 2 stendre (i tre) dette burte vel ikke være noe problem.

Men hvis det viser seg å være kun en stender tilgjenglig, vil denne pluss noen driva i gipsen holde?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driva pluggen skal jo holde 80 kg?? eller noe slikt! så det bør gå bra MEN du må nok treffe stendere med noen av festene! å du må skru inn driva pluggen nøyaltig slik at du ikke ødelegger gipsen irundt...

skeptisk men det går nok bra om du er forsiktig! og når du fester tv`en så bør de "stender" festene skrues i først slik at du ikke får "skjev" belastning på gips festene!! gips suger!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stendere er jo helt klart det beste, men driva har veldig gode egenskaper når belastningen kun går nedover. Selvfølgelig bør du bruke noen stykker av de når du skal henge opp denne skjermen.

Jeg ville aldri funnet på å henge plasma/lcd på en fleksibel arm ved hjelp av driva eller andre gipsanker. Problemet er som regel når enheten du henger opp blir beveget på.

Dersom du bruker en stenderfinner så slipper du å bomme på stenderne. Stenderfinner kan du enten kjøpe billig på clasern eller leie på "naboen" eller tilsvarende. (du kjenner sikkert noen som har?)

Jeg har hengt opp 50" pioneer plasmaskjerm på gipsvegg (dog, dobbel). Det var i alle fall null problem, selv om jeg på forhånd var litt skeptisk. Jeg klarer ikke rive skjermen av veggen uten å virkelig gå inn for det, og hvor ofte henger man i skjermen når den er på veggen? Så ville fester har jeg sluttet med for mange år siden

Som Svantekiller antyder, det er superviktig at du har feelingen med alle typer gipsanker. Vrir du for mye har festet null verdi. Ødelegger du papirlaget forran og bak fjerner du alt feste du har å gå på. Prøv deg gjerne frem på en bit gipsplate for å se hva resultatet blir når du teiter til for mye.

DrE

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god erfaring med bruk av Driva. Men de holder ikke mere enn 27 kilo. Men det er da også anbefalt at de kun brukes til dobbelt gips. Jeg har enkel.

For finne stendere trenger man ikke noe instrument, det holder lenge med knokene og øre. Grunnen til at jeg hadde litt problemer nå er at TVen står i veien slik at jeg ikke kommer helt inn på veggen.

Så dette burte altså ikke bli noe problem. Det er bra. Jeg skal ikke ha noe svingbar arm. Kun ett rent veggfeste.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    For finne stendere trenger man ikke noe instrument, det holder lenge med knokene og øre.
    Joda, sant nok det, men stenderfinner er et utrolig kjekt instrument. Bruker det hele tiden på jobben.

DrE

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Joda, sant nok det, men stenderfinner er et utrolig kjekt instrument. Bruker det hele tiden på jobben.

DrE
    Hei! Jeg har kjøpt stenderfinner på clasern fordi jeg hadde problemer med å lokalisere stenderne ved hjelp av banking, men synes stenderfinneren lyser og piper overalt. Stoler ikke heeelt på den :???: Har du prøvd den på clasern til et par lapper?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •