Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 35 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000

Fikk tittet på denne nye tven på sony center i dag. Virker som om dette er en knall tv. Nydelige bilder, men fikk kun sett HD-materiale på den.
    prisen var 27k. Ser at noen nettshopper har den listet den til 22-23k.
    blir nok bestilling hos en av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg gleder meg som en liten unge til å få sett tester av denne. Ser i tråden nedenfor at den fikk full score i siste What Hi-FI!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp :-D Da står det en KDL-40W2000 hjemme i stua.
    Det kan hende det lønner seg å være raskt ute hvis en skal ha denne. Serviceavdelingen har noen få av den, og det var visst litt dårlige leveranseevner på denne modellen før jul sa selgeren.

Fikk bare koblet den opp for å se om den virket før jeg dro på jobb så jeg fikk ikke brukt noe tid på å justere den inn og sjekke bildekvaliteten så nøye.

I butikken så stod den ved siden av 40V og 40X modellene. Det var ikke veldig stor forskjell på analog TV på 40V og 40W som jeg kunne se der, men de hadde heller ikke stilt den inn sa de (de fikk 40W'en inn i går ved 14 tida).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva måtte du betale der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony's Bravia stunner

Sony KDL-40W2000

40in LCD TV £2000

LCD TECHNOLOGY HAS finally come of age, but with this TV we are beyond impressed: in fact, weÕre over the moon at how good the Sony is.

At first glance, the KDL-40W2000 is a sleek, compact and very stylish design. No surprises there, as thatÕs pretty much standard when it comes to Sony. However, there have been sets from the company over the years that were every bit as attractive, but couldnÕt match -substance to style. And we, of course, marked them down accordingly. However, this set is another matter. Featuring twin tuners Ð both analogue and Freeview digital Ð 1920 x 1080 resolution and two HDMI inputs, the Sony is as well equipped as anything on the market.

Get it in action, and the real fun starts. The off-air picture from the analogue tuner is the first to make a good impression: more solid and clearer than most rivalsÕ, it presents a fine balance of stability and vivid colours. And the digital TV picture is even better.

But test it with some DVDs and the true extent of the SonyÕs triumph becomes clear. We have, for the first time ever, had the experience of putting an LCD TV up against a five-star price-equivalent plasma, and found the contrast and black tones on the LCD set superior. That is a huge step forward, and one youÕd have been forgiven for believing might never happen.

The SonyÕs line definition is truly spectacular, while backgrounds and out-of-focus areas are rendered with incredible clarity and lack of on-screen noise. It takes The PropositionÕs sweeping landscapes and sun-bleached colour palette and presents it with masterful richness and control, producing deep colours while never succumbing to smearing or a lack of realism.

With high-def material, the SonyÕs performance is mesmerising. The sense of depth and realism, the combination of noiseless, sharper-than-sharp edges and sumptuous colours: it all adds up to a performance that sets new standards at this level.

The KDL-40W2000 is due in the shops imminently, and can be pre-ordered at any of the 123 Sony Centres. For more information on availability, contact the Sony Customer Information Centre on 08705 111 999.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste den artikkelen/testen der på What Hi-Fi ja. Var jo gode skussmål...

Er KDL-40W2000 det samme som KDL-40W? Ser på Sony's nettsider (britiske og norske) og der finnes det ikke noe som heter KDL-40W2000 såvidt jeg kan se, men KDL-46W2000 finnes.

EDIT: Dette er en teknisk tråd, og forhandlere kan uansett ikke svare i forumet.

Hvordan er fjernkontrollen til TV'n? Litt for dårlig vane blant TV-produsentene at TV'n koster 30 tusen, mens fjernkontrollen ser ut som om den er fra Nille...

Er TV-stativet som følger med svingbart?

TV'n ser jo ok ut sånn fysisk sett. Synes nye N/M-serien til Samsung er langt penere, men... bildet teller jo mest til syvende og sist. (Og fraværet av pianolakk er kanskje bra mht. gjenskinn, fingermerker og støv...)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL40W2000 er det samme som KDL40W, det er nok bare en som har tastet litt feil.. (De siste sifrene er såvidt jeg vet fargekode, enkelte modeller finnes i 2000 og 2010 utgave - se på S-serien på sony.no).

Her er en annen oversikt som viser fulle betegnelser:
    Sony Nederland - PRODUCT INFORMATION BOOK AUTUMN 2006 ONLINE

Fjernkontrollen ser veldig lik ut som V-modellen sin bortsett fra litt annen farge på noen av tastene.

Her er bilde av V-modellens fjernkontroll:
    DVD Times - Sony BRAVIA KDL-32V2000 32" LCD HDTV
    (Den til venstre av de to som er vist).
    Ikke den mest ekslusive jeg har sett, men grei nok.

Jeg synes utseendet på tv'en er bra, er litt mer diskret enn andre merker. Den tynne listen helt nederst med logoene og standby led osv er i 'pianolakk' blank finish. Ellers så er den matt svart.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, når jeg testet TV'en i morges så koblet jeg til X360'en med VGA tilkobling. TV'en aksepterte også 1280x1024 (noe som ikke står oppgitt i lista i manualen - se vedlagt bilde). Xbox'en støtter ikke høyere oppløsninger, men jeg skal koble til laptopen og se om jeg kan få til noen høyere oppløsninger med den.

TV'en skal også i følge manualen ha muligheten til å slå av overscan på 1080i/1080p kilder ('Full pixel'). Det blir interessant å teste det ut .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet litt med laptop (Dell D610) og vga tilkobling også. Prøvde å opprette andre oppløsninger med powerstrip, men klarte ikke å få den til å godta noe mer enn 1280x1024. Det funket greit med 1280x1024, men synes det fungerte ganske bra med 1360x768 også. Har lagt ved et par bilder som viser 1360x768 skalert opp til fullskjerm (1920x1080). Etter min oppfattelse så skalerer den ganske bra (stripene på bildene er forårsaket av digitalkamera/nedskalering på pc'en etterpå - moiré kalles det vel).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott at du gir så mange nyttige tilbakemeldinger på denne TV`n. Men kan du også si noe om skjermens evne til å tegne sort? Innsynsvinkel? Forskjellen på analoge vs. digitale kilder? I følge testen i What Hifi? skal den jo være helt eksepsjonell som LCD-skjerm, og slår plasma på en rekke områder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette. Hvor fornøyd er du med TVbilder rett fra "veggen" da? Prøvd den med DVD eller HD-klipp?

Noen reviews (internett eller blader) på gang av denne TV'n i den store verden da? Er vel både 1 og 2 og 3 måneder for DinSide/Dingz eller Forbruker får kloa i denne og testet...

Hvordan er denne TV'en sammenliknet med Samsung LE-40M71B? Som jeg hadde bestemt meg for å kjøpe inntil jeg så Sony KDL-40W2000... :neutral:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått tittet litt på denne, oppkoblet mot BluRay i et lyst lokale, så sortnivå har jeg ingen forutsetninger for å vurdere. Sony hadde selvsagt skrudd opp kontrastnivået til maks nivå, og hvitnivået var derfor "crushed" med alt for mye styrke. Ved siden av W2000 stod X2000, og der var fargebalansen noe bedre, men også den hadde litt white-crush, som jeg er usikker på om skyldes innstilling (trolig) eller en medfødt gammaboost......

Skarphet og generell bildeflyt var generelt veldig bra, men synlige mpeg-artifakter selv på BluRay tyder litt dårlig i forhold til støyreduksjonen på apparatet, men det kan selvsagt hende at fungerer langt bedre hvis TVen mates med SD-signaler.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Men kan du også si noe om skjermens evne til å tegne sort? Innsynsvinkel? Forskjellen på analoge vs. digitale kilder?
    Jeg er ikke 100% sikker, men førsteinntrykket er at den er en anelse bedre på sortnivå og generell opplevd bildekvalitet kontra V-serien. Som V-serien fungerer den i mine øyne også bra på analoge kanaler (har UPC kabel-tv).
    Innsynsvinkel er ikke noen problemstilling i min stue og tviler på at det er noen problem for andre heller, men ser at fargene blir litt blassere når en kommer veldig langt ut på sidene (jeg sitter med en følelse av at V-serien var en anelse bedre her..).

Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Ser bra ut dette. Hvor fornøyd er du med TVbilder rett fra "veggen" da? Prøvd den med DVD eller HD-klipp?

Hvordan er denne TV'en sammenliknet med Samsung LE-40M71B? Som jeg hadde bestemt meg for å kjøpe inntil jeg så Sony KDL-40W2000...
    Førsteinntrykket er bra på dvd (men har bare testet noen få minutter på en film) og også på HD klipp (kjører X360 som Media Center Extender). Om det er mye bedre enn V-serien vet jeg ikke ennå, den var også veldig bra etter min mening.

Jeg har ikke kjørt noen egen kalibrering på den med DVE ennå, men jeg la inn innstillingene jeg brukte på V-serien ut fra en antakelse på at de er ganske like. Det ser ikke så veldig feil ut i hvertfall.

Hvordan den er kontra samsungen vet jeg ikke.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da har jeg fått tittet litt på denne, oppkoblet mot BluRay i et lyst lokale, så sortnivå har jeg ingen forutsetninger for å vurdere. Sony hadde selvsagt skrudd opp kontrastnivået til maks nivå, og hvitnivået var derfor "crushed" med alt for mye styrke. Ved siden av W2000 stod X2000, og der var fargebalansen noe bedre, men også den hadde litt white-crush, som jeg er usikker på om skyldes innstilling (trolig) eller en medfødt gammaboost......
    Fra fabrikken og sannsynligvis i butikken så står den i Vivid/Dynamisk modus som blir litt i overkant for å si det mildt (særlig når en har TV'en i en stue med avdempet belysning). Ved å gå inn i Custom/Egendefinert modus så kan en justere mye mer, og slå av og på de forskjellige forbedringsprosessene i av/lav/middels/høy trinn.

Har lagt ved et par bilder som viser bildeinnstillingsmulighetene.

Det fulgte også med en CD sammen med TV'en som inneholder pdf manualer, FAQ med spørsmål og svar osv. Ikke så dumt..

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig sett meg ut LG 42LB2RF, men ettersom den tydeligvis er forsinket har jeg nå kastet øynene mine på kdl-w2000 - så utrolig bra at du poster dine inntrykk etter hvert som de dukker opp :-)

Så vidt jeg har lest skal denne tv'en støtte 1:1 pixelmapping over HDMI, er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette ?

Ellers hadde det vært kult hvis noen hadde en form for sammenligning mot Samsung LE40F71B som vel er en av få konkurenter i norske butikker i dag...

EDIT: Forhandlerinfo skal ikke gjengis under de tekniske fora.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, har du dannet deg flere inntrykk av TV'n i løpet av helga, Spectre? Inntrykk som du vil dele med oss? :-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så X2000 og W2000 ved siden av hverandre på Elkjøpmessa med samme "levende stillbilder" fra BlueRay som kilde. Begge skjermene var tydeligvis ikke kalibrerte og hadde altfor høy kontrast, men i sorte områder var detaljer langt mer synlige på W2000 enn på X2000 hvor de forsvant helt. Da skjermene ikke var kalibrerte er det ikke godt å si om forskjellen kom av innstillingene eller den økte kontrasten for panelet.

X2000 skal ha bedre elektronikk så det hadde vært interessant å se hvordan W2000 er på panorering av skalert materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Nå, har du dannet deg flere inntrykk av TV'n i løpet av helga, Spectre? Inntrykk som du vil dele med oss? :-D
    Vi vil ha bilder forfra, bilder bak, bilder INNI, bilder under, bilder over, bilder av dama, bilder av fjernkontroll, bilder av bruksanvisningen, bilder av av-kontaker og ikke minst bilder av dama..

;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte i helga så jeg har ikke fått brukt den nye TV'en så mye, men fikk kjørt en kalibrering med DVE fra DVD-spilleren (576p komponent) og DVD-opptakeren (RGB Scart). Bilder fra innstilling ligger vedlagt. AV3 er komponent inngangen og AV1 er scart inngangen.

Har lagt ved noen andre bilder av TV'en også.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den interne tuneren?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den interne tuneren (inkludert behandling av SD materiale) er ganske bra. Jeg har analog kabel TV (UPC) med greit signal. NRK, TV2 osv fungerer bra, og de 'ukurante' kanalene ser helt greie ut (at de ikke er veldig bra er nok ikke TVens skyld..).

Side 1 av 35 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •