Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Hummm...har bare vært innom på den amerikanske sia i det siste og der var V2500 full hd, men var innom den norske og så at v2500 var mest lik v2000...

idiotisk av sony å bruke samme modellbetegnelse på to helt forskjellige tver...
    her er linken til den amerikanske v2500..
    SonyStyle.com | 40" BRAVIA™ LCD Television
    HDTV er vel mer utbredt i USA enn her og kan hende de derfor må ha full HD på mer basic TVer også.. mens her i Europa kan de slippe unna med å ikke ha det på de modellene som ikke er high-end..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke vet jeg..
    men de rangerer som du sier tvene etter bokstavene så kan hende du har rett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1:1 pixelmapping fra pc til hdmi?

Hvordan fungerer det å koble opp htpc inn på hdmi inngangen siden denne tven har 1:1 pixelmapping. Noen som har erfaring med det?
    Får dere 1920x1080 knall bilde? Hva med 1366x768?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikml
    Hvordan fungerer det å koble opp htpc inn på hdmi inngangen siden denne tven har 1:1 pixelmapping. Noen som har erfaring med det?
    Får dere 1920x1080 knall bilde? Hva med 1366x768?
    Ja jeg får 1920x1080 knall bilde! Bruker denne oppløsningen til spill og film.
    Jeg har i dag sett en del trailere i 1080P fra denne siden: Dave's Trailer Page: HD DVD Trailers
    Rett og slett helt konge! (Legger ved et screenshot)

1360x768 (maks oppløsning over VGA) er standard det jeg bruker til vanlig surfing, og til de spillene som ikke takler 1920x1080. Jeg synes også det er helt konge!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony har ikke pip nei, er vel x2000 som har det tror jeg...
    X2000 har ikke PIP...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hummm...har bare vært innom på den amerikanske sia i det siste og der var V2500 full hd, men var innom den norske og så at v2500 var mest lik v2000...

Fant dette på annet forum (britisk), så det stemmer nok at dette bare er en "liten" oppgradering..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe et så dyrt fjernsyn på nett?

Hey!

Er en stor fan av dette forumet, og har nå fått skikkelig lyst på en flatskjerm, min første i så fall!

Jeg lurer på om dere som har kjøpt W2000 har handlet denne på nettet, og hvordan dette i så fall fungerer.. Blir fjernsynet levert på døren, på posten eller hva? Hvordan gjør mann om fjernsynet blir levert med en feil, fx død pixel, sender mann da hele sulamitten tilbake = tungvindt?

Ser at det er noen tusenlapper å spare på å handle på nettet, de kan i så fall brukes til å kjøpe andre gøye ting.. Har tidligere kjøpt bærbar pc på nettet, og har på enkelt viss fått erstattet harddisk etc.. Jeg er derfor egentlig ikke rett for å bruke mye penger i en nettbutikk, men er vel mer bekymret for størrelsen og vekten til en slik flatskjerm, og pes med å måtte sende den tilbake. Hva synes dere?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Siba har 40W2000 en kontrast på 8000:1...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ifølge Siba har 40W2000 en kontrast på 8000:1...
    Dynamisk ja...den reele kontrasten er 1800:1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så den i hælga.

Var innom på Hi-Fi Klubben i Trondheim i helga for å sjekke ut 40w2000, men den som de har der var MEGET skuffende. Uskarpt bilde og direkte jævlig tom med BlueRay koblet til... Bildet så ut som en minst å være en 10 år gammel LCD skjerm. Kornete, tregt og ekle uriktige farger. De hadde en Samsung tv der til samme pris og det var en HIMMELSK forskjell. Samsungen het noe med B71 tror jeg det var... Er dette et problem på Sony tv'en eller er det bare en defekt tv jeg har sett?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Var innom på Hi-Fi Klubben i Trondheim i helga for å sjekke ut 40w2000, men den som de har der var MEGET skuffende. Uskarpt bilde og direkte jævlig tom med BlueRay koblet til... Bildet så ut som en minst å være en 10 år gammel LCD skjerm. Kornete, tregt og ekle uriktige farger. De hadde en Samsung tv der til samme pris og det var en HIMMELSK forskjell. Samsungen het noe med B71 tror jeg det var... Er dette et problem på Sony tv'en eller er det bare en defekt tv jeg har sett?
    Trolig var da HifiKlubben mest interessert i å selge Samsung'en og justerte trolig Sony'en med hinsides verdier for kontrast, farge, skarphet osv.

Jeg viste frem 1080p samples for en del folk på min "w" i helgen, og de fleste satt bare og måpte etterpå.

Har du lest testen til whathifi av w ? Får jo strålende omtale. I tillegg er vel alle eiere av w på forumet er meget fornøyde. Men klart - vanlige analoge tv-signaler ser ikke spesielt bra ut uansett hvordan du justerer. Når du derimot begynner å mate panelet med DVD, HD-data eller digitaltv vil du se at den trives mye bedre :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så den i hælga.

Så med parabol, xbox, DVD og HTPC burde det bli bra. Har lesnge siklet på denne tv'en, men ventet med å kjøpe før jeg fikk sett den, og som sagt skuffelsen var stor. Men hvis det er justeringer som må til så blir det nok den likevell . Det eneste som er litt domt er at ingen jeg finner har den på lager...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med parabol, xbox, DVD og HTPC burde det bli bra. Har lesnge siklet på denne tv'en, men ventet med å kjøpe før jeg fikk sett den, og som sagt skuffelsen var stor. Men hvis det er justeringer som må til så blir det nok den likevell . Det eneste som er litt domt er at ingen jeg finner har den på lager...
    Etter å ha fått justert inn min ser den nå bra ut på DVD fra HTPC'en. I starten så det ikke bra ut - måtte justere lysstyrke og kontrast i nvidia kontrollpanelet (purevideo) så det matched tv'ens innstillinger....

Output fra HTPC'en i 1920x1080 med 1:1 pixelmapping ser bare helt strålende ut....Når man så spiller av innhold i 1080p kan det ikke bli mye vakrere

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Noen av dere som har noen erfaringer med hvordan denne TVen takler analoge signaler fra kabel? Må dessverre slite med dette en stund til, og mistenker at en så høyoppløst TV sliter med analoge kilder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nestenbest
    Hey!

Er en stor fan av dette forumet, og har nå fått skikkelig lyst på en flatskjerm, min første i så fall!

Jeg lurer på om dere som har kjøpt W2000 har handlet denne på nettet, og hvordan dette i så fall fungerer.. Blir fjernsynet levert på døren, på posten eller hva? Hvordan gjør mann om fjernsynet blir levert med en feil, fx død pixel, sender mann da hele sulamitten tilbake = tungvindt?

Ser at det er noen tusenlapper å spare på å handle på nettet, de kan i så fall brukes til å kjøpe andre gøye ting.. Har tidligere kjøpt bærbar pc på nettet, og har på enkelt viss fått erstattet harddisk etc.. Jeg er derfor egentlig ikke rett for å bruke mye penger i en nettbutikk, men er vel mer bekymret for størrelsen og vekten til en slik flatskjerm, og pes med å måtte sende den tilbake. Hva synes dere?
    Hei nestenbest og velkommen skal du være. Dette er en teknisk tråd, og derfor skal ikke denne type tema diskuteres her inne. Start gjerne en ny tråd rundt emnet under "produkt -og prisjakt"-kategorien. Generelt er det veldig vanskelig å gi råd rundt det du spør om, men holder du deg til de større kjente nettbutikkene som f.eks. Komplett tror jeg du kommer til å oppleve mindt like god kundeservice som hos din lokale forhandler. Da fortsetter vi tråden teknisk!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Heisann!
    Noen av dere som har noen erfaringer med hvordan denne TVen takler analoge signaler fra kabel? Må dessverre slite med dette en stund til, og mistenker at en så høyoppløst TV sliter med analoge kilder.
    Det er vel det som blir dårligst på denne tv'en ja. Noen av kanalene hos meg blir greie nok (NRK1, TV2..), men generelt blir vanlige analoge signaler ikke noe å rope hurra for. Det tror jeg nok du vil oppleve på de fleste LCD tv'er med størrelse over 40 " og native oppløsning på 720p eller 1080p.
    Selv har jeg bestilt meg digitaltv fra Canal Digital nå så håper at det skal gjøre vanlig tv-titting til en litt bedre opplevelse...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Trolig var da HifiKlubben mest interessert i å selge Samsung'en og justerte trolig Sony'en med hinsides verdier for kontrast, farge, skarphet osv.
    Også kjent som Elkjøp-effekten. Tidligere ansatte har fortalt hvordan de etter åpningstid måtte justere de modellene med minst fortjeneste slik at de ga dårligere bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min 46W2000 en ukes tid. Alt jeg kan si er "mama mia" for et bilde.
    Har sett og testet flere lcd og plasma tv de siste årene og har vanskelig for å finne et tv som kan sammenlignens i bilde kvalitet.

Jeg brukere tv for det meste via HTPC (1920*1080) og der er bilde helt utrolig. Like klart og fint som min 21" wide screen til pc'en.

Har kabel fra canal digital og må si jeg er overasket over kvalitet på de analoge signalene. Flere andre tv'er jeg har sett, spesielt LCD tv'er sliter så mye med analoge kabel signaler at mann må gå til innkjøp av digial tuner. Det er ikke nødvendig på W2000. Ser selvsagt forskjell på bilde, men langt i fra så mye som enkelt andre tv'er.

Så jeg kan på det varmeste annbefale dette tv til de som måtte være usikker på tv kjøp. Du kommer til å få en koselig jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er to igjen på lager på lade

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •