Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    okai

for da skal jeg ta å sette opp anlegget nå med komponent

blir artig å se batman begins seinere ikveld da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lightning:
    Du hadde jo egentlig en Samsung N71 32" og skulle bytte til N71 40" mener jeg å huske - men så gikk du over til Sony isteden altså?? Hvordan synes du den er sammenlinket med N71 som du hadde? Står litt mellom Sony og Samsung her fortsatt men synes ikke Sonyen er like pen som Samsungen..

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    Lightning:
    Du hadde jo egentlig en Samsung N71 32" og skulle bytte til N71 40" mener jeg å huske - men så gikk du over til Sony isteden altså?? Hvordan synes du den er sammenlinket med N71 som du hadde? Står litt mellom Sony og Samsung her fortsatt men synes ikke Sonyen er like pen som Samsungen..
    Like pen ? :lol:
    Hvis du har råd til å svi av over 20.000 på en tv fordi du synes den ser pen ut - da har du jo ganske god råd og trenger vel egentlig ikke å vurdere så mange tv'er opp mot hverandre :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Like pen ? :lol:
    Hvis du har råd til å svi av over 20.000 på en tv fordi du synes den ser pen ut - da har du jo ganske god råd og trenger vel egentlig ikke å vurdere så mange tv'er opp mot hverandre :-|
    Hehe, den skal selvsagt ikke bare være pen.. men om Samsungen og Sonyen er temmelig like bildemessig slik at kun den som er veldig kresen ser forskjell så vil jeg jo gjerne kjøpe den som ser penest ut. For oss er designet viktig og.. Men om ikke Samsungen er veldig bra så vil man jo ikke kjøpe katta i sekken heller.. Veldig kjekt å høre fra en som har testet en TV man vurderer opp mot en TV som har fått en del gode anmeldelser (finnes ingen tester på N71 som jeg har funnet).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    okai

for da skal jeg ta å sette opp anlegget nå med komponent

blir artig å se batman begins seinere ikveld da
    Nå? Hvordan var Batman på den nye skjermen? Det er jo en mørk film.... så du noe av baklyset?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Vel stemmer at jeg hadde en 32N71 og tenkte på å gå over til 40N71...men så var det slik at jeg kom over informasjon om den nye sony tven...og 1080p var garantert noe som fikk meg til å løfte noen øyebryn..

tja så kom jeg over den testen til what hifi som roste den opp i skyene så da tenkte jeg som så at det er vel et temmelig velrenomert blad...hvertfall jeg har hatt en del av produktene de tidligere har anmeldt og har vel vært veldig enig med dem i de...

så i en måned venta jeg på at vi skulle få den inn på jobben...og skuffet ble jeg jaggu ikke...selv om jeg bare så vidt har fått testet den ut...

har hittil fått testet den med spill og film på xbox noe jeg syns ble meget bra, selvfølgelig ble det enda bedre med en litt bedre dvd spiller som yamaha dvd-s559mk2....tanken var at jeg skulle ha den på komponent kabel da jeg skulle se batman begins....men fikk besøk og måtte bare se den på scart...funket meget bra og fikk selvfølgelig et enda bedre bilde...

syns tven gjør det veldig bra med mørke filmer..viser litt baklys men har troa på å bli kvitt det meste med litt knotting i menyene

men hittil er jeg veldig fornøyd...så matrix revolutions igår...og det er jo også en veldig mørk film...tven taklet det uten problem

så hvis du lurer på hva du skal velge for å få best bilde så vil jeg klart gå for sonyen

ønsker du å gå etter design så ville jeg nesten fortsatt gått for sonyen...mislikte en del ting med samsungen...det første er pianolakk, det andre er at de nesten kommer ferdig oppripa fra fabrikk og det siste er at fronten på tven er bunglete i plasten..altså ikke noe særlig til finish...

sonyen derimot var heelt perfekt, ikke en ripe, ikke en feil...så der er finishen top notch

ps! sorry hvis jeg er litt lite nyansert...men er nok litt i skyene pga tven

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hummm....tror jeg har funnet et meget bra oppsett på dvd via komponent

det er som følger:

backlight: 3
    contrast: 70
    brightness: 55
    colour: 60
    colour temp: warm1
    sharpness: 15
    noise red: off

black corr: low
    adv. contrast: low
    gamma: off
    clear white: low
    colour space: normal
    mpeg noise red: off

har testet dette oppsettet med men in black 2 med en yamaha dvd-s559 mk2 over komponent.

resultatet er flotte farger, bra kontrast og bra detalj nivå...

det eneste jeg lurer på er om dressene til mib skal være helt svarte...oppnår dette med å skru black correction til maksimalt...men når jeg ser på mercen deres så er den så svart som den skal være så vil anta at det er så riktig som det kan bli...

hvis noen har noen tips til ytterligere forbedringer taes de imot med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på Dances with wolves på TV2 nå, og disse innstillingene var bra også til Canal Digital kabeltv. Thanks for sharing!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så godt å høre da

Artig å leke seg med innstillingene...får nok lese litt manuall på senga i natt hehe

Så hva syns du om sortnivået og kontrasten på din tv da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ny her....:-D , flott Forum da.

Jeg er i ferd med å kjøpe Sony sin V - versjon eller den nye W-versjonen, da i 40" bredde. Har en S-versjon fra før som jeg bruker på min pendler bolig. Har prøvd å lese litt mer om disse V og W modellene, men lurer egentlig på om W versjoner er verd ca 5.000,- kroner mere i innkjøp.

Hva mener dere om dette? Hvilken modell bør man velge dersom man ser litt inn i fremtiden. Jeg bruker TV'n i hovedsak til å se på vanlig TV (kabel-TV) og enkelte DVD filmer.

Skal jeg velge V eller W versjonen??:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare skal bruke den til tv og film så kan du likså greit gå for V serien.
    Ser du mye film så kan den økte kontrasten gi et bedre bilde

Men vet du at du skal bruke ps3 og blu-ray når det kommer og også bruke den som pcskjerm ville jeg ha gått for W2000.

Er kjempefornøyd med tven min...syns det var et veldig godt kjøp til den prisen.

Alt fra vanlig tv til dvd gjør den meget godt.
    Har ennå ikke fått testet den med data...men vil regne med at det blir meget bra over hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lightning:
    Jeg spurte deg lenger opp men du så det kanskje ikke... hvordan vil du sammenlikne N71 med W2000 som du har nå? Er det stor forskjell eller er de tilnærmet like? Hvorfor gikk du for W2000 og ikke større N71 som jeg mener å huske at du skulle først?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svarte delvis på det lenger opp, men jeg vil vel si at sonyen er bedre på nesten alle områder...men er litt usikker på om samsungen var bedre på vanlig tv.
    men syns sonyen gjør en veldig bra jobb der og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller....etter litt justeringer der så vil jeg nok si at sonyen er best på vanlig tv ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller....etter litt justeringer der så vil jeg nok si at sonyen er best på vanlig tv ja
    OK takk for tilbakemelding - kan ikke fatte hvordan jeg kan ha unngått å ha sett det innlegget ditt lenger opp. Ferdig oppripet TV er vel ikke noe særlig nei.. søren at det skal være så vanskelig å velge da. Er det stor forskjell på V og W2000 da tro.. V vinner jo nærmest alt av tester. Synes W er litt for dyr enda (spesielt med tanke på at jeg kan få 40" N71 for under 16').

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kremt!
    du kan jo ikke sammenligne w2000 med de andre tvene da...
    den stiller jo i en klasse for seg selv med full hd oppløsning...1920x1080 er jo veldig spesielt for en tv i den prisklassen

hørtes ut som du får 40N71 til innkjøpspris og under det faktisk hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kremt!
    du kan jo ikke sammenligne w2000 med de andre tvene da...
    den stiller jo i en klasse for seg selv med full hd oppløsning...1920x1080 er jo veldig spesielt for en tv i den prisklassen

hørtes ut som du får 40N71 til innkjøpspris og under det faktisk hehe
    Nei det er sant.. Men ikke sikker på om den er verdt 5-6 lapper mer...
    Vet du noe om V2500? Ser ganske lik ut som V2000 men har 2 HDMI.
    Stemmer det at Sony ikke har PIP? Virker rart at de ikke skal ha en sånn funksjon og har sett at det står begge deler rundt omkring.. *forvirrende*

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2500 er den amerikanske versjonen av W2000

det er absolutt verdt de 5000 mer...

sony har ikke pip nei, er vel x2000 som har det tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke stemme at V2500 er den amerikanske versjonen av W2000 - V2500 har ikke full HD og det er stor prisforskjell på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hummm...har bare vært innom på den amerikanske sia i det siste og der var V2500 full hd, men var innom den norske og så at v2500 var mest lik v2000...

idiotisk av sony å bruke samme modellbetegnelse på to helt forskjellige tver...
    her er linken til den amerikanske v2500..
    SonyStyle.com | 40" BRAVIA™ LCD Television

Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •