Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 700
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk sent i går kveld omsider satt opp TV’n. På tide ettersom den har stått i eska siden mandag...

Hadde ikke regnet med å få noe særlig tid til innstillinger i går, var egentlig mest for å få satt den opp og installert kanalene + prøve signal rett fra veggen, samt fra digital kabel-tv dekoder (Canal Digital). Har ikke engang prøvd den med DVD enda. (Og altså heller ikke prøvd å stille den inn med DVE-dvd’n enda.)

Først til bakgrunnsbelysninga. Hadde håpet å (mot alle odds) få et ”prikkfritt” eksemplar, men det hadde jeg selvsagt ikke. ;-) Vil ikke si det er noe voldsomt plagsomt, men det er altså relativt klart nederst i venstre hjørne og litt nederst i høyre hjørne. Har ikke fått testet så mye i mørkere rom enda, så mulig jeg ser det mer da, men dette var altså det jeg la merke til i første omgang. Kan prøve å ta et bilde i helga (må hente laderen til kamera som ligger igjen i gammel bopæl).

Å stille inn kanalane fra kabel-tv’n rett i veggen gikk jo som smurt. Hadde tydeligvis 4 kanaler mer enn jeg hadde fått med meg også… (En stund siden jeg søkte sist gang… og det er vel visningskanal-tid.)

Som ventet var jo ikke bildekvaliteten mye å rope hurra for. Både fordi signalet kom rett fra vegg og fordi jeg ikke har stilt inn én eneste ting. NRK1 og BBC var vel de to kanalene som faktisk så ganske så bra ut (nesten ”digital-kvalitet”). Men jeg gråt ikke over bildekvaliteten så langt – som sagt var det jo ventet.

Etter en halvtimes tv-titting på analoge signaler var det nok. Koblet til min digitale dekoder fra Canal Digital. Det ble en helt annen verden ja!

Fortsatt er det vel ikke akkurat snakk om DVD-kvalitet, men bildet ble behagelig å se på – og til tider knivskarpt også. (Man ser jo porene i ansiktet til folk ved nærbilder…) Og snøen og støyen er 99 % borte, og helt borte på de fleste kanaler. Også her varierer det fra kanal til kanal – og fra sending til sending. Så på TV2 og Absolutt underholdning, og her var kvaliteten helt topp! Samme gjaldt de fleste andre kanalene. Men det er ganske stor forskjell på nye og gamle tv-programmer. (Og enkelte innslag i nyhetssendinger etc.) Så en gammel Kongen av Queens-episode på TV3 senere på kvelden, og her var kvaliteten alt annet enn bra selv om det gikk gjennom dekoderen.

Konklusjonen min er i hvert fall – etter et par timers bruk – at LCD rett og slett ikke funker sammen med kabel-tv rett fra veggen. (Ikke akkurat noen nyhet det, dog.) Og at jeg er ubeskrivelig glad for at jeg for 3-4 uker siden var framsynt nok til å bestille digital dekoder pga. mitt kommende TV-kjøp. ;-)

Dette innlegget var altså bare for å fortelle om mine første par timer med tv’n – og har vel liten interesse for folk ettersom jeg ikke har gjort noe av innstillinger (foruten én viktig, slått av ”dynamisk bilde” kontroll eller hva det het) eller virkelig prøvd å få mest mulig ut av tv’n enda. Men skal prøve alt ikveld å få testet mot DVD og med DVE-dvd’n.

Synes for øvrig tv’n så riktig så lekker ut! ;-) Ble positivt overrasket her! (Og blir vel enda bedre når man får fjernet alle klistremerkene...)

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Fikk sent i går kveld omsider satt opp TV’n. På tide ettersom den har stått i eska siden mandag...

Hadde ikke regnet med å få noe særlig tid til innstillinger i går, var egentlig mest for å få satt den opp og installert kanalene + prøve signal rett fra veggen, samt fra digital kabel-tv dekoder (Canal Digital). Har ikke engang prøvd den med DVD enda. (Og altså heller ikke prøvd å stille den inn med DVE-dvd’n enda.)

Først til bakgrunnsbelysninga. Hadde håpet å (mot alle odds) få et ”prikkfritt” eksemplar, men det hadde jeg selvsagt ikke. ;-) Vil ikke si det er noe voldsomt plagsomt, men det er altså relativt klart nederst i venstre hjørne og litt nederst i høyre hjørne. Har ikke fått testet så mye i mørkere rom enda, så mulig jeg ser det mer da, men dette var altså det jeg la merke til i første omgang. Kan prøve å ta et bilde i helga (må hente laderen til kamera som ligger igjen i gammel bopæl).

Å stille inn kanalane fra kabel-tv’n rett i veggen gikk jo som smurt. Hadde tydeligvis 4 kanaler mer enn jeg hadde fått med meg også… (En stund siden jeg søkte sist gang… og det er vel visningskanal-tid.)

Som ventet var jo ikke bildekvaliteten mye å rope hurra for. Både fordi signalet kom rett fra vegg og fordi jeg ikke har stilt inn én eneste ting. NRK1 og BBC var vel de to kanalene som faktisk så ganske så bra ut (nesten ”digital-kvalitet”). Men jeg gråt ikke over bildekvaliteten så langt – som sagt var det jo ventet.

Etter en halvtimes tv-titting på analoge signaler var det nok. Koblet til min digitale dekoder fra Canal Digital. Det ble en helt annen verden ja!

Fortsatt er det vel ikke akkurat snakk om DVD-kvalitet, men bildet ble behagelig å se på – og til tider knivskarpt også. (Man ser jo porene i ansiktet til folk ved nærbilder…) Og snøen og støyen er 99 % borte, og helt borte på de fleste kanaler. Også her varierer det fra kanal til kanal – og fra sending til sending. Så på TV2 og Absolutt underholdning, og her var kvaliteten helt topp! Samme gjaldt de fleste andre kanalene. Men det er ganske stor forskjell på nye og gamle tv-programmer. (Og enkelte innslag i nyhetssendinger etc.) Så en gammel Kongen av Queens-episode på TV3 senere på kvelden, og her var kvaliteten alt annet enn bra selv om det gikk gjennom dekoderen.

Konklusjonen min er i hvert fall – etter et par timers bruk – at LCD rett og slett ikke funker sammen med kabel-tv rett fra veggen. (Ikke akkurat noen nyhet det, dog.) Og at jeg er ubeskrivelig glad for at jeg for 3-4 uker siden var framsynt nok til å bestille digital dekoder pga. mitt kommende TV-kjøp. ;-)

Dette innlegget var altså bare for å fortelle om mine første par timer med tv’n – og har vel liten interesse for folk ettersom jeg ikke har gjort noe av innstillinger (foruten én viktig, slått av ”dynamisk bilde” kontroll eller hva det het) eller virkelig prøvd å få mest mulig ut av tv’n enda. Men skal prøve alt ikveld å få testet mot DVD og med DVE-dvd’n.

Synes for øvrig tv’n så riktig så lekker ut! ;-) Ble positivt overrasket her! (Og blir vel enda bedre når man får fjernet alle klistremerkene...)
    Supert at du omsider har fått tv'en din ut av esken

Fine tilbakemeldinger ang tilkobling til digitalboksen din også. Hvis det er så stor forskjell på vanlig analog og digital som du sier heller det nok sterkt mot at jeg bestiller digital-tv fra canal digital jeg også.....:-D

Gled til deg til avspilling av DVD - du blir neppe skuffet :-D Foresten - hva slags DVD-spiller skal du mate den med ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til å prøve den på DVD ja! Og til å få fin-tunet den ved hjelp av DVE. Det må jo ha noe for seg...

Om DVD blir en bra opplevelse tror jeg ikke det er takket være DVD-spilleren min. Eneste jeg har i huset er Xbox (nr. 1, ikke 360). Kan aldri tenke meg at den DVD-spilleren er spesielt bra... :twisted:

Derfor jeg er på jakt etter ny DVD-spiller. Men fattig som jeg (nå) er ønsker jeg kombinert DVD-spiller og DVD-opptaker. Derfor jeg vurderer en Sony HD-opptaker med HDMI etc. i denne tråden.

Får se hva det blir til...

Ser du også har "nordlys" i venstre nedre hjørne da ja... pent bilde som viser godt hvor det kommer lys - selv om bildet seff overdriver pga. lukkertiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at det er en teknisk tråd men må allikevel kunne snakke om pris...alle er jo interessert i å gjøre en best mulig handel...

Men men...

Vil dere si at det er mer gjennomlysning på 40W2000 mot 40V2000?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger & baklys/nordlys/gjennomskinn - kjært barn har mange navn...

Innstillingene jeg har kommet frem til gjør bildet fra canal digital kabel tv (med force digital tuner) ganske så bra. NRK og TV2 gir kongebilde, og fotballkamper har også blitt særdeles mye bedre enn ved standard innstillinger.

MEN, det fordømte baklyset... Har sett et par filmer på dvd, og må si at ved mørke scener så fokuserer øynene på de lyse flekkene i øvre venstre og nedre høyre hjørne.... Tror ikke jeg blir helt fornøyd med bildet så lenge jeg ser skjermen "blø". Har lagt ved et nytt bilde som viser litt bedre hvordan det er på min skjerm. (La også med et bilde der jeg har brukt Negative filter. Der ser en tydelig at jeg har en del gjennomskinn. Spesielt "rosen" i øvre venstre hjørne)

Innstillingene jeg bruker: (Håper dere andre kan poste deres settings etterhvert)
    Power Saving Mode: Off
    Light Sensor: Off
    Backlight: 3
    Contrast: 75
    Brightness: 50
    Colour: 50
    Colour Temperature: Neutral
    Sharpness: 10
    Noise Reduction: Off
    Black Corrector: Off
    Adv. Contrast Enhancer: Off
    Gamma: Low
    Clear White: Off
    Live Colour: Medium
    Colour Space: Wide
    MPEG Noise Reduction: Off

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen spørsmål fra en potensiell kjøper! =)
    Sitter nå på gjerdet å vurderer diverse LCD eller Plasma tv`er, kommer til å bruke tv`en til Ps3, Xbox 360, Canal Digital, Dvd og Pc

Blir dette ett veldi godt kjøp til godt over 20.000 eller er det andre konkurrenter som er bedre?
    Foreldra mine har Panasonic Pv-60, bedre enn den? verdt pengene?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Sitter nå på gjerdet å vurderer diverse LCD eller Plasma tv`er, kommer til å bruke tv`en til Ps3, Xbox 360, Canal Digital, Dvd og Pc

Blir dette ett veldi godt kjøp til godt over 20.000 eller er det andre konkurrenter som er bedre?
    Til ditt bruk ville jeg absolutt vurdert W2000. Hvis kravet er full-HD ville jeg også sett på den nye LG'en - LB2RF .....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84

Ville i hvert fall ikke vurdert plasma når 3 (Xbox, PS, PC) av 5 ting du skal bruke den til representerer innbrenningsfare etc. Plasma er vel ikke akkurat kjent for å være voldsomt bra sammen med PC heller... Ville definitivt gått for LCD med dine behov.

Har selv W2000 og er meget godt fornøyd så langt. (Uten å ha gjort noe voldsomt av innstillinger enda...)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde planer om å få stilt inn min W2000 i helga. Koblet opp Xbox'n (nr. 1) som DVD-spiller og slengte i en tilfeldig DVD-film. Resultatet var bånn i bøtta - for å bruke et velkjent uttrykk. :-P

De velkjente "firkantene" (som du Cozmo, nevnte i forb. med HTPC) florerte. Prøvde et par filmer, bl.a. Troja, som skal være av grei produksjonskvalitet, men resultatet ble heller labert.

Så med en bedriten DVD-spiller (Xbox'n) så prøvde jeg ikke så veldig hardt med DVE-DVD'n. Tror jeg må skaffe en bedre DVD-spiller først... :evil:

Var jo nærmest bedre kvalitet på et par TV1000-filmer jeg så i helga gjennom Canal Digitals digital-dekoder...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hadde planer om å få stilt inn min W2000 i helga. Koblet opp Xbox'n (nr. 1) som DVD-spiller og slengte i en tilfeldig DVD-film. Resultatet var bånn i bøtta - for å bruke et velkjent uttrykk. :-P

De velkjente "firkantene" (som du Cozmo, nevnte i forb. med HTPC) florerte. Prøvde et par filmer, bl.a. Troja, som skal være av grei produksjonskvalitet, men resultatet ble heller labert.

Så med en bedriten DVD-spiller (Xbox'n) så prøvde jeg ikke så veldig hardt med DVE-DVD'n. Tror jeg må skaffe en bedre DVD-spiller først... :evil:

Var jo nærmest bedre kvalitet på et par TV1000-filmer jeg så i helga gjennom Canal Digitals digital-dekoder...
    Ah - så kjipt Jeg lagde en egen tråd på emnet - sjekk her:
    http://avforum.no/forum/htpc-softwar...-kvalitet.html

For meg hjalp det seriøst å fikle litt med kontrast og lysstyrke settingen i Windows Media Center på nvidia driveren. Men jeg kjenner ikke Xbox så jeg vet ikke hvorvidt du har tilgang noen menyer eller "os'et" den kjører for å justere disse tingene. Hvis du har en meny for kontrast/lysstyrke - prøv å stille disse betraktelig ned !

Jeg testet forøvrig min TV en del i helga med avspilling av en del XviD kodede filmer - og jeg syns det ble veldig bra. Gleder meg bare så sykt til HD-materiale begynner å bli utbredt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg mottatt min egen W2000

Storfornøyd hittil selv om jeg bare har prøvd den på xboxen...
    Knalle farger, knall bildebehandling, knall sortnivå...alt i alt suverent bra...
    Og det beste er at jeg skal sette opp anlegget imorra og kjøre opp signalet via komponent fra en dvd-s559 yamaha

Og finishen er suuuverent bra...ikke en eneste ripe, ingen feil overhodet som jeg har kunnet se

Meget meget bra!
    En klar sekser hittil!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt tv! 40" eller 46"?
    Jeg har 46", og blir mer og mer fornøyd. Etter litt testing av innstilinger har bildet fra min DV-989 (oppskalert til 1080i, med tv'en på full piksel) blitt helt konge! Og som sagt før er bildet fra pc også minimum som jeg hadde forventet.
    Har ikke fått prøvd Xbox 360 ennå da den er på reparasjon.
    Hvordan var "nordlyset/baklyset/gjennomskinnet" i helt mørkt rom hos deg?

Husk å poste deres innstillinger etterhvert nå da....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for 40 tommern...kunne ikke hatt større her

Er jo kun student som bor i hybelleilighet så hehe

Vel...har hittil bare fått prøvd med xbox og men in black 2...og ble mektig imponert over hva tven greide med en så dårlig kilde...dvs xboxen

har nå sjekket i totalt mørke med lyssensoren helt avslått og baklyset på full guffe....litt gjennomskinn nederst i høyre hjørne men ekstremt lite egentlig...

vil aldri kjøre tven med fullt bakgrunslys uansett og da er det så og si umulig å se...ikke minst når det faktisk er et bilde der og lyssensoren også er skrudd på...

så vet ikke om dere som sliter med dette er veldig uheldig eller kresne...

jeg kunne hvertfall ikke vært mer fornøyd...virkelig et knall kjøp

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du er fornøyd Lightning! :smile:

De siste dagene har jeg testet med å kjøre en god del HD-materiale fra HTPC mot skjermen. Alt har vært 720p. Må si jeg er mektig imponert ; fantastisk skarphet, fargedybde og god sortnivå gjør at jeg til tider har sittet og måpet over tv-opplevelsen

Dette har overskygget de små problemene med gjennomskinn fullstendig, og jeg tenker knapt noe på dette mere. Nå gleder jeg meg bare til å kunne spille av en en hel film i 1080p om/når slikt blir tilgjengelig - det kommer til å bli sinnsykt! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sette opp hjemmekino og pcen idag så da blir jeg muligens både å prøve med komponent fra dvdspiller og hdtv fra pcen

ja kunne ikke vært mer fornøyd...men så har jeg også vist at jeg skulle ha den tven her i over halvannen måned...måtte bare vente på at vi skulle få den inn i butikken jeg jobber i

humm...eneste merkelige tingen jeg spekulerer i er om jeg skal fjerne klistremerkekene hehe

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Skal sette opp hjemmekino og pcen idag så da blir jeg muligens både å prøve med komponent fra dvdspiller og hdtv fra pcen

ja kunne ikke vært mer fornøyd...men så har jeg også vist at jeg skulle ha den tven her i over halvannen måned...måtte bare vente på at vi skulle få den inn i butikken jeg jobber i

humm...eneste merkelige tingen jeg spekulerer i er om jeg skal fjerne klistremerkekene hehe
    hehe, jeg hadde min over en uke før jeg fjerna dem.....Og merket med "full hd 1080" hadde jeg ikke lyst å fjerne i det hele tatt

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine står fortsatt på. :roll:

Dama vil ha dem av. :twisted: Og vil vel jeg også etterhvert... bare litt psykisk motstand i hodet enda. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg gjorde etter tven var pakka ut, var å fjerne klistremerkene. De er jo særdeles skjemmende. Full HD 1080 klistremerket henger på kjøleskapet btw...

Jeg er fremdeles nysjerrig på deres innstillinger...Disse bruker jeg i dag:

DVD: Backlight: 3 Contrast: 90 Brightness: 40 Colour: 50 Colour Temperature: Neutral Sharpness: 12 Noise Reduction: Off Black Corrector: Off Adv. Contrast Enhancer: Off Gamma: Low Clear White: Off Live Colour: Medium Colour Space: Wide MPEG Noise Reduction: Off

Canal Digital: Backlight: 3 Contrast: 90 Brightness: 40 Colour: 50 Colour Temperature: Neutral Sharpness: 10 Noise Reduction: Low Black Corrector: Off Adv. Contrast Enhancer: Off Gamma: Low Clear White: Off Live Colour: Off Colour Space: Wide MPEG Noise Reduction: Off

PC-HDMI: Backlight: 3 Contrast: 80 Brightness: 65 Colour: 50 Colour Temperature: Neutral Sharpness: 15 Noise Reduction: Off Black Corrector: Off Adv. Contrast Enhancer: Off Gamma: Off Clear White: Off Live Colour: Off Colour Space: Wide MPEG Noise Reduction: Off

PC-VGA: Backlight: 3 Contrast: 80 Brightness: 50 Colour Temperature: Neutral

Power Saving Mode: Off Light Sensor: Off (Gjelder alle inngangene)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...regner nok med at jeg blir å fjerne alle utenom full hdtv...den vil jeg bare ikke greie å fjerne...det blir som å nappe olmedaljen fra ulvang...

men blir nok å ta vare på klistremerkene ja hehe

forresten hvordan fungerer det egentlig med oppskalering på dvdspillere via komponent...hører ellers blir sagt linjedobling...så da blir pal signalet på 720x576 doblet...er det så?

rett meg hvis jeg husker feil oppløsning på pal signalet

men blir bildet mye bedre av dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten hvordan fungerer det egentlig med oppskalering på dvdspillere via komponent...hører ellers blir sagt linjedobling...så da blir pal signalet på 720x576 doblet...er det så?
    rett meg hvis jeg husker feil oppløsning på pal signalet
    men blir bildet mye bedre av dette?
    Litt usikker på hvordan dette fungerer, men min DV-989 (som kostet skjorta) har tydeligvis en veldig god scaler... for bildet med 1080i og tv'en på full pixel er som sagt helt konge. En del bedre enn med dvdens oppløsning på 576.

Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •