Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Da har jeg testet min W2000 min en annen DVD spiller, og du verden...For en forskjell! Og dét var med en råtten gammel JVC spiller. Alle mpeg2 blockene forsvant...Desverre introduserte denne spilleren noe annen støy - så ut som noe 50Hz som ble plukket opp av scart kabelen elns.

Da tror jeg jammen jeg må påspandere meg en ordentlig DVD-spiller så jeg får utnyttet TV'en ordentlig (skal si gromt utstyr avslører de svakere leddene i "kjeden" :twisted: ). Spørsmålet er hva jeg skal satse på da , men det er en annen diskusjon :-D

Jeg er uansett fortsatt "sjokka" over at en vanilla DVD-spiller som den jeg har i HTPC'en kunne gi SÅ dårlig gjengivelse av en vanilla DVD skive :shock:
    Er det ikke software-dekoderen i HTPC-en som gjør at du har problemer med dårlig DVD-kvalitet? DVD-spilleren leser jo vel strengt tatt bare digital data og mater den inn til en software-dekoder, eller? Jeg har gode erfaringer med Media Player Classic + Nvidia PureVideo f.eks.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'n kom i dag gitt. Levert på døra og bært helt opp i leiligheten.. pluss i margen til DHL her. (Pakkesporinga deres har imidlertid fortsatt ingen treff, så her er noe galt ja...)

Mitt i innflytting til ny leilighet her, så måtte prioritere møbelmontering ikveld, men skal prøve å få opp TV'n imorra...

Godt å høre at du fikk ny og bedre erfaringer med annen DVD-spiller, cozmo!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ordou
    Er det ikke software-dekoderen i HTPC-en som gjør at du har problemer med dårlig DVD-kvalitet? DVD-spilleren leser jo vel strengt tatt bare digital data og mater den inn til en software-dekoder, eller? Jeg har gode erfaringer med Media Player Classic + Nvidia PureVideo f.eks.
    Spør du meg så spør jeg deg :-)

Men jeg bruker altså Nvidia Purevideo og avspilling i MCE - som jeg da antar benytter MediaPlayer i bånn. Og resultatet var helt håpløst - også med DVD'er som jeg vet har god produksjonskvalitet.

Fikk forøvrig såvidt testet litt avspilling av DivX og Xvid materiale i går - og det så bra ut! Introduksjonen på Underworld er et sinnsvakt konglomerat av grånyanser, svarte partier og tildels hvite kontraster. Og jeg må si TV'en klarte å gjengi dette meget bra :-D

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    TV'n kom i dag gitt. Levert på døra og bært helt opp i leiligheten.. pluss i margen til DHL her. (Pakkesporinga deres har imidlertid fortsatt ingen treff, så her er noe galt ja...)

Mitt i innflytting til ny leilighet her, så måtte prioritere møbelmontering ikveld, men skal prøve å få opp TV'n imorra...

Godt å høre at du fikk ny og bedre erfaringer med annen DVD-spiller, cozmo!
    Spennende! Spent på å høre dine førsteinntrykk. Spesielt på TV-siden siden du har digital-tv. Skal prøve å snappet noen bilder med digitalkameraet mitt fra vanlige tv-sendinger og legge ut her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Har fått testet litt med VGA tilkoblingen. Den godtar 1920x1080 fra Xbox 360.
    Til info om det skulle være interessant:
    Xbox-Scene News: Major Nelson: Fix on the way for Xbox 360 1080p problems

"The Fall Update added 1080p VGA-output support to the Xbox360, but the feature is not working on some high-end native 1080p televisions like Sony's XBR2/XBR3 line"

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Er egentlig fornøyd, men hvis jeg skulle påpeke noe:
    -Direkteknapper på fjernkontroll for de forskjellige inngangene (en må enten trykke flere ganger på input knappen for å veksle mellom inngangene eller trykke for å få opp en popup meny og velge inngang fra en liste.
    Hei! Dette er det mange som savner. Klart det er knotet om man har masse kule saker knyttet til TVen. Selv har jeg løst det ved å legge enhetene opp som egne "kanaler": Kanal 0 er VHS, og Kanal 99 er DVD-HDD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDL-46W2000

Da har jeg fått min 46W2000 i hus. Dæven den var stor.... Etter min mening en nydelig tv.

Mine erfaringer hittil er for det meste positive. Som jeg har skrevet før i denne tråden, var jeg veldig spent på hvordan den var som pc skjerm. Heldigvis så innfridde den. HD materiale i "Full pixel", spilling og surfing etc er en fryd. Funker bra både via HDMI, og VGA. Terningkast 5 (og en halv).

Med Pioneer DV-989 som kilde, var jeg sikker på at bildet fra DVD kom til å bli bra. Og det ble det! Skarpt, detaljrikt bilde med utrolig lite støy for å være en 46" LCD tv. Rett og slett et nydelig bilde. Terningkast 6!

Mellom min Pioneer DV-989 og tv'en har jeg kun en HDMI kabel til 169,- fra Claes Ohlsson. Bør jeg kjøpe en som er dyrere???

Fra kabel tv (via Force digital tuner) ble jeg bare litt over middels fornøyd. Det er ingen tvil om at en så stor tv krever et brukbart signal. NRK og TV2 ble forsåvidt ganske så bra, men det ble en del støy på enkelte kanaler. Dessverre for en fotballfrik som meg ble sportssendinger, og aller mest fotballkamper ganske dårlige. Dette er ingen overraskelse, men hadde jo håpet på litt mindre støy i bildet.... Må vel snart søke om å sette opp en parabol antenne.... Terningkast for digital kabel tv: 4

Jeg har ikke brukt DVE ennå (den er på vei i posten...). Jeg har likevel lekt meg en god del med innstillinger og funnet kombinasjoner som passer meg. Er likevel spent på hvor mye bedre det blir etter jeg har fått DVE dvd'en i posten.

Det som er litt skuffende (og som kommer til å irritere meg en del) er "gjennomskinn" i panelet. Det er flere steder på skjermen som ser ut som et svakt nordlys... Spesielt i øvre venstre hjørne, og i nedre høyre hjørne. Har lagt ved et bilde (veldig dårlig bilde) som viser litt av fenomenet. (Det blå lyset er det jeg mener. Det som er rødt er gjennskinn av lamper i leiligheten). Er dette vanlig? Er dette grunn til returrett? Ønsker svar på dette.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Da har jeg fått min 46W2000 i hus. Dæven den var stor.... Etter min mening en nydelig tv.

Mine erfaringer hittil er for det meste positive. Som jeg har skrevet før i denne tråden, var jeg veldig spent på hvordan den var som pc skjerm. Heldigvis så innfridde den. HD materiale i "Full pixel", spilling og surfing etc er en fryd. Funker bra både via HDMI, og VGA. Terningkast 5 (og en halv).

Med Pioneer DV-989 som kilde, var jeg sikker på at bildet fra DVD kom til å bli bra. Og det ble det! Skarpt, detaljrikt bilde med utrolig lite støy for å være en 46" LCD tv. Rett og slett et nydelig bilde. Terningkast 6!

Mellom min Pioneer DV-989 og tv'en har jeg kun en HDMI kabel til 169,- fra Claes Ohlsson. Bør jeg kjøpe en som er dyrere???

Fra kabel tv (via Force digital tuner) ble jeg bare litt over middels fornøyd. Det er ingen tvil om at en så stor tv krever et brukbart signal. NRK og TV2 ble forsåvidt ganske så bra, men det ble en del støy på enkelte kanaler. Dessverre for en fotballfrik som meg ble sportssendinger, og aller mest fotballkamper ganske dårlige. Dette er ingen overraskelse, men hadde jo håpet på litt mindre støy i bildet.... Må vel snart søke om å sette opp en parabol antenne.... Terningkast for digital kabel tv: 4

Jeg har ikke brukt DVE ennå (den er på vei i posten...). Jeg har likevel lekt meg en god del med innstillinger og funnet kombinasjoner som passer meg. Er likevel spent på hvor mye bedre det blir etter jeg har fått DVE dvd'en i posten.

Det som er litt skuffende (og som kommer til å irritere meg en del) er "gjennomskinn" i panelet. Det er flere steder på skjermen som ser ut som et svakt nordlys... Spesielt i øvre venstre hjørne, og i nedre høyre hjørne. Har lagt ved et bilde (veldig dårlig bilde) som viser litt av fenomenet. (Det blå lyset er det jeg mener. Det som er rødt er gjennskinn av lamper i leiligheten). Er dette vanlig? Er dette grunn til returrett? Ønsker svar på dette.

Fint at du stort sett er fornøyd med tv'en din BigZ! Jeg har vel omtrent samme inntrykk som deg etter å ha testet litt de siste dagene. Mangler en god DVD-spiller å koble opp med desverre.

Men angående dette med gjennomskinn - hvis du leser hele denne tråden vil du se at både spectre og jeg har det samme fenomenet. Jeg har det mest nede i venstre hjørne og et felt litt over midten....Tror desverre ikke det er noe å gjøre med dette (?) - men hvis noen andre har innspill her så kjør på!

Kan du foresten poste de innstillingene du har blitt fornøyd med for hhv TV og DVD ? Interessant å sammenlikne litt - jeg har testet spectre sine settings - og nå tester jeg settingsene til en fyr på det britiske avforumet. Vet ikke helt hva jeg lander på.....Får få tak i DVE og gjøre det grundig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt funnet de rette innstilingene ennå... Skal poste når jeg har testet skikkelig. Kan du poste de settingsene du har funnet andre plasser på nettet? Har googlet litt, men har ikke funnet noe.

Jeg håper også at andre kan komme med noen innspill vedr. gjennomskinn (eller hva man skal kalle det...).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den på AVForums.

Likte denne:
    Power Saving Mode: Low
    Light Sensor: Off
    Backlight: 3
    Contrast: 90
    Brightness: 40
    Colour: 50
    Colour Temperature: Neutral
    Sharpness: 5
    Noise Reduction: Off
    Black Corrector: Off
    Adv. Contrast Enhancer: Off
    Gamma: Off
    Clear White: Off
    Live Colour: Medium
    Colour Space: Wide
    MPEG Noise Reduction: Low

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den på AVForums.

Likte denne:
    Power Saving Mode: Low
    Light Sensor: Off
    Backlight: 3
    Contrast: 90
    Brightness: 40
    Colour: 50
    Colour Temperature: Neutral
    Sharpness: 5
    Noise Reduction: Off
    Black Corrector: Off
    Adv. Contrast Enhancer: Off
    Gamma: Off
    Clear White: Off
    Live Colour: Medium
    Colour Space: Wide
    MPEG Noise Reduction: Low

Samme som jeg fant der det ;-)

Har testet den en del på vanlig tv-titting nå, og synes kanskje dette oppsettet ikke gir skarpt nok bilde - er akkurat som jeg må anstrenge øynene veldig for å overfokusere på noe som aldri kommer ordentlig i fokus på et vis. Satt samme settingene for pc-input via HDMI og da syns jeg at f.eks teksten i dialogbokser ble utrolig gråhvit - alt for lite svart. Har enda ikke klart å få den så svart som jeg inbiller meg at den skal være, samtidig som bakgrunnen i dialogboksene ikke blir alt for blass - noe den blir med disse settingsene....

Får vel bare prøve seg fram....:-D

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående problemet med mpeg2 blokking ved DVD-avspilling ; nå prøvde jeg å installere powerdvd på HTPC'en. Å dæven - skal si det ble forskjell. Bildet ble nå nærmest perfekt. Alle "blokker" borte. Svitsjet over til mediaplayer med purevideo - og vips - latterlig dårlig med masse blokker og ekle ting...WTF Trodde liksom purevideo skulle være så bra......:roll:

Testa også avspilling i VLC - også perfekt bilde. Men her vet jeg dog ikke hvilken codec som ble brukt - det kom dog ikke noe nvidia ikon nede i systray så jeg antar at den brukte sin egen...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse innstillingene er fra min X2000 men kan være verdt et forsøk:

Bakgr. lys: 1
    Kontrast: 80
    Lysstyrke: 61
    Farge: 43
    Farge temp: kjølig
    Skarphet: 50
    Støyred.: lav
    Sortnivåkorr.: middels
    Kontrastkorrigering: lav
    Gamma: av
    Klar hvit: av
    Fargespekter: normal

Bakgrunnslyset lyser jevnt over det hele på min 46X2000. Har X-serien med svart ramme, ikke sølv som er mest vanlig. Bildet er tatt i et helt mørkt rom.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bakgrunnslyset lyser jevnt over det hele på min 46X2000. Har X-serien med svart ramme, ikke sølv som er mest vanlig. Bildet er tatt i et helt mørkt rom.
    Er vel en grunn til at X-serien koster mange tusen mer enn W ja... :cry:

Men, men - tipper bakgrunnslyset ikke skal plage meg på min W2000 heller. Selv om man gjerne skulle vært det foruten selvsagt...

Har enda ikke fått pakket opp min TV jeg. Fikk den på mandag og står forts. i pakken... Ille! Dårlig kombinasjon å flytte og få TV samtidig. Stressende hverdag. Men i dag skal den opp på TV-benken i hvert fall! :twisted:

Jeg har DVE-tuning DVD, så skal vel få stilt den inn etter hvert også... og få testa den mot Canal Digital kabel-TV dekoder-opplegget... Så skal jeg få postet noen inntrykk.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en grunn til at X-serien koster mange tusen mer enn W ja... :cry:

Men, men - tipper bakgrunnslyset ikke skal plage meg på min W2000 heller. Selv om man gjerne skulle vært det foruten selvsagt...

Har enda ikke fått pakket opp min TV jeg. Fikk den på mandag og står forts. i pakken... Ille! Dårlig kombinasjon å flytte og få TV samtidig. Stressende hverdag. Men i dag skal den opp på TV-benken i hvert fall! :twisted:

Jeg har DVE-tuning DVD, så skal vel få stilt den inn etter hvert også... og få testa den mot Canal Digital kabel-TV dekoder-opplegget... Så skal jeg få postet noen inntrykk.
    Bra. Skal legge ut et bilde av min i helt mørkt rom også - det er ganske så tydelig at det skinner igjennom på flere store flater. Må si at jeg så langt irriterer meg over det når jeg ser filmer med veldig mørke partier. Trodde ikke dette skulle være tilfellet på en skjerm til nesten 25k.....Men tar vel ikke lang tid før man blir vant til det - akkurat som jeg nå ikke lenger "ser" hullet i gipsveggen som guttungen lagde for noen uker siden og som ingen har orket å fikse ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått redusert gjennomskinnet betraktelig med innstillingen til han fra Avforums UK. Nå sitter jeg hjemme i leiligheten med dagslys inn gjennom vinduet, og da er skjermen kullsort. Jeg ser det altså kun når rommet er mørkt. Dere har sett bildet av baklyset ved standard innstilling jeg la ved. Syns dere at det var mye?

Jeg så et bilde her på forumet av det samme fenomenet på en Samsung M71. Det så helt sinnsykt dårlig ut! http://avforum.no/forum/tv-apparater...msung-m71.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får testet med DVE snart, og at du legger ut innstillingene her ASAP. Morsomt å sammenligne litt resultater for å finne den ultimate setting.

Jeg har 46 tommeren. Regner med at innstillingene er like i forhold til dere med 40"?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått redusert gjennomskinnet betraktelig med innstillingen til han fra Avforums UK. Nå sitter jeg hjemme i leiligheten med dagslys inn gjennom vinduet, og da er skjermen kullsort. Jeg ser det altså kun når rommet er mørkt. Dere har sett bildet av baklyset ved standard innstilling jeg la ved. Syns dere at det var mye?

Jeg så et bilde her på forumet av det samme fenomenet på en Samsung M71. Det så helt sinnsykt dårlig ut! http://avforum.no/forum/tv-apparater...msung-m71.html
    Oj , det der så IKKE bra ut....Det er overhodet ikke SÅ ille på min w2000. Syns ikke det var mye på det bildet du la ut. Føler at det er noe mere hos meg, men det er bare når det er temmelig mørkt i rommet at jeg også ser det. Skal få lagt ut et bilde av hvordan det ser ut i kveld.

c

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn et innlegg i tråden for w2000 på avforums.com angående "nordlys" fenomenet (eller gjennomlysning). Et reply så langt - han skriver :

"Hi Cozmo

I had a 46W delivered on Monday which has a noticeably lighter area in the bottom right corner. Sony Centre are sending an engineer out as it is visible on some signals especially when viewing a DVD with black bars. I will report on whether they can do anything or will swap, the set - he will bring a second set with him. Just got to arrange a time."

Kan være interessant å holde seg oppdatert. Dersom Sony i UK gir han ny TV med bakgrunn i dette bør det være mulig å få ny i Norge også.....

Lurer på om jeg skal stikke opp på Sony senteret på Kaldbakken og se om den modellen som står utstilt der lider av det samme. Problemet er at det gjerne ikke synes med mindre det er veldig mørkt i rommet - noe det sjelden er i butikklokaler :neutral:

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt noen bilder av min skjerm. Det ene bildet er tatt med normal lukkertid slik som dere andre har gjort. Det gir dog ikke et helt riktig inntrykk av hvordan det oppfattes for øynene når man sitter i rommet ettersom øynene ser mere lys enn det kameraet greier å fange opp. Spesielt nedre venstre hjørne og øvre høyre hjørne lyser sterkere, men også langs hele venstre kant opp til toppen er det svakt litt lysere enn midten og nedre høyre.

Det andre bildet er tatt med ekstra lang lukkertid og viser jo tydelig at panelet "blør". Det skal dog sies at dette er jo fjernt fra hvordan øyet oppfatter panelet i mørket - den lange lukkertiden fanger opp MYE mere lys enn det øyet gjør. Det første bildet er i så måte mye nærmere virkelighetsoppfatningen.

Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •