Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 700
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg testet min W2000 noen timer i går og jeg er desverre veldig skuffet

Hadde ikke store forventninger til bildet ved mating fra vanlig analog kabel-tv. Dessverre ble det mye verre enn jeg trodde. Utrolig mye støy. I tillegg vil den ikke vise sendinger som går i 16:9 i 16:9 format ? Ble svarte striper oppe og nede - hallo ?

Svitsjet innom en fotball-sending og da ble jeg direkte trist ; overalt der spillerenes "kant" møtte gressmatta ble det grøtete og urolig bilde. Stor nedtur.

Over til PC ; koblet opp via HDMI og alt var plug and play. Prøvde først med 1900x1080 med "full pixel" skrudd på - og det var jo en ren nytelse. Utrolig skarpt bilde som fyller skjermen perfekt. Desverre er denne oppløsningen så høy at det er tilnærmet ubrukelig for surfing osv. Har skrudd på max fontstørrelse, men likevel føltes det utrolig smått når jeg satt i godposisjonen i stressless'en som er ca 2.7m unna.
    Det betyr at jeg må kjøre en lavere oppløsning, og som alle vet blir bildet blury på LCD skjermer når man ikke kjører den på max eller det den er laget for. Æsj :cry:

Nedturen fortsatte ved DVD avspilling gjennom MCE. Samboeren hadde kjøpt Capote på DVD dagen før og vi gledet oss stort. Ny nedtur. Ved panorering av kamera og bevegelse i sorte områder oppstår det drøssevis av slike store "mpeg2 firkanter" i gråtoner (akkurat som ved avspilling av DIVX i dårlig kvalitet og høy kompresjon). Riktignok er ikke DVD spesielt høyoppløselig i forhold til hva skjermen kjører, men selv på PC skjermen min som kjører 1400x1050 er jo ikke disse firkantene synlige i det hele tatt ved avspilling av DVD. Mulig at det er elendig produksjonskvalitet på akkuat denne DVD'en, eller at nvidia sin codec jeg bruker for å spille av DVD i MCE suger. Uansett - stor nedtur......

Får prøve litt mer i kveld......

Hadde forventet vesentlig mye mer av denne tv'en !

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    TVen din trenger en kalibreringsrunde, det er første ting du må gjøre. Kjøp DVE og følg Gorms oppskrift her på forumet. Dernest må du slå på korrekt prosessering for de ulike oppgaver du gir TVen din. På film må du;

1. kalibrere med DVE
    2. velge "film" under valget av progressiv-modus i menyen
    3. slå av eventuelle støyreduksjonskretser
    4. kjøpe deg en ny DVD-avspiller hvis du fremdeles ser mpeg-blocking o.l., for da er din nåværende rett og slett for dårlig
    5. huske at dårlige filmer vil se dårlige ut nesten uansett hvilken TV du benytter det på

Når det gjelder antennesignalet, gjelder det å stille støyreduksjonen på full guffe. Dette vil trolig gi deg noe etterslep i bildet, så til fotball kan det svare seg å sette den til medium.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    TVen din trenger en kalibreringsrunde, det er første ting du må gjøre. Kjøp DVE og følg Gorms oppskrift her på forumet. Dernest må du slå på korrekt prosessering for de ulike oppgaver du gir TVen din. På film må du;

1. kalibrere med DVE
    2. velge "film" under valget av progressiv-modus i menyen
    3. slå av eventuelle støyreduksjonskretser
    4. kjøpe deg en ny DVD-avspiller hvis du fremdeles ser mpeg-blocking o.l., for da er din nåværende rett og slett for dårlig
    5. huske at dårlige filmer vil se dårlige ut nesten uansett hvilken TV du benytter det på

Når det gjelder antennesignalet, gjelder det å stille støyreduksjonen på full guffe. Dette vil trolig gi deg noe etterslep i bildet, så til fotball kan det svare seg å sette den til medium.
    Takk for gode råd. Tenkte å anskaffe meg DVE evt tilsvarende for å kalibrere tv'en ordentlig. Men det store kluet til hvorfor ting ikke så bra ut kan altså ha vært at den ikke stod i "film" modus i progressiv-menyen - dette må jeg jammen sjekke ut grundig når jeg kommer hjem.

Ellers er det veldig interessant det du sier om DVD-spilleren. Jeg har en Sony DVD-brenner AWG170AB2 som sitter i HTPC'en. Kan denne virkelig være så dårlig at den ikke klarer å spille av en vanilla DVD skive med optimal kvalitet ?
    Bør jeg prøve med andre software codec'er - f.eks PowerDVD e.l ?

Jeg kasta ut min rendyrkede DVD spiller når jeg bygget HTPC for jeg tenkte at jeg skulle kjøre alt gjennom HTPC'en. Men dersom det er slik at DVD enheter for PC ikke kan matche kvaliteten til dedikerte DVD-spillere ? , så må jeg kanskje vurdere å investere i en god rendyrket DVD-spiller....

Skal teste med LOTR DVD'ene i kveld :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HTPC er på ingen måte lenger oppskriften til god kvalitet på DVD-avspilling... Jeg ville heller benyttet en Denon 2910 eller tilsvarende. Hvis du av praktiske årsaker ønsker benytte HTPC er det et par enkle grep du kan foreta deg;

1. benytt nvidia mpeg2-dekoder (purevideo)
    2. vurder om du også skal legge inn filtere, her finnes det en del alternativ, sjekk HTPC-seksjonen

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC er på ingen måte lenger oppskriften til god kvalitet på DVD-avspilling... Jeg ville heller benyttet en Denon 2910 eller tilsvarende. Hvis du av praktiske årsaker ønsker benytte HTPC er det et par enkle grep du kan foreta deg;

1. benytt nvidia mpeg2-dekoder (purevideo)
    2. vurder om du også skal legge inn filtere, her finnes det en del alternativ, sjekk HTPC-seksjonen
    Takk for svar og tips! Jeg benytter faktisk purevideo fra nvidia , kjører ut fra et Geforce 7600 kort. Skal sjekke opp dette med filtere.

Resten av audio-anlegget mitt er Denon, så jeg kjøper glatt tipset ditt om Denon DVD-spiller. Fant ikke 2910 på et raskt søk, men så at 1930 har fått mange priser også. Får vurdere dette om ikke mpeg2-blockingen forsvinner ...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke store forventninger til bildet ved mating fra vanlig analog kabel-tv. Dessverre ble det mye verre enn jeg trodde. Utrolig mye støy. I tillegg vil den ikke vise sendinger som går i 16:9 i 16:9 format ? Ble svarte striper oppe og nede - hallo ?
    Du må velge zoom modus når du mottar analoge sendinger med svarte striper oppe og nede (det finnes noen auto innstillinger også som skal håndtere det automatisk).

Over til PC ; koblet opp via HDMI og alt var plug and play. Prøvde først med 1900x1080 med "full pixel" skrudd på - og det var jo en ren nytelse. Utrolig skarpt bilde som fyller skjermen perfekt. Desverre er denne oppløsningen så høy at det er tilnærmet ubrukelig for surfing osv. Har skrudd på max fontstørrelse, men likevel føltes det utrolig smått når jeg satt i godposisjonen i stressless'en som er ca 2.7m unna.
    Hvordan endret du fontstørrelse? Prøvde du å gå inn på kontrollpanel, display, adanced og general tab'en for så å øke DPI setting?
    Da endrer Windows størrelsen både på vinduer/grafikk og tekst.

Nedturen fortsatte ved DVD avspilling gjennom MCE. Samboeren hadde kjøpt Capote på DVD dagen før og vi gledet oss stort. Ny nedtur. Ved panorering av kamera og bevegelse i sorte områder oppstår det drøssevis av slike store "mpeg2 firkanter" i gråtoner (akkurat som ved avspilling av DIVX i dårlig kvalitet og høy kompresjon).
    Jeg har ikke problemer med DVD avspilling hos meg, heller tvert i mot. Her må det være ett eller annet med kilden.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Du må velge zoom modus når du mottar analoge sendinger med svarte striper oppe og nede (det finnes noen auto innstillinger også som skal håndtere det automatisk).
    Okey, men om man velger zoom-modus mister man da ikke informasjon på sidene ? Så at det var 2 zoom modi, den som poppet opp default gjorde at jeg mistet informasjon oppe og nede ( NRK logoen forsvant halveis oppe f.eks). Med zoom2 så dét ut til å bli bedre, men var redd for at jeg da mista noe på sidene (?)..

Hvordan endret du fontstørrelse? Prøvde du å gå inn på kontrollpanel, display, adanced og general tab'en for så å øke DPI setting?
    Da endrer Windows størrelsen både på vinduer/grafikk og tekst.
    I første omgang valgte jeg bare "extra large fonts" under properties for desktop>appearance. Skal sjekke ut det du skriver om å øke DPI settingen, var ikke klar over at den fantes :-)

Jeg har ikke problemer med DVD avspilling hos meg, heller tvert i mot. Her må det være ett eller annet med kilden.
    Godt å høre at det ikke er tv'en sin skyld. Hva slags DVD-signalkilde har du - DVD-spiller i HTPC eller "konvensjonell" spiller ?

Takk for alle svar, jeg ser mere positivt på ting nå

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Okey, men om man velger zoom-modus mister man da ikke informasjon på sidene ? Så at det var 2 zoom modi, den som poppet opp default gjorde at jeg mistet informasjon oppe og nede ( NRK logoen forsvant halveis oppe f.eks). Med zoom2 så dét ut til å bli bedre, men var redd for at jeg da mista noe på sidene (?)..

Godt å høre at det ikke er tv'en sin skyld. Hva slags DVD-signalkilde har du - DVD-spiller i HTPC eller "konvensjonell" spiller ?
    Det er forskjellige grader av zoom og du kan justere selv hvordan den skal oppføre seg (via innstillinger).

Jeg har en Sony DVP-NS930 DVD spiller tilkoblet med progressivt komponentsignal (576p/480p).

Før du får deg DVE så kan du evt prøve mine innstillinger tidligere i tråden.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjellige grader av zoom og du kan justere selv hvordan den skal oppføre seg (via innstillinger).

Jeg har en Sony DVP-NS930 DVD spiller tilkoblet med progressivt komponentsignal (576p/480p).

Før du får deg DVE så kan du evt prøve mine innstillinger tidligere i tråden.
    Takk for svar, jeg skal teste innstillingene dine. Skal også teste med noen ulike DVD-spillere.

Leste igjennom tråde her en gang til og fikk litt deja vu, du skriver tidligere :

"Enda jevnere bakgrunnsbelysning. Hvis jeg ser etter i helt mørkt rom og slår TV'en over på en ekstern inngang uten signal så er det en svak forskjell i bakgrunnsbelysningen to steder på TV'en. Det er ikke synlig når en har noe bilde og heller ikke når rommet har normal belysning (jeg kan prøve å ta ett bilde av det)."

Jeg reagerte på akkurat det samme. Har to felter hvor det lyser litt sterkere enn andre når jeg svitsjer til en av kanal uten signal på. Tenkte først - **** - nå har jeg fått noe som må i retur....Men ble beroliget da jeg leste din post - dette er tydeligvis noe som man må akseptere...

cozmo

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... blir/ble kraftig bekymret av å lese kommentarene dine cozmo... jeg har jo kjøpt denne TV'n usett og kun basert på Spectres sine kommentarer + test i What Hi-Fi. :neutral:

Men blir jo litt beroliget av Spectre og lygren sine kommentarer... TV'n bare kan jo ikke være så dårlig? Med tanke på at V2000 vinner alt av tester, og W2000 skal være en god del bedre enn den, og at den blåste alt av banen i What Hi-Fi testen... :???:

Er vel ingen bombe at den "suger" på TV-signaler rett fra veggen nei. Har digital kabel-tv tuner fra Canal Digital jeg. Tro om det gjør saken bedre? DVD-spiller har jeg bare en Xbox (ikke 360) til. Vet ikke hvor bra den er? Må nok investere i nytt her...

Ikke fått noe i posten enda jeg da, men... DHL tar tydeligvis tida si? Får ikke engang treff på sporing av pakkenummeret enda...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den gjør garantert bedre jobb på signaler rett fra veggen enn via en HTPC som i cozmos tilfelle, emphesis. HTPCer fungerer rett og slett dårlig på TV-signaler, problemer er at de ikke filtrerer signaler tilstrekkelig...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hmm... blir/ble kraftig bekymret av å lese kommentarene dine cozmo... jeg har jo kjøpt denne TV'n usett og kun basert på Spectres sine kommentarer + test i What Hi-Fi. :neutral:

Men blir jo litt beroliget av Spectre og lygren sine kommentarer... TV'n bare kan jo ikke være så dårlig? Med tanke på at V2000 vinner alt av tester, og W2000 skal være en god del bedre enn den, og at den blåste alt av banen i What Hi-Fi testen... :???:

Er vel ingen bombe at den "suger" på TV-signaler rett fra veggen nei. Har digital kabel-tv tuner fra Canal Digital jeg. Tro om det gjør saken bedre? DVD-spiller har jeg bare en Xbox (ikke 360) til. Vet ikke hvor bra den er? Må nok investere i nytt her...

Ikke fått noe i posten enda jeg da, men... DHL tar tydeligvis tida si? Får ikke engang treff på sporing av pakkenummeret enda...
    Vil tro at ting blir vesentlig om du mater den med digitale signaler fra canal digital. Jeg kan også bestille dette, blir interessant å høre dine tilbakemeldinger på denne fronten når du til slutt (forhåpetigvis) får din tv !

Jeg ble også forøvrig beroliget av kommentarere til spectre og lygren. Men jeg ble seriøst forskrekket når jeg så mpeg2-blokking på DVD filmen i går... Skal prøve med andre filmer samt en gammel rendyret DVD spiller jeg har liggende i kveld (blir god gammeldags scart overføring til den da), så får vi se ...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjør garantert bedre jobb på signaler rett fra veggen enn via en HTPC som i cozmos tilfelle, emphesis. HTPCer fungerer rett og slett dårlig på TV-signaler, problemer er at de ikke filtrerer signaler tilstrekkelig...
    I går testet jeg faktisk TV delen av det hele med signalene rett fra veggen i stedet for å gå via Hauppauge PVR500'en i HTPC'en. Ville se hvordan ting ble "direkte" først. Skal sammenlikne med å kjøre via HTPC'en i kveld.
    Så lenge jeg til slutt får BRA kvalitet på DVD avspilling skal jeg ikke klage for mye på TV-delen - her hadde jeg ikke veldig store forhåpninger uansett..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som TV'en takler 1920x1080 på VGA også!

Etter fall update på Xbox 360 så har en mulighet for å velge VGA 1920x1080 og TV'en aksepterer visst oppløsningen. Skal teste det når jeg kommer hjem i ettermiddag! :-D

Jeg har forøvrig prøvd det før fra laptopen min og da virket det ikke, men det kan være at innstillingene jeg prøvde (i powerstrip) ikke var riktige.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp melding om at TV'n har ankommet Trondheim (PIR'n) og at den vil leveres imorra. (To hell with DHL pakkesporing tydeligvis...)

Stjerne i margen til Serviceavdelingen for raskt og godt detektivarbeid.

Så imorra eller onsdag skal vel jeg også klare å få gitt noen synspunkter og tilbakemeldinger ang. TV'n...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Fikk nettopp melding om at TV'n har ankommet Trondheim (PIR'n) og at den vil leveres imorra. (To hell with DHL pakkesporing tydeligvis...)

Stjerne i margen til Serviceavdelingen for raskt og godt detektivarbeid.

Så imorra eller onsdag skal vel jeg også klare å få gitt noen synspunkter og tilbakemeldinger ang. TV'n...
    Konge - du får se ekstra godt på gamle-tv'en i kveld ...Før du pælmer den ut av vinduet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Desverre er denne oppløsningen så høy at det er tilnærmet ubrukelig for surfing osv. Har skrudd på max fontstørrelse, men likevel føltes det utrolig smått når jeg satt i godposisjonen i stressless'en som er ca 2.7m unna.
    Det betyr at jeg må kjøre en lavere oppløsning, og som alle vet blir bildet blury på LCD skjermer når man ikke kjører den på max eller det den er laget for. Æsj :cry:
    Dette er da det minste problemet. Jeg sitter i godstolen og leser nettaviser på min 17" skjerm på laptop'en, som står på bordet foran meg og som har 1920x1200 i oppløsning. Slik gjør du:

1. Last ned og installer Opera nettleser.
    2. Start denne opp, trykk på Ctrl og +. Da blir alt forstørret til 200% og blir dermed helt perfekt å lese på avstand. Opera er den eneste nettleseren jeg synes håndterer slik forstørring på en god måte.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trole
    Dette er da det minste problemet. Jeg sitter i godstolen og leser nettaviser på min 17" skjerm på laptop'en, som står på bordet foran meg og som har 1920x1200 i oppløsning. Slik gjør du:

1. Last ned og installer Opera nettleser.
    2. Start denne opp, trykk på Ctrl og +. Da blir alt forstørret til 200% og blir dermed helt perfekt å lese på avstand. Opera er den eneste nettleseren jeg synes håndterer slik forstørring på en god måte.
    Du har rett, Opera har veldig god Zoom funksjonalitet. Firefox sin fungerer også greit. Men når jeg skjønte at jeg kunne øke antall dots per inches som spectre skrev i tidligere post, da ble også andre vinduer, tekst og ikoner store nok

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt med VGA tilkoblingen. Den godtar 1920x1080 fra Xbox 360. Bildet ser ikke veldig forskjellig ut fra 1360x768 og det er nok pga at xbox'en ikke jobber med så høy oppløsning internt og kun skalerer opp til valgt oppløsning.
    Har også testet litt med laptopen og fikk den til å vise bilde, men sliter litt med å få bildet til å dekke hele skjermen (jeg har ikke gitt opp ennå ;-) ).

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet min W2000 min en annen DVD spiller, og du verden...For en forskjell! Og dét var med en råtten gammel JVC spiller. Alle mpeg2 blockene forsvant...Desverre introduserte denne spilleren noe annen støy - så ut som noe 50Hz som ble plukket opp av scart kabelen elns.

Da tror jeg jammen jeg må påspandere meg en ordentlig DVD-spiller så jeg får utnyttet TV'en ordentlig (skal si gromt utstyr avslører de svakere leddene i "kjeden" :twisted: ). Spørsmålet er hva jeg skal satse på da , men det er en annen diskusjon :-D

Jeg er uansett fortsatt "sjokka" over at en vanilla DVD-spiller som den jeg har i HTPC'en kunne gi SÅ dårlig gjengivelse av en vanilla DVD skive :shock:

Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •