Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35
Viser resultater 681 til 700 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilken Xbox har du?

De uten HDMI kan ha mulighet for å få 1080p oppløsning via VGA på denne skjermen, selv om den ikke offisielt støtter det. Det må litt tweaking til tror jeg.

Det samme med PC, hvis man ikke bruker HDMI inngangen, ellers så får man kun 1280x1024 oppløsning. Bruker selv 1080p via HDMI, noe som gir meget bra bilder. (husk å forandre på noe så man for pixelmapping 1:1 ved bruk av PC og HDMI)
    Har XBOX360 versjone som er før Elite men bedre en basis versjonen. Husker ikke hva modellen heter men er uten HDMI ja. Kommer nok til å teste dette endel når jeg får TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til av4 instilling

Fikk w2000 i går som jeg har digital Grundig RiksTV koblet til med HDMI til den øverste HDMI porten i w2000.

Hvordan får jeg satt w2000 slik at jeg kun kan trykke knappen "Digital" på fjernkontrollen til w2000 slik at den da viser inngang av4 som RiksTV står på ?

Nå må jeg bla igjennom alle av kanalene med knappen øverst til venstre på fjernkontrollen for få frem av4, litt tungvindt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neotetra
    Hvordan får jeg satt w2000 slik at jeg kun kan trykke knappen "Digital" på fjernkontrollen til w2000 slik at den da viser inngang av4 som RiksTV står på ?

Nå må jeg bla igjennom alle av kanalene med knappen øverst til venstre på fjernkontrollen for få frem av4, litt tungvindt.
    Har selv en W2000 og tror ikke det du ønsker er mulig. Det du imidlertid kan gjøre er å velge 'skip' på de inngangene du ikke bruker, så får du færreste mulig innganger å bla igjennom ihvertfall.

Min gamle Sony CRT lot meg mappe en av de 'vanlige' kanalplassene til en inngang, slik at f.eks. '4' var mappet til 'AV4'. Ser dessverre ikke ut til at det er sånn på LCD'ene

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk w2000 i går som jeg har digital Grundig RiksTV koblet til med HDMI til den øverste HDMI porten i w2000.

Det går nok ikke. Digital er kun for å gå til den interne digitale dekoderen.

Det du kan gjøre er 2 ting. Du kan trykke meny, input og gå til AV4. Det tar like mange trykk, men føles kjappere.

Det andre er at du i menyen kan sette de inngangene du ikke bruker til Off, slik at du ikke går innom disse når du trykker inngang. Hvis du kun bruker AV 4, så hopper den direkte dit. Du kan fortsatt bruke meny veien for å bruke andre innganger.

Eller man kan invistere i en universal fjernkontroll av typen Logitech, så gjør fjernkontrollen alt for deg med ett trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mappe funksjonen hadde vært genial, rart at det ikke er implementert, men kan jo ikke få alt her i verden.

Hva slags oppløsning skal enn sette RiksTV Grundig tuner på for denne Tven ?

Hva er støyreduksjon på høy er vel det beste eller gir det sideeffekter ?

Veldig bra at denne TVen ikke har glossy utseende, da jeg kan speile meg i den nederste cm delen som har dette.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags oppløsning skal enn sette RiksTV Grundig tuner på for denne Tven ?

Hva er støyreduksjon på høy er vel det beste eller gir det sideeffekter ?

Veldig bra at denne TVen ikke har glossy utseende, da jeg kan speile meg i den
    nederste cm delen som har dette.
    Hva slags oppløsning støtter Grundigboksen?

Jeg har slått av alt som heter støyreduksjon på min, men her er det smak og behag ute og går. Prøv deg fram

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W3000-Powerbuy

Noe mer nytt om Powerbuy'et på W3000?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hva slags oppløsning støtter Grundigboksen?

Jeg har slått av alt som heter støyreduksjon på min, men her er det smak og behag ute og går. Prøv deg fram
    Jeg kan velge alle oppløsningene på Grundig Rikstv via en DISP knapp, men spørsmålet bli vel hvilken oppløsning digital bakkesignalet seneds i. Oppløsningen bør vel settes til oppløsning signalet hva nå det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charlie100
    Noe mer nytt om Powerbuy'et på W3000?
    Mente denne ble avsluttet da prisen ble ikke noe lavere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skurreproblem

Fikk Sony'en min for noen dager siden og har brukt den til å spille dataspill som har vært konge.

For noen dager siden koblet jeg til analoge tv-signaler fra lyse med scart kabel til tven og bildet ble helt grusomt. Jeg forandret på noen innstillinger som forbedret en del, men fortsatt så er det en rar skurring. Det ser ut som tven prøver å korrigere noe hele tiden. Så det er kanskje klart i 0.1 sekund før den prøver masse korrigeringer på 1-2 sekund, og så er det klart i 0.1 sekund igjen før den fortsetter med korrigeringer. Slik fortsetter det. Noen som vet hvordan jeg tar av denne korrigeringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at du må skru av Noise reduction?

Under innstillinger er det noe som heter noise av noe slag. Skru av den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Kan det være at du må skru av Noise reduction?

Under innstillinger er det noe som heter noise av noe slag. Skru av den
    Jeg prøvde på det. Det gjorde andre ting bedre, men den rare skurringen er der enda

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du stilt lyse dekoderen til RGB signaler? Det gir enormt bedre bilde.

Hos meg, med GET, så får jeg best bilde ved å skru av de fleste hjelpe greiene.

Husk og still den øverste innstillingen under settings til "Kun bilde" da kan du stille forskjellig på de forskjellige inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox med vga og sånn rød/hvit

jeg har xbox med vga og rød/hvit lydkabel tilknytning... hvordan får jeg lyd på dette? Når jeg kobler det til får jeg bare bilde

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nolle
    jeg har xbox med vga og rød/hvit lydkabel tilknytning... hvordan får jeg lyd på dette? Når jeg kobler det til får jeg bare bilde
    Se side 37 og side 39 i manualen.

Du må bruke en mini jack kontakt, altså samme type som du bruker på hodetelefoner på MP3 spillere osv.

Du får tak i overganger fra RCA (rød og hvit) til 3.5mm mini jack.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter hos en kompis og sliter noe jævlig med å få 1080p ut fra pc med denne tv'en!

Han har et Nvidia 7950GT skjermkort (winxp).

Når vi setter nvidia control panel til å vise 720p, så er bildet ok.
    Når vi setter nvidia control panel til å vise 1080i, så er ikke bildet all verden.
    Når vi setter nvidia control panel til å vise 1080p, så får vi ikke bilde i det heletatt, MEN skjermen viser 1080p i venstre hjørne.

Vi har klødd oss grønn på dette i mange timer nå, og begynner å lure på om det kan være kabelen som er for dårlig? Billig biltema dvi->hdmi kabel på 10m. ER DET FORSKJELL PÅ HDMIKABLER PÅ DETTE??!!!

Har prøvd innstillingene i powerstrip som er nevnt her også, men nei. Hva gjør vi nå?! Mistenker kabelen, men har ikke hørt om at en hdmikabel ikke skal støtte 1080p....

EDIT: Forp#€%lt jævla biltemakabel!!!!!! Hentet en kabel jeg hadde hjemme jeg hadde betalt 700kr for på bestbuy (2,5m) og da fikk vi 1080p ut fra pc TVÆRT uten problem. Det tok bare ca 4 timer å finne på å bytte kabel. Føck biltemakabel!!!!!!

Anyway. Bildet ble jævli bra, men tekst ser fortsatt litt burma ut. Skal prøve å kjøre drivercleaner og installere drivere på nytt da jeg er usikker på om det er noen custom-resolutions om ligger igjen og lager krøll, eller om det bare er å kjøre en runde med MS cleartype. Noen som har forslag? Teksten er litt uklar og kan se ut som den er grønn til tider.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og alle som skriker at digital kabel er digital kabel?

Av og til så er det bedre med litt dyr kabel enn billig.

Dere har husket å sette skjerminngangen til Full-pixel?

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. full pixel er på.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg fått meg en bærbar pc og skal nå etterhvert kjøpe kabel for å koble pc'n til tv'n. Jeg har hdmi kontakt på pc'n, er denne å foretrekke foran dvi kabel?
    Jeg har ikke så veldig peiling på data, men er det bare å koble til ledningen mellom tv og pc og så er det å kjøre på? Jeg forsøkte å koble pc'n til med en s-videokabel (ettersom tv'n henger på veggen og er litt vanskelig å ta ned alene) men da ble bildet nokså blurry...
    Da jeg forsøkte å spille av en dvd på tv'n så jeg desktopen, men selve filmen kom kun opp på pc'n og ikke tv'n...forsøkte å sette tv'n som hovedskjerm på pc'n men fikk det ikke til...ops:

Noen som kan gi meg en grundig innføring i hvilken kabel jeg bør velge samt hvilke innstillinger jeg bør velge for å få film på tv'n? (setter pris på grundige forklaringer).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rambol
    Endelig har jeg fått meg en bærbar pc og skal nå etterhvert kjøpe kabel for å koble pc'n til tv'n. Jeg har hdmi kontakt på pc'n, er denne å foretrekke foran dvi kabel?
    Jeg har ikke så veldig peiling på data, men er det bare å koble til ledningen mellom tv og pc og så er det å kjøre på? Jeg forsøkte å koble pc'n til med en s-videokabel (ettersom tv'n henger på veggen og er litt vanskelig å ta ned alene) men da ble bildet nokså blurry...
    Da jeg forsøkte å spille av en dvd på tv'n så jeg desktopen, men selve filmen kom kun opp på pc'n og ikke tv'n...forsøkte å sette tv'n som hovedskjerm på pc'n men fikk det ikke til...ops:

Noen som kan gi meg en grundig innføring i hvilken kabel jeg bør velge samt hvilke innstillinger jeg bør velge for å få film på tv'n? (setter pris på grundige forklaringer).
    HDMI og DVI har det samme bilde. Men HDMI har lyd, hvis den har det på din bærbare da. Ellers så må du ha en ekstra kabel for å få lyd enten til forsterker eller TV.

Husk å sett oppløsningen til noe enkelt før du kopler til, så er det lettere å finne noe som passer, bruk 1024x768 så er det bankers at det blir bildet.

Det med innstillingene i driver er ett sant ******* av og til. Har gitt opp mange ganger selv. Glad jeg holder meg kun til en skjerm pr pc.

Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •