Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 700
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    40W2000 på tilbud hos Komplett, kun 12.000,- men kun denne uken.

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn71
    Sendte en mail til Jysk og spurte om de hadde veggfeste til LCD/Plasma tv og det hadde de ikke. Fikk dette svaret:
    Hei! Dessverre har vi kun veggfester til gardinstenger.

Er du sikker på at det var Jysk?

Mvh

Glenn
    Ja, det var på en slik reklame blekke som lå i posten. Det var derfor jeg la merke til det, siden de hadde det liksom.

Siden jeg er flink til sjelden å rydde, så fant jeg den. Prisene gjaldt fra 12.11 til 17.11, men tviler på at de har satt dem opp så veldig mye. Men det står også at det er partivare ser jeg nå, og siden mange ikke tenker på Jysk i den retning, så kan det hende noen butikker har noen igjen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn71
    Hvilken dvd spiller burde jeg velge til en tv som dette for å få fult utbytte av den?

Glenn

Ville satset på en av kjent merke. Denon 1930 er ett meget godt kjøp, en Pioneer, Sony eller lignende rundt 1500,- så er du garantert kjempe bilder.

Ikke se deg blind på oppskalering via DVD spilleren heller, billige DVD spillere med oppskalering kan gi dårligere bilder enn hva TVen fikser selv.

Men ville hatt en som oppskalerer til 1080p. Da TVen uansett ellers må oppskalere til det hvis den får noe annet. Ikke vits å gjøre jobben 2 ganger. Har selv lagt merke til at den viser at den viser 1080i ved bruk av 720p eller 1080i, noe som kanskje tilsier at TVen selv kun oppskalerer til 1080i, for så å deinterlace til 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er dette (Xbox 360VGA HD AV-kabel) den kabelen jeg bør bruke for å koble min Xbox 360 (ikke Elite) til min Sony KDL-40W2000 for best mulig bilde?

Jeg kan se to utganger på Xbox'n min. En er til den kabelen som fulgte med. Den andre utgangen (som finnes rett under den første utgangen) ser mere ut som en HDMI utgang. Men jeg finner ingen HDMI kabel til min Xbox.
    Noen som vet om dette finnes, eller hvorfor det er to utganger?

På forhånd takk.
    Aracnia.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aracnia
    Hei.

Er dette (Xbox 360VGA HD AV-kabel) den kabelen jeg bør bruke for å koble min Xbox 360 (ikke Elite) til min Sony KDL-40W2000 for best mulig bilde?

Jeg kan se to utganger på Xbox'n min. En er til den kabelen som fulgte med. Den andre utgangen (som finnes rett under den første utgangen) ser mere ut som en HDMI utgang. Men jeg finner ingen HDMI kabel til min Xbox.
    Noen som vet om dette finnes, eller hvorfor det er to utganger?

På forhånd takk.
    Aracnia.
    Hvis du har kjøpt deg Xbox 360 pro m/hdmi så har du hdmi utgang rett under den kabelen som følger med. Eneste du da må gjøre er å kjøpe en standard hdmi kabel som du kobler i mellom xbox og tv.

Du får et problem da hvis du skal kjøre lyd til et hjemmekinoanlegg. Dette skyldes at lyden(optisk og L+R) går igjennom den vanlige hd komponent kabelen og det er ikke plass til både hdmi og den samtidig. Da kan du ENTEN bruke 500kr og kjøpe en overgang fra microsoft eller så tar du det på en annen måte: Xbox 360 Premium - HDMI Cable / Digital Optical Adapter Hack

Dette har jeg gjort og det funker utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Breiker. Det ser jo ut som en genial løsning.

Angående Sony KDL-40W2000. Er denne TV'en 'out of date' nå eller eller holder den fortsatt mål. Finnes det en nyere variant, eller en såkalt storebror til denne? Hva har eventuelt storebroren som ikke Sony KDL-40W2000 har? Er i så fall storebroren mye dyrere? Er pengene verdt det, altså jeg mener kan øynene våre se stor forskjell? Saken er at jeg må bytte min. Lurer bare på om jeg skal gå for Sony KDL-40W2000 eller om jeg skal gå for en annen TV. I så fall hvilken?
    Hmm, egentlig spør jeg vel bare om Sony KDL-40W2000 er 'out of date'

På forhånd takk.
    Aracnia.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arvtakeren til W2000 er W3000 som kom i for noen få mnd siden. Den har blant annet bedre bildebehandling (Bravia Engine EX).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst. W3000 er nesten dobbelt så dyr da. Så det blir nok en W2000 da gett. Takker for svar.

Aracnia.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye skjermene har oppdaterte paneler, med 10 bit fremfor 8 bit.

Fått dobbel dynamisk kontrast (16.000 mot 8.000), selv om den panel kontrasten er lik (1800:1).

Bedre bilde behandling (Samme som X2000 hadde).

1 HDMI kontakt mer (Desseverre på siden av skjermen).

Støtte for 1080p/24

Tror den også har fått MPEG 4 dekoding (for de med digital bakkenett)

Jeg har 46W2000, og hadde uten tvil fått for W3000 hvis jeg skulle kjøpt nå. Selv om W2000 fortsatt er en meget bra TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aracnia
    Javisst. W3000 er nesten dobbelt så dyr da. Så det blir nok en W2000 da gett. Takker for svar.

Aracnia.
    Vent nå litt! Vi håper på å kjøre i gang powerbuy på w3000, og da vil det max være snakk om 3000 i mellom w2000 og w3000, og det er w3000 verdt:razz:

http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...r-12-07-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KDL-40W2000 og tilkobling til rikstv tuner, hvordan det med lyden går alt via hdmi kabelen ? Vurderer et kjøp nå på mpx men ble litt usikker på akkurat dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags pris er det vi snakker om på powerbuy av w3000 og gjelder det bare Oslo folk som kan hente dette på en oppsamlingsplass ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neotetra
    Hva slags pris er det vi snakker om på powerbuy av w3000 og gjelder det bare Oslo folk som kan hente dette på en oppsamlingsplass ?
    Neida, du kan bo hvor som helst i Norge. Det blir sannsynligvis Amentio som vi handler fra, så det blir helt vanlig netthandel, bare til en bedre pris.

Vi har ikke fått tilbudet på bordet. Lygren venter på svar fra Amentio. Men det blir i hvert fall under 15.000,-

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KDL-40W2000 og tilkobling til rikstv tuner, hvordan det med lyden går alt via hdmi kabelen ? Vurderer et kjøp nå på mpx men ble litt usikker på akkurat dette ?
    Har ikke testet dette på min W2000. Men det skal gjør det. Min brors Philips tar i mot lyden, og kan sende den videre igjen med digital utgang eller analog stereo for de som ønsker å bruke annet enn høytallerene til TVen.

TVen burte kunne ta i mot stereo i hvertfall (PCM), men den støtter muligens DD også. Du finner manualer på nettet (mest sannsynlig USA nettsidene), og det burte stå der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har ikke testet dette på min W2000. Men det skal gjør det. Min brors Philips tar i mot lyden, og kan sende den videre igjen med digital utgang eller analog stereo for de som ønsker å bruke annet enn høytallerene til TVen.

TVen burte kunne ta i mot stereo i hvertfall (PCM), men den støtter muligens DD også. Du finner manualer på nettet (mest sannsynlig USA nettsidene), og det burte stå der.
    Setter stor pris på om noen kan test dette jeg har kun TVen å sende lyden inn i.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Neida, du kan bo hvor som helst i Norge. Det blir sannsynligvis Amentio som vi handler fra, så det blir helt vanlig netthandel, bare til en bedre pris.

Vi har ikke fått tilbudet på bordet. Lygren venter på svar fra Amentio. Men det blir i hvert fall under 15.000,-
    Synd jeg ikke har tid til å vente siden jeg er helt uten Tv for tiden og det rimelig kjipt for resten av familien. Har akkurat bestilt Sony KDL-40W2000 fra MPX for 12500 inkludert frakt som er på smertegrensen etter jul. Har du muligeten til å poste prisen når den kommer her så kanskje jeg rekker å vurdere prisen ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd jeg ikke har tid til å vente siden jeg er helt uten Tv for tiden og det rimelig kjipt for resten av familien. Har akkurat bestilt Sony KDL-40W2000 fra MPX for 12500 inkludert frakt som er på smertegrensen etter jul. Har du muligeten til å poste prisen når den kommer her så kanskje jeg rekker å vurdere prisen ?
    Finner ingen info på nettet, de norske sony sidene er utrolig dårlige med støtte på eldre modeller, og finner ingen manualer.

Skal prøve å finne min, og slå opp der.

Hvis det ikke er HDMI lyd, så er det noe veldig rart. Det er 95% sikkert at det funker. Skal lete litt så skal du få svar. I verste fall så skal jeg kople om litt for å se om jeg får det til å funke i virkeligheten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på side 37 i min manual at De digitale vido OG LYDSIGNALER sendes fra utstyret.

Dette gjelder de 2 HDMI inngangen

Hvis utstyret man skal bruke har DVI, så må denne koples til HDMI IN 4, for den har mulighet for analog stereo ved siden av.

Så det skal funke så lenge utstyret man bruker kan sende lyd via HDMI.
    Som det står på side 39 om spesifikasjonene:

Lyd: Tokanals linjær PCM, 32, 44.1, og 48 KHz, 16, 20 og 24 Bit

Man kan altså ikke sende inn Dolby Digital på denne TVen. Min GET dekoder har stereo eller dolby digital som valg av lyd digitalt. Så de fleste burte ha disse valgene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det står på side 37 i min manual at De digitale vido OG LYDSIGNALER sendes fra utstyret.

Dette gjelder de 2 HDMI inngangen

Hvis utstyret man skal bruke har DVI, så må denne koples til HDMI IN 4, for den har mulighet for analog stereo ved siden av.

Så det skal funke så lenge utstyret man bruker kan sende lyd via HDMI.
    Som det står på side 39 om spesifikasjonene:

Lyd: Tokanals linjær PCM, 32, 44.1, og 48 KHz, 16, 20 og 24 Bit

Man kan altså ikke sende inn Dolby Digital på denne TVen. Min GET dekoder har stereo eller dolby digital som valg av lyd digitalt. Så de fleste burte ha disse valgene.
    OK takk kommer til å bruke Grundig sin RiksTV tuner på denne, xbox360 og etterhvert en eller annen PC løsning. Hvis noen er interessert så legger jeg ut mine erfaringer når den kommer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK takk kommer til å bruke Grundig sin RiksTV tuner på denne, xbox360 og etterhvert en eller annen PC løsning. Hvis noen er interessert så legger jeg ut mine erfaringer når den kommer.
    Hvilken Xbox har du?

De uten HDMI kan ha mulighet for å få 1080p oppløsning via VGA på denne skjermen, selv om den ikke offisielt støtter det. Det må litt tweaking til tror jeg.

Det samme med PC, hvis man ikke bruker HDMI inngangen, ellers så får man kun 1280x1024 oppløsning. Bruker selv 1080p via HDMI, noe som gir meget bra bilder. (husk å forandre på noe så man for pixelmapping 1:1 ved bruk av PC og HDMI)

Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •