Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 700
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PoW1
    Takk for linken =)

Så det vil være eksakt samme bildekvalitet osv, da de har nøyaktig samme spesifikasjoner?
    Større størrelse betyr større pixler. Dermed kreves det større sitte avstand. Sitter selv på ca 3 meter eller noe slikt fra 46", og skjemmes kun ved dårlige TV signaler. Men det er komprimeringen fra leverandør sin skyld og ikke TV.

Lykke til med kjøpet.

Personlig så ville jeg heller ha valgt 3000 serien i dag, selv om man da nok vil ut med noen ekstra kroner.

Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey
    Tirsdag kjøpte svigefar Sony Bravia KDL-40W2000 (Med stor hjelp fra meg)
    han fikk den i går og tror han var ganske fornøyd. Han hadde tidligere en Coop Obs lcd.

Jeg har tenkt til og kjøpe meg samme tv i dag , men er ikke helt 100% sikker.
    Ser at Sony har flere bravia modeller til nesten samme pris på prisguiden.
    Hadde jeg hatt mer penger så hadde det blitt W3000.
    Er Sony Bravia KDL-40W2000 fremdeles den beste lcd tven i den prisklassen?

+ Kan noen hjelpe meg med kalibrering av 40W2000? Feks hvilken av kalibreringen som er skrevet ned her om tven er best? Har ikke så veldig lyst til og kjøpe utstyr til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk enda påstå at det er den beste tvn i prisklassen, kanskje dette skyldes at jeg har den selv men hvem vet.

Når det gjelder kalibrering så brukte jeg en DVE "dvd" kjøpt på hifiklubben fra ca 300kr til å kalibrere tv'n. Siden du har klart å overtale din far til å kjøpe en w2000 så klarer du vel også å overtale han til å kjøpe en sånn, for så å låne dvdn selv.

Den er vel bra og forklarer mye rundt det hele

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Jeg vil faktisk enda påstå at det er den beste tvn i prisklassen, kanskje dette skyldes at jeg har den selv men hvem vet.

Når det gjelder kalibrering så brukte jeg en DVE "dvd" kjøpt på hifiklubben fra ca 300kr til å kalibrere tv'n. Siden du har klart å overtale din far til å kjøpe en w2000 så klarer du vel også å overtale han til å kjøpe en sånn, for så å låne dvdn selv.

Den er vel bra og forklarer mye rundt det hele

Ville heller kjøpt monster sin kalibrerings DVD. Den er lettere å bruke, og man får kjappere ett bedre resulatat. Har selv begge.

DVE har flere muligheter, men Monster sin tar for seg det enkle, med gode forklaringer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ville heller kjøpt monster sin kalibrerings DVD. Den er lettere å bruke, og man får kjappere ett bedre resulatat. Har selv begge.

DVE har flere muligheter, men Monster sin tar for seg det enkle, med gode forklaringer.
    Da står det mellom Monster og DVE , Men kan jeg ikke bare bruke samme innstillinger som noen av dere har skrevet ned her på forumet? Hva er galt med det?

+ Sony KDL-40W2000 er det den beste lcd i den prisklassen ???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FastDoWn
    Da står det mellom Monster og DVE , Men kan jeg ikke bare bruke samme innstillinger som noen av dere har skrevet ned her på forumet? Hva er galt med det?

+ Sony KDL-40W2000 er det den beste lcd i den prisklassen ???
    Jo det er vel bare å gjør det.

Men det er jo forskjellig smak. Har enda ikke funnet ut om jeg liker TVen med eller uten lyssensor. Med så blir alt mye mørkere, men bedre sortnivå. Men uten så er ting lysere, og bedre farger.

Så det beste er egentlig å finne innstillingene man selv liker. Men det er ingenting i veien å bruke noen andres innstillinger som guide, og stille litt etter egen smak etter det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man må jo se litt an på lysforholdet i rommet o.l. Derfor kan det hende at noen innstillinger vi har ikke er perfekt for ditt "rom"

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KDL40w2000

hehe, kjøpte en slik for sviger`s i går fredag på Service avd. Har storebroren på 46 selv. Er ok fornøyd med det, selv om 3000 serien er vesentlig "skarpere" i bildet. Men det sa jeg om 2000 før den kom i huset også. Så det ser vel bedre ut utenfor huset uannsett.
    Det og kjøpe en DVD for justering er muligens ingen dum ide. Ser det er flere alternativer, så det er vel bare og hive seg rundt og prøve. Ser ikke ut som noen av de fremstår som bedre en andre.

God helg folkens!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    .
    Det og kjøpe en DVD for justering er muligens ingen dum ide. Ser det er flere alternativer, så det er vel bare og hive seg rundt og prøve. Ser ikke ut som noen av de fremstår som bedre en andre.
    Det kommer egentlig ann på personen som bruker den. Jeg tror den normale mann i gata vil få ett bedre resultat av Monster sin kalibreringsdisk, da denne tar for seg de enkle tingene som kontrast, skarphet, osv. Gir en legg og god forklaring på hva man skal se etter osv. Tror de bruker 4-5 forskjellige innstillinger.

DVE er litt mer for proffene som vet hva de skal se etter, og trenger bildene for å få det til. Litt mer teoretisk, men vet man hvordan man bruker den, så vil nok man kunne få ett bedre bilde. Selv om det tar lenger tid og er litt mer komplisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njah. DVE forklarer veldig godt hva man skal se etter og hvorfor det er slik. PLuss hva man burde tenke på hvis det ikke er slik. hehe

DVE er forsåvidt billigere enn monster sin.

Fine med DVE er at den også tar for seg lyd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Njah. DVE forklarer veldig godt hva man skal se etter og hvorfor det er slik. PLuss hva man burde tenke på hvis det ikke er slik. hehe

DVE er forsåvidt billigere enn monster sin.

Fine med DVE er at den også tar for seg lyd
    Det er en stund siden jeg har brukt DVE sin. Det jeg husker er at bildene som brukes var vanskeligere for meg å bruke. Normale prøve bilder osv. Monster sin bruker bilder av mennesker osv. Syntes det var lettere å se da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej alle

Jeg er dansker men håber det er i orden, at jeg spørger herinde. Forummet er vist større end noget, vi har i Danmark! Tak!

Jeg har selv haft et samsung m87 to gange, men begge gange var der pixelfejl (død og stuck), og der var også clouding. Jeg overvejer nu i stedet et Sony w2000. Synes I, det er ligeså godt/bedre end m87? Jeg skal mest bruge det til gaming/blu-ray og så til dvd'er.

Håber også I vil hjælpe med disse spørgsmål:

1. Har modellen stadig store clouding-problemer?

2. Har I haft pixelfejl på jeres?

Tak

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jenslyn87
    Hej alle

Jeg er dansker men håber det er i orden, at jeg spørger herinde. Forummet er vist større end noget, vi har i Danmark! Tak!

Jeg har selv haft et samsung m87 to gange, men begge gange var der pixelfejl (død og stuck), og der var også clouding. Jeg overvejer nu i stedet et Sony w2000. Synes I, det er ligeså godt/bedre end m87? Jeg skal mest bruge det til gaming/blu-ray og så til dvd'er.

Håber også I vil hjælpe med disse spørgsmål:

1. Har modellen stadig store clouding-problemer?

2. Har I haft pixelfejl på jeres?

Tak

Hei. Hvis du leser forum reglene nøye, så ser du at dansker ikke har lov til å bruke forumet

1-Hvis clouding er at deler av skjermen er lysere enn andre når bildet skulle vært sort, så har W2000 modellene problemer med dette. Det var oppe en god del tidligere, og det var ingenting å får gjort noe med. Har selv problemet.

2-Tror ikke mange har klaget på det. Tipper at Sonys sjekk prosedyre funker bedre enn Samsung sin, i hvertfall hvis du har fått 2 skjermer med døde pixler.

Men personlig så ville jeg kanskje prøvd en Samsung til, da M87 er av nyere dato enn W2000 serien., eventuelt satset på 3000 serien. V3000 er del det samme som W2000 fra forrige generasjon tror jeg.

Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvis du leser forum reglene nøye, så ser du at dansker ikke har lov til å bruke forumet

1-Hvis clouding er at deler av skjermen er lysere enn andre når bildet skulle vært sort, så har W2000 modellene problemer med dette. Det var oppe en god del tidligere, og det var ingenting å får gjort noe med. Har selv problemet.

2-Tror ikke mange har klaget på det. Tipper at Sonys sjekk prosedyre funker bedre enn Samsung sin, i hvertfall hvis du har fått 2 skjermer med døde pixler.

Men personlig så ville jeg kanskje prøvd en Samsung til, da M87 er av nyere dato enn W2000 serien., eventuelt satset på 3000 serien. V3000 er del det samme som W2000 fra forrige generasjon tror jeg.

Lykke til med valget.
    Tak for svaret!

Jeg har også kigget på D3000, som mange roser. Jeg er bare lidt træt af, at det ikke har fullHD! Jeg sidder nemlig tit ret tæt på tv'et og spiller/ser blu-ray!

Ellers er der igen D3500. Er det ikke det samme som V3000 bare med en mindre HDMI-indgang? Det så jeg vist et sted. Nogen der måske ved det? Ville det være et godt TV?

W2000 ville være det billigste for mig (11400kr.)... D3000 er lidt dyrere (12.000kr.), D3500 koster 13.500kr. og V3000 14500 kr.

Jeg er nået dertil, hvor jeg bare utrolig gerne vil have et godt TV uden døde pixels og for meget clouding! Jeg kan ikke få det ud af hovedet. Har lidt en neurose omkring det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for denne tråden!

Jeg har egentlig vært klar for en ny tv lenge.
    Men aldri klart å bestemme meg for hvilken tv man jeg skal velge.

Har nå bestilt denne Sony KDL-40W2000 tv'en, og skal hente den i morgen.

Eneste jeg lurer på er hvilket veggfeste jeg burde velge til denne modellen?

Så her at noen anbefalte Vogels VFW 040 veggfeste, men er det noen flere veggfester som dere anbefaler?

Mvh

Glenn

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey har nettopp fått min w2000 i huset HURRA !!!

Første jeg gjorde var og prøve den på PCen min på 1920x1080 50hz - er det riktig hz? + Bilde blir ikke helt tilpasset skjermen en del blir borte hva skal jeg gjøre med det???

Har ati 1900xtx skjermkort, dvi hdmi ledning, og nyeste ati driver.

Trenger hjelp plz

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn71
    Tusen takk for denne tråden!

Jeg har egentlig vært klar for en ny tv lenge.
    Men aldri klart å bestemme meg for hvilken tv man jeg skal velge.

Har nå bestilt denne Sony KDL-40W2000 tv'en, og skal hente den i morgen.

Eneste jeg lurer på er hvilket veggfeste jeg burde velge til denne modellen?

Så her at noen anbefalte Vogels VFW 040 veggfeste, men er det noen flere veggfester som dere anbefaler?

Mvh

Glenn
    Da har jeg ett kjempe tips til deg. Jeg kjøpte dette (Row Veggfeste Plasma - Netshop Oslo - pc data foto minne digital) veggfestet fra Netshop.

Det er skikkelig laget, og så lenge du treffer en stender, så trenger du aldri bekymre deg for at ting skal falle ned. Alle skruer osv følger med, og burte passe alle TVer. Passer garantert til din, siden jeg har lik.

Kjempe tipset er at jeg så at Jysk annonserte akuratt det samme veggfestet, og selger det til 150,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ett kjempe tips til deg. Jeg kjøpte dette (Row Veggfeste Plasma - Netshop Oslo - pc data foto minne digital) veggfestet fra Netshop.

Det er skikkelig laget, og så lenge du treffer en stender, så trenger du aldri bekymre deg for at ting skal falle ned. Alle skruer osv følger med, og burte passe alle TVer. Passer garantert til din, siden jeg har lik.

Kjempe tipset er at jeg så at Jysk annonserte akuratt det samme veggfestet, og selger det til 150,-.
    Tusen takk for rask tilbakemelding!

Har nettopp hentet tv'en og må si jeg er imponert.
    Nå har jeg kun analoge signaler og kommer til å bruke den mest til å se på tv sendinger. Eller etter å ha sett hvor bra bilder det er så må jeg nok gå igjennom dvd samlingen min igjen. :-D

En ting jeg oppdaget når jeg skulle teste tv'en for å se en dvd, så valgte jeg Saving private Ryan, og jeg synes bilde hoppet veldig. Men nå har jeg en billig dvd spiller som jeg kjøpte for mange år siden på Rimi. ops:

Hvilken dvd spiller burde jeg velge til en tv som dette for å få fult utbytte av den?

Takk for tipset om veggfeste, og jeg var innom Netshop i dag da det var der jeg kjøpte tv'en. Og når jeg fikk tips av deg så sjekket jeg sidene til Jysk men kunne ikke se at de hadde noe veggfeste der, men tar meg en tur innom i morgen.

Nok en gang takk for hjelpen! :-D

Mvh

Glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FastDoWn
    Hey har nettopp fått min w2000 i huset HURRA !!!

Første jeg gjorde var og prøve den på PCen min på 1920x1080 50hz - er det riktig hz? + Bilde blir ikke helt tilpasset skjermen en del blir borte hva skal jeg gjøre med det???

Har ati 1900xtx skjermkort, dvi hdmi ledning, og nyeste ati driver.

Trenger hjelp plz
    50 Hz er rett ja (brukte selv 60 Hz en stund før jeg fikk tenkt meg om og da var det en svart ramme rundt bildet ).

Men har du aktivert 1:1 pixelmapping på tv'en, da burde du få hele bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sendte en mail til Jysk og spurte om de hadde veggfeste til LCD/Plasma tv og det hadde de ikke. Fikk dette svaret:
    Hei! Dessverre har vi kun veggfester til gardinstenger.

Er du sikker på at det var Jysk?

Mvh

Glenn

Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •