Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 700
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bedre design og elektronikk, men med bedre skjerm er W2000 likevel totalt en bedre tv idag om man ser på billedkvaliteten. Nå skal X2000 få samme skjerm uten at modellnummeret endres og da vil X2000 bli best igjen. Så er det bare å prøve å finne ut om det er en nye eller gammel versjon av X2000. Ja, Sony gjør mye rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Må si meg enig i det... at tv'n din ser bra ut Spectre.

Mye du er fornøyd med. Oppdaget noe du IKKE er fornøyd med da...?

Har fått tilbud om å kjøpe tv'n der til 23 500,- inkl. frakt til Trondheim... vurderer å slå til. :twisted: Men får se... skulle likt å lest en objektiv test av TV'n først.. tross alt snakk om mye penger. :|

Vet ikke om denne er til hjelp, men er iallefall en test av 40 tommeren

Link: http://home.no.net/trbergli/sonysupertest.pdf

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sport? Kan man se på sport med den? (Da fotball særlig.) Eller sliter den med dette på lik linje med V2000?

Kan jeg se Ronaldíñho plante ballen i krysset uten at både spilleren og ballen har en "Matrix-bølge" eller noe rundt seg? :evil:

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Men sport? Kan man se på sport med den? (Da fotball særlig.) Eller sliter den med dette på lik linje med V2000?
    Nå bruker ikke jeg mye tid foran TV'en til å se på fotball, men slo over til TV3 noen sekunder i går kveld. Det så tilsynelatende helt greit ut i mine øyne, men om det er bra nok for deg vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spectre!

I følge What Hi-Fi! er jo sortnivået eksepsjonelt på denne TV'n... visstnok bedre enn på plasma? Du skriver at det er bra, men kunne vært bedre... (Og det kan det jo alltid..)

Men sortnivået er vel ikke plaget av blåskjær eller noe? (Som bl.a. Samsung har vært en del plaget med...) Vil heller at svart skal være mørkt grått enn mørkt blått...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lagt merke til noe blåskjær (eller annen farge for den saks skyld), min oppfatning er at det ser mørkegrått ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bildet blir mørkegrått kan du prøve å aktivere lyssensoren, dette hjelper spesiellt om du skal se tv i et rom der lyset er dempet.
    Skjermen vil da dypere sort, samt bra med lys på dagtid f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på denne TV'en på HiFi-Klubben, og jeg tror jeg vil kjøpe en slik en. Men hva mener Sony med at det er 6,2 megapiksler på den? Dette står påklistret på TV'en, og det står også på Sonys nettsider. Men de har ikke klart å forklare hva de mener med dette. Det står ellers i spec at oppløsningen er 1920x1080, og det blir jo 2 megapiksler, ikke 6,2. Er det noen som har en forklaring på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trole
    Jeg har sett på denne TV'en på HiFi-Klubben, og jeg tror jeg vil kjøpe en slik en. Men hva mener Sony med at det er 6,2 megapiksler på den? Dette står påklistret på TV'en, og det står også på Sonys nettsider. Men de har ikke klart å forklare hva de mener med dette. Det står ellers i spec at oppløsningen er 1920x1080, og det blir jo 2 megapiksler, ikke 6,2. Er det noen som har en forklaring på dette?
    1920 x 1080 x 3 (subpiksler) = 6.2 megapiksler

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pantheon
    1920 x 1080 x 3 (subpiksler) = 6.2 megapiksler
    Takk for svar. Betyr dette at denne Sony TV'en kan bruke de individuelle subpikslene uavhengig av hverandre, for å skape enda skarpere bilder og bedre omregning av ikke-native oppløsninger? Ellers er det vel litt pretensiøst å påstå at skjermen er 6,2 megapiksler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trole
    Takk for svar. Betyr dette at denne Sony TV'en kan bruke de individuelle subpikslene uavhengig av hverandre, for å skape enda skarpere bilder og bedre omregning av ikke-native oppløsninger? Ellers er det vel litt pretensiøst å påstå at skjermen er 6,2 megapiksler.
    De omtalte subpikslene er hhv. fargene rød, grønn og blå. Så hvis de skulle fungere "uavhengig" av hverandre for å skape et skarpere bilde, vil jeg tro at bildet blir seendes relativt rart ut Men de jobber jo så faktisk uavhengig av hverandre for å skape alle mulige farger.

Nå har ikke jeg sett så mye "megapiksel-skryt" i TV-verden ennå (får håpe vi slipper det), men man regner ikke med subpiksler når man omtaler megapiksler for et digitalkamera. Så jeg vil påstå at Sony prøver seg på en sleip form for markedsføring her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pantheon
    De omtalte subpikslene er hhv. fargene rød, grønn og blå. Så hvis de skulle fungere "uavhengig" av hverandre for å skape et skarpere bilde, vil jeg tro at bildet blir seendes relativt rart ut Men de jobber jo så faktisk uavhengig av hverandre for å skape alle mulige farger.

Nå har ikke jeg sett så mye "megapiksel-skryt" i TV-verden ennå (får håpe vi slipper det), men man regner ikke med subpiksler når man omtaler megapiksler for et digitalkamera. Så jeg vil påstå at Sony prøver seg på en sleip form for markedsføring her.
    Stemmer, jeg tenkte litt feil der. Jeg tenkte meg at de kanskje kunne bruke f.eks. den røde subpikselen i en piksel sammen med en subpiksel i en nabo-piksel. Men selvsagt er jo dette det samme som å forandre farge på nabopikselen. Dermed gir det ingen mening å påstå at de har 6,2 magapiksler, hvis det er antall subpiksler de mener. Jeg synes også Sony her har lagt seg på et sleipt useriøst nivå ved å klistre på slikt på TV'ene sine. Hvis det er noe annet de mener, så burde de dokumentert denne "nye feature'en" et eller annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er W2000 en "50/60 Hz" eller "100/120 Hz" TV?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Er W2000 en "50/60 Hz" eller "100/120 Hz" TV?
    50/60 Hz såvidt jeg vet (har ihvertfall ikke sett noe som antyder noe annet).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trinitrond
    Om bildet blir mørkegrått kan du prøve å aktivere lyssensoren, dette hjelper spesiellt om du skal se tv i et rom der lyset er dempet.
    Skjermen vil da dypere sort, samt bra med lys på dagtid f.eks.
    Jepp, den fungerer forsåvidt greit den, men foretrekker å ha kontrollen manuelt :-).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er flatskjermmerket i verden som har minst feil i følge det britiske forbrukerbladet Which, som har spurt nesten 20.000 lesere om deres erfaringer med ulike merker innen forbrukerelektronikk.

Nok en en grunn til å velge Sony.

På bunn (med mest feil) finner vi merker som Philips og Loewe.

Færrest feil:
    Sony: 5 prosent feil.
    Toshiba: 5 prosent feil.
    Panasonic: 5 prosent feil.

Flest feil:
    Philips: 15 prosent feil.
    Loewe: 15 prosent feil.
    Hitachi: 15 prosent feil.
    Sharp: 17 prosent feil.

Feilprosenten generelt for LCD er 7 %, mens den er 9 % for plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For stort bilde på HDMI?

Hei, flott tråd!

Jeg fikk samme TV i går, og så langt er jeg super fornøyd.
    Det eneste jeg har reagert på er at hvis jeg kjører datamaskin inn på en av HDMI utgangene så er bildet på en måte for stort til skjermen.
    Det kan virke som at bildet er en cm større i alle retninger enn skjermen, slik at menylinjen på datamaskinen forsvinner utenfor bildet.

Er dette noe du/noen andre har lagt merke til?

Jeg har ikke fått testet på vga inngangen side jeg ikke har sånn kabel for hånden.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen HDMI kilde selv ennå, men det skal være det samme som på 1080i komponent: Du må velge 'Full piksel' modus for å slå av overscan (Meny, Innstillinger, Skjermkontroll, Bildeområde var det vel).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den "Auto" funksjonen på skjerminnstillingen via VGA på w2000?

Kjøpte v2000 for noen dager siden, men er nesten litt keen på å bytte opp til W`en..
    Bildet på W`en var skarpere når jeg så TV`ene ved siden av hverandre på Sony centeret, og det er hele tiden i bakhodet når jeg ser på min..

Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •