Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 700
    Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    "Signal ikke støttet..." meldingen får du vekk ved å trykke MENU to ganger på tv-fjernkontrollen.
    Du må gå inn å justere bla phase og width i skjerminnstillingsmenyen for at bildet skal roe seg og for å gi 1:1 pikselmapping (engangs jobb).
    Jeg får pokker ikke frem noe bilde med VGA fra 360 uansett hva jeg trykker på av MENU eller annet. Må 360 stå i en spesiell oppløsning før jeg prøver?

Men for all del, komponent går jo og greit...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du noen feilmelding på tv'en?
    Den skal enten vise bildet eller sort skjerm med 'signal ikke støttet' melding.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tharos
    Heisann! Jeg er ny bruker, bare så det er lagt på bordet med en gang.

Jeg har en Sony 46w2000, og siden det sikkert er bare størrelsen som skiller min fra 40", så er jeg så frekk at jeg stiller spørsmålet mitt her.

Jeg har i det siste prøvd å få kobla opp pc-en på tv-en. Jeg har kun dvi-utgang på skjermkortet. Og jeg vil bruke vga-inngangen på tv-en.
    Har prøvd med dvi->vga konverter i skjermkortet, og brukt vga-kabel videre til tv-en. Intet bilde. Har søkt litt på nettet og på div. forum, men finner ikke mye konkrete svar på problemet.

Noen som vet?
    Så lenge skjermkortet har 4 pinner rundt den største kontakten på DVI utgangen så skal det funke.

Men du må ha riktig oppløsning på PCen før du kopler opp.

Sett den til 1024x768 og 60 Hz. Da skal det funke. Så kan du prøve deg frem etter det. Maks offisiell oppløsning er vel 1360x768 tror jeg. Det står i manualen. Flere sier de får full 1080p også, men jeg har ikke fått det til.

Jeg har selv brukt den løsningen du har nå litt på TVen og det funket som bare det.

Beste er nok å kjøpe en DVI-HDMI adapter, og så en HDMI kabel (da slipper du å bytte kabel i fremtiden når DVI blir borte), da støtter TVen det meste.

Når man kopler opp PCer så kan det alltid være lurt å ha en kompositt eller S-video kabel klar til nød, der vil man alltid få bilde uansett oppløsning.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Må 360 stå i en spesiell oppløsning før jeg prøver?
    ..

JA. Den må stå på en oppløsning som TVen støtter. Den er litt sær på dette. Tipper din står på 1080i/p, og det er ikke alle som får det til med en gang. Se i manualen og ta en av de som er det. 1024x768 er garantert.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Får du noen feilmelding på tv'en?
    Den skal enten vise bildet eller sort skjerm med 'signal ikke støttet' melding.
    Jeg får sort skjerm med nevnte melding ja, hvor jeg har forstått man skal trykke MENU to ganger, uten at det skjer noe som helst.

Har forsøkt å sette 360 i ymse oppløsninger først, men null resultat, i det hele altså.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    JA. Den må stå på en oppløsning som TVen støtter. Den er litt sær på dette. Tipper din står på 1080i/p, og det er ikke alle som får det til med en gang. Se i manualen og ta en av de som er det. 1024x768 er garantert.
    Ja, det var det å få den over på 1024x768 da.. jeg ser jo ikke hva jeg kan velge med VGA-kabelen i, og med komponentkabel får jeg bare 480p, 720p eller 1080i.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Ja, det var det å få den over på 1024x768 da.. jeg ser jo ikke hva jeg kan velge med VGA-kabelen i, og med komponentkabel får jeg bare 480p, 720p eller 1080i.
    Test en av de laveste og bytt til VGA.

Eller la VGA stå i og prøv å finn en måte å resette 360 på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tharos
    Heisann! Jeg er ny bruker, bare så det er lagt på bordet med en gang.

Jeg har en Sony 46w2000, og siden det sikkert er bare størrelsen som skiller min fra 40", så er jeg så frekk at jeg stiller spørsmålet mitt her.

Jeg har i det siste prøvd å få kobla opp pc-en på tv-en. Jeg har kun dvi-utgang på skjermkortet. Og jeg vil bruke vga-inngangen på tv-en.
    Har prøvd med dvi->vga konverter i skjermkortet, og brukt vga-kabel videre til tv-en. Intet bilde. Har søkt litt på nettet og på div. forum, men finner ikke mye konkrete svar på problemet.

Noen som vet?
    skaff deg et DVI>HDMI overkangskabel eller adapter
    anbefaler deg
    hama.co.uk | Image: 00043074 Hama*HDMI - DVI/D Connection Cable 2.0 m
    fra elkjøp
    funker perfekt rett ut av boksen, i tven sin native oppløstning!, du setter bare skjermkort drivern til 1920x1080p på 50hz og sett tven i "Full Pixel" modus

så slipper du alt det VGA styret
    1920x1080p50 fra en PC er som 1920x1080p50 fra en Blu-Ray Disc og HD DVD spiller, alså HD-DVD og Blu-Ray spillere er pcer! er bare DRMed til dundass og annen OS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p/24

Hei, er forsåvidt ny på forumet her og begynte å lese litt her fordi jeg skulle ha meg ny LCD/plasma. Etter at jeg først fikk bestemt meg for LCD så falt valget senere på 46w2000 eller 40w2000.

Det eneste som bekymrer meg er dette med avspilling av det noen kaller native 1080p. Altså 1080p med 24fps. Skal ikke si at jeg har helt forstått hva dette betyr men såvidt jeg har skjønt så er dette det "rene" HD-materialet, altså den oppløsninga og frameraten filmer blir tatt opp i. Og at noen blueray filmer spilles av i dette formatet.

Har lest litt rundt på forumet her og har inntrykk av at tv'n ikke takler dette særlig bra? Magman nevner det i denne denne tråden bl.a. Har enda ikke (hvis jeg ikke har oversett noe) sett noen med tv'n bekfrefte/avkrefte at denne TV'n ikke takler 1080p/24 særlig godt (det er hvertfall det intrykket jeg sitter igjen med)? Tenkte jeg skulle stikke innom et sony-center en dag å få spilt av en BD-demo. Har prøvd å finne noen filmer på internett i dette formatet uten hell.

Innkjøp av TV kommer heller ikke til å skje før i august/september og lurte litt på om det kanskje er lurt å vente på de nye modellene fra sony? Mente å leste at de skal takle 1080p/24 bedre. Dog vil de sikkert koste skjorta når de kommer ut

EDIT: Fant en pioneer-video som er veldig forklarende

-Saegrov

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen støtter ikke 1080p/24. Som er 1080p i 24 Hertz (bilder i sekundet).

Men det støtter 1080p/50 og 60 som en drøm.

Men jeg har lagt merke til at skjermen ikke lager 1080p selv, den må få det inn. Hvis man har 720p inn så skaleres den kun opp til 1080i.

Det eneste minuset jeg har ved skjermen er at den ikke støtter rene 4:3 bilder via HDMI. Så har man en gammel film som er i 4:3 format så må man enten se kappet og dratt versjon av bildet, eller så må avspilleren rette opp dette hvis den har mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbehør

Hei
    Skal kjøpe 40W2000 fra mpx.no. Foreløpig er mitt utstyr en gammel dvd-spiller og kabel-tv fra veggen, samt at jeg tenker å bruke pc'en tv'en.
    Noen som kan gi meg tips om kabler og tilbehør som er med fra mpx og eventuelt hva jeg må kjøpe i tillegg?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charlie100
    Hei
    Skal kjøpe 40W2000 fra mpx.no. Foreløpig er mitt utstyr en gammel dvd-spiller og kabel-tv fra veggen, samt at jeg tenker å bruke pc'en tv'en.
    Noen som kan gi meg tips om kabler og tilbehør som er med fra mpx og eventuelt hva jeg må kjøpe i tillegg?
    Hva slags utganger er det på DVDen? Siden su sier gammel så er det nok en ordentlig Scart kabel (21 pins) som trengs, slik at du kan kjøre RGB signaler.

Hvilke type utganger har du på skjermkortet på PCen?

Kun vanlig D-sub? (blå senter) eller DVI (Hvit senter, med masse like pinner, og en stor på en side med 4 små rundt)

Har du sistnevnte så ville jeg tatt med en lang nok HDMI kabel, og en DVI til HDMI overgang. Da kan du bruke HDMI kabelen senere hvis du skulle oppgradere/kjøpe ny PC med HDMI utgang på (Det kommer)

Linker:

Scart kvalitet: Cinet Video Scart kabel 3m-Bulk - MPX

Scart billig: Kabel - Scart til Scart - 1.5m - MPX

HDMI kvalitet: Cinet Video HDMI kabel 5m-Bulk - MPX

DVI-HDMI overgang: Monster High HDMI to DVI Video Adapt - MPX

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utganger er det på DVDen? Siden su sier gammel så er det nok en ordentlig Scart kabel (21 pins) som trengs, slik at du kan kjøre RGB signaler.

Hvilke type utganger har du på skjermkortet på PCen?

Kun vanlig D-sub? (blå senter) eller DVI (Hvit senter, med masse like pinner, og en stor på en side med 4 små rundt)

Har du sistnevnte så ville jeg tatt med en lang nok HDMI kabel, og en DVI til HDMI overgang. Da kan du bruke HDMI kabelen senere hvis du skulle oppgradere/kjøpe ny PC med HDMI utgang på (Det kommer)

Linker:

Scart kvalitet: Cinet Video Scart kabel 3m-Bulk - MPX

Scart billig: Kabel - Scart til Scart - 1.5m - MPX

HDMI kvalitet: Cinet Video HDMI kabel 5m-Bulk - MPX

DVI-HDMI overgang: Monster High HDMI to DVI Video Adapt - MPX
    Takk! Dine antagelser angående utstyret er rett. Har kun vanlig D-sub på min bærbare og stasjonære PC og scart fra dvd. DVD-spilleren blir nok byttet ut når ny tv kommer i hus.

Jeg har et budsjett på rundt 20.000 for ny TV, og gledelig nok har prisen sunket på 40w2000 i det siste. Nå er det en stund siden Sony lanserte denne, ser du noen store framtidige ulemper/mangler med denne tv'en som gjør at en eventuelt bør vurdere noe annet, eventuelt legge litt mer penger på bordet.

Takknemlig for svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Dine antagelser angående utstyret er rett. Har kun vanlig D-sub på min bærbare og stasjonære PC og scart fra dvd. DVD-spilleren blir nok byttet ut når ny tv kommer i hus.

Jeg har et budsjett på rundt 20.000 for ny TV, og gledelig nok har prisen sunket på 40w2000 i det siste. Nå er det en stund siden Sony lanserte denne, ser du noen store framtidige ulemper/mangler med denne tv'en som gjør at en eventuelt bør vurdere noe annet, eventuelt legge litt mer penger på bordet.

Takknemlig for svar.
    Ser ingen ulemper med TVen hvis den har blitt såpass billig. Det eneste er at den nye serien snart kommer, og vil få oppgradert panel med høyere bit, slik at farge graderinger i bildet vil bli enda mindre, men det sjenerer ikke i dag uansett.

Vet ikke om den nye kommer med 100 Hz på 1080p heller. Men uansett så er denne ett godt kjøp. Den nye serien blir sikker dyrere.

Skal man ha noen annen TV så blir det nok Pioneers nye 1080p TVer, men det er vel dobbel pris.

Sonyen vil nok holde i mange år. Heller legg pengene i en god DVD spiller, med 1080p, slik som Denon 1930, eller Toshiba HD-XE1 for enda mer moro.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha noen annen TV så blir det nok Pioneers nye 1080p TVer, men det er vel dobbel pris.
    Hvordan er Sony 40w2000 i forhold til nye Samsung 40m86??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen støtter ikke 1080p/24. Som er 1080p i 24 Hertz (bilder i sekundet).

Men det støtter 1080p/50 og 60 som en drøm.
    Hvilken betydning har det at ikke TVen støtter 1080/24?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Hvilken betydning har det at ikke TVen støtter 1080/24?
    Vanskelig å si. Noen vil nok kunne legge merke til det, mens de fleste vil nok ikke. Det vet man ikke før man får sett det.

Husker tilbake i tidlig 94 når James Cameron hadde kjendis premiere på "True Lies". Da gikk han fra visningen fordi de kun greide å vise 23,5 bilder i sekundet eller noe slikt, og det orket han ikke å se på. Men så er jo han perfeksjonist også da.

Hvis du syntes bilde frekvensen på kino er bedre å se på enn hva som vises hjemme, så er 1080p/24 noe. Men personlig så tror ikke jeg at jeg vil merke noe forskjell. Men det hadde vært moro å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er ett 8-bits panel som brukes, uten å være sikkert. Men jeg har ikke lagt merke til store graderinger i bildet.

På min gamle Sony bakprojeksjon som ha ett bra bilde, så var scenen i "The Ring" når man flyr innover øya med masse tåke og mørke grønne enger helt Jæ..... Noe av det verste jeg har sett. Det var nesten umulig å se detaljer for all graderingen. Testet på min 46W2000 og da var alt som det skulle være.
    Endte opp med en 42LB2R, fikk et rasende bra tilbud som jeg ikke klarte å motstå. Godt fornøyd, eneste er at den ikke er full hd, får ta det neste gang

Ville uansett bare stikke innom og takke for svar.

-j0sh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    er omtrent det samme her
    analog kabel fra Canal Digital
    gammel dvd (via scart)
    vhs (via scart)
    PC (via DVI-D>HDMI)

anbefaler å kjøpe med en DVI>HDMI kabel
    Belkin HDMI til DVI Audio Video 2meter - MPX

ALLE nye pcer siden 2000 har støttet DVI, som bruker den samme koding som HDMI, sån at du kan DVI til HDMI, ALLE skjermkort på markedet nå har DVI-D ut! (bred hvit kontakt)

i tilegg er ikke ALLE HD DVD eller Blu-Ray Filmer 1080p24 unansett, til og med noen av de frøste spillerne hadde ikke en gang 1080p50/1080p60 ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp...

har lyst på ny fullhd tv fra sony men får liksom aldri bestemt meg........lurer på om jeg da vil angre siden det kommer nye og bedre modeller til høsten?
    Hver gang jeg ser på min CRT tv fra panasonic så skulle jeg ønske jeg hadde HD bilde :cry:
    Har både xbox 360 og ps3.
    Er liksom x2000 og w2000 det står imellom.Tenkte da på 40` av x2000 mot 46` av w2000?
    Hva ville dere prioritert større skjerm eller bedre bilde?

Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •