Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p via component?

hallo,
    har sikla på denne tvn en stund men lurer påp om det er mulig å få 1080p på denne tvn med xbox 360?
    360 støtter 1080p via component men det gjør vissnok ikke denne tvn???
    Som kjent så har ikke 360 HDMI utgang....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe VGA kabel til 360`en så får du 1080p ut av 360`en til denne tv`en.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oee
    Hei,

Ble nylig den stolte eier av en W2000, mye pga den gode tilbakemeldingen denne TV'en har fått i denne tråden.

Men har som dere kan lese av tittelen et lite problem:
    Har koblet PC'en til skjermen (2.5 m DVI - HDMI) men får svart skjerm når jeg prøver på 1080p/60Hz oppløsning. Får 1080i/30Hz, om en med noe etterslep. Går egentlig ut fra at dette har med skjermkortet å gjøre (Powercolor 1950 Pro Extreme 256 MB), men hvis noen her har noen triks i ermet for å få til 1080p så setter jeg stor pris på råd og tips.

mvh,
    -O
    På min så bruker jeg 3 meter HDMI kabel, med en DVI-HDMI overgang på PCen, ett XFX 7800 GT kort. Og jeg hadde ingen problemer med dette. Den kom opp med 1080p bare ved å stille inn på skrivebordet.

Du har ikke mye innstillinger i driverene som kanskje ikke ville fungere mot den?

Kanskje kabelen er ødelagt? Har du testet den andre HDMI inngangen?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossman
    hallo,
    har sikla på denne tvn en stund men lurer påp om det er mulig å få 1080p på denne tvn med xbox 360?
    360 støtter 1080p via component men det gjør vissnok ikke denne tvn???
    Som kjent så har ikke 360 HDMI utgang....
    Det kommer en 360 utgave med HDMI:
    Microsoft Unveils Xbox 360 Elite - Xbox

Med 'gammel' 360 så kan du bruke VGA. TV'en støtter 1920x1080 via VGA selv om det ikke står det i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du har ikke mye innstillinger i driverene som kanskje ikke ville fungere mot den?

Kanskje kabelen er ødelagt? Har du testet den andre HDMI inngangen?
    Og voila, skiftet utgang på skjermkortet og har nå 1080p. Banalt enkelt! Takk for tips AndersT2

Forstår ikke hvorfor dette skal ha noe å bety da! Powercolor oppgir at skjermkortet støtter 2560x1600 + på begge utgangene. Og vet at den andre utgangen fungerer også, har en gammel analog Dell skjerm koblet opp samtidig. Men men, fornøyd jeg så lenge det virker :-D

mvh,
    -O

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lett var det vist ikke allikevel

Både skjermkort og TV sier nå at jeg har 1080p/60Hz på Sony'en, men får ikke utnyttet hele skjermflaten - har sorte felt rundt hele skjermbildet som minner sterkt om slik det så ut i 720p, bortsett fra at oppløsningen er bedre nå. TV'en er i øyeblikket stilt inn med "Screen Format - Wide" og "Full Pixel" slik det burde være. Får fylt hele skjermflaten og mer (overscan) ved å gå over til f.eks. Zoom men det er jo mot sin hensikt :-?

Får sove på det ...

-O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Både skjermkort og TV sier nå at jeg har 1080p/60Hz på Sony'en, men får ikke utnyttet hele skjermflaten - har sorte felt rundt hele skjermbildet som minner sterkt om slik det så ut i 720p, bortsett fra at oppløsningen er bedre nå. TV'en er i øyeblikket stilt inn med "Screen Format - Wide" og "Full Pixel" slik det burde være. Får fylt hele skjermflaten og mer (overscan) ved å gå over til f.eks. Zoom men det er jo mot sin hensikt :-?

Får sove på det ...

-O
    Dette har vel med enten oppløsnings- eller skalerings-/overscaninnstillingene til skjermkortet ditt å gjøre. Vet ikke om du kan gjøre noe med det med ATI sine drivere, men Nvidia har i hvert fall disse funksjonene på kort opp til 7XXX-serien (driverne til 8800 støtter ennå ikke dette).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får sove på det ...

-O
    Slett driveren fra systemet, og kjør også driverkleaner. Husk å si nei at den skal lagre gamle innstillinger. Og legg inn på nytt kanskje det hjelper.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lignende problem med min Samsung F71, på hdmi inngangen strekker ikke bilde seg helt ut på 1080p, 60hz, men om jeg kjører signalet gjennom en switch ( 1080p, 30hz ) så fyller den ut hele flaten.. Tror det er problemer med ati driverene, har du prøvd 1080p 30hz? Eller så tror jeg powerstrip kan være en god idè..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Synd at du ikke ble fornøyd. Føler jeg hadde en finger med i spillet i forhold til at du kjøpte VGA kabelen. Kjenner meg ikke igjen i de bildene som du viser. Har du satt skjermmodus til video? Jeg har strømsparing på lav, baklys på 4, kontrast på minst 90 og lysstyrke på 40. Se om du synes det hjelper. Jeg holder fast på at jeg liker VGA bildet bedre. Synes bildet er mer naturlig. Ser så "behandlet" ut med komponent føler jeg. I tillegg er det mer etterslep ved spilling ved komponent og 1080i sånn som jeg ser det.
    Hei
    Har selv gått til anskaffelse av VGA kabel til Xbox360. Syns ikke bildet er bra i det hele tatt. Når jeg seter bildeutgangen til 1920 x 1080 får jeg beskjed om at "Signal ikke støtter. Juster datamaskin utsignal". Dette kommer i gul tekst fra TVen.

Bildet vises på skjermen forde, men det er noe skurrete, og ikke klart på noen måte.

Noen som vet hva somer galt?

På forhånd takk

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glofi
    Hei
    Har selv gått til anskaffelse av VGA kabel til Xbox360. Syns ikke bildet er bra i det hele tatt. Når jeg seter bildeutgangen til 1920 x 1080 får jeg beskjed om at "Signal ikke støtter. Juster datamaskin utsignal". Dette kommer i gul tekst fra TVen.

Bildet vises på skjermen forde, men det er noe skurrete, og ikke klart på noen måte.

Noen som vet hva somer galt?
    "Signal ikke støttet..." meldingen får du vekk ved å trykke MENU to ganger på tv-fjernkontrollen.
    Du må gå inn å justere bla phase og width i skjerminnstillingsmenyen for at bildet skal roe seg og for å gi 1:1 pikselmapping (engangs jobb).
    VGA signalet er også litt lyst/blasst etter min oppfatning og hos meg må jeg redusere lysstyrken (brightness) en del i forhold til andre bildekilder for å få det riktig.
    Jeg synes VGA kabelen gir det skarpeste bildet, men er ikke 100% fornøyd med fargene. Klarer ikke helt å bestemme meg, men synes fargene er en anelse bedre med komponent signal (da bruker jeg 1080i og full pixel mode).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for tilbakemeldingen. Skal prøve å endre phase og width, for å se om det hjelper.

Du har ikke tilfeldigvis dine innstillinger lett tilgjengelig?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være noe stor forskjell mellom HDMI og Component på denne TVen?

Jeg tenkte å kople min DVD spiller opp med komponent i stedet for HDMI som jeg har i dag.

Grunnen er at TVen ikke takler 4:3 signaler via HDMI, da må jeg stille om på DVD spilleren, og må gjøre dette hver gang om det er ett ikke anamorphisk bilde på disken.

Men Component ser jeg takler 4:3. Siden DVD spilleren uansett ikke gir mer enn 1080i ut, så burte det vel være like så bra bilde?

Spilleren er en Denon 2910

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spørsmål.
    Kontrast: 1800:1 ?
    Er ikke det litt lite? Han på sonycenter sa at det var max kontrast på lcd skjermer. Ser at enkelte skjermer har 6000:1 og oppover

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1800:1 i er panelkontrast, W2000 har 8000:1 i dynamisk kontrast.

Sony : KDL-40W2000 (KDL40W2000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir det den tv'n så fort pengene kommer inn på kontoen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og myser litt på denne tv'en, og ut i fra det jeg har lest her virker jo dette som et bra kjøp.

En ting jeg lurte på var om den bruker 8 eller 10 bits panel? Og evt. hva det har å si for billedkvaliteten sånn reelt sett?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j0sh
    Driver og myser litt på denne tv'en, og ut i fra det jeg har lest her virker jo dette som et bra kjøp.

En ting jeg lurte på var om den bruker 8 eller 10 bits panel? Og evt. hva det har å si for billedkvaliteten sånn reelt sett?
    Jeg tror det er ett 8-bits panel som brukes, uten å være sikkert. Men jeg har ikke lagt merke til store graderinger i bildet.

På min gamle Sony bakprojeksjon som ha ett bra bilde, så var scenen i "The Ring" når man flyr innover øya med masse tåke og mørke grønne enger helt Jæ..... Noe av det verste jeg har sett. Det var nesten umulig å se detaljer for all graderingen. Testet på min 46W2000 og da var alt som det skulle være.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Jeg er ny bruker, bare så det er lagt på bordet med en gang.

Jeg har en Sony 46w2000, og siden det sikkert er bare størrelsen som skiller min fra 40", så er jeg så frekk at jeg stiller spørsmålet mitt her.

Jeg har i det siste prøvd å få kobla opp pc-en på tv-en. Jeg har kun dvi-utgang på skjermkortet. Og jeg vil bruke vga-inngangen på tv-en.
    Har prøvd med dvi->vga konverter i skjermkortet, og brukt vga-kabel videre til tv-en. Intet bilde. Har søkt litt på nettet og på div. forum, men finner ikke mye konkrete svar på problemet.

Noen som vet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde fungere det så lenge grafikkortet er i stand til å sende ut analogt signal på den aktuelle dvi porten og at du velger en oppløsning TV'en takler.

Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •