Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 35 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for tipset som gjorde at jeg etter mange timer med kalibrering med DVE, endelig fikk det beste ut av min W46.
    mvh
    OJ

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olekve12
    Tusen takk for tipset som gjorde at jeg etter mange timer med kalibrering med DVE, endelig fikk det beste ut av min W46.
    mvh
    OJ
    Så godt du er fornøyd!

Kan du ramse opp de innstillingene du kom frem til?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Så godt du er fornøyd!

Kan du ramse opp de innstillingene du kom frem til?

Det hadde vært til stor hjelp, om noen som både har kalibrert opp mot DVE og triksene for å unngå baklys, hadde remset opp en superinnstilling som folk kunne ta utgangspunkt i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KDL-40V3000 detaljer sluppet...

Sony Electronics News and Information

Altså en 1920x1080 skjerm med 120hz (hurra) og Bravia EX.

Da gjenstår det bare å se hvordan de priser den...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av verheughe
    Sony Electronics News and Information

Altså en 1920x1080 skjerm med 120hz (hurra) og Bravia EX.

Da gjenstår det bare å se hvordan de priser den...

aiaiai... det står "sommer". lurer på om det betyr release her på berget i juni eller oktober?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olekve12
    Lyssensor til PÅ var tipset. Til alle andre der ute - NILSOS tips er det aller viktigste å følge - altså Lyssensor til PÅ - pluss kalibrering med DVE så får du det beste ut av W'en.
    Lyssensoren justerer baklyset automatisk. Det er egentlig justering av baklyset som er nøkkelen til bedre svartnivå og kontrast, ikke lyssensoren i seg selv. Jeg bruker samme lysforhold når jeg kikker på film som når jeg kalibrerte bildet med DVE (dette er ganske viktig), og derfor bruker jeg baklys på nivå 3 og lyssensor av. På den måten vet jeg at baklyset er konstant og korrekt i forhold til mine kaliberterte innstillinger (se melding datert 25th January 2007, 18:14 for detaljer).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo2001
    Det hadde vært til stor hjelp, om noen som både har kalibrert opp mot DVE og triksene for å unngå baklys, hadde remset opp en superinnstilling som folk kunne ta utgangspunkt i.
    Jeg har postet en lengre melding om dette (datert 25th January 2007, 18:14). Jeg kan ikke bruke si nøyaktig hvilken side meldingen ligger på, ettersom sidetallet er avhengig av foruminnstillingene dine (men meldingen ligger på en av de senere sidene).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikssen
    Leste i en test (Tror det var Dingz.no) at de så vidt klarte å se forskjell på 1080p og 720p i testen. ... Syntes det er så utrolig rart de ikke kunne se forskjell på 1080p signal og 720p, med tanke på hvor stor forskjell det er i oppløsning på de 2 formatene..
    Ser jo tydelig forskjell fra 720p og 1080i via komponent,
    var derfor jeg var litt usikker på om tv'en virkelig støttet 1080p via VGA.
    Jeg tror enkelte testere ikke er klar over at de må sitte betydelig nærmere skjermen dersom de bruker 1080p-oppløsning. Fyren som f.eks. testet HD-spilleren til Xbox på VG satt 3,5-4,0 meter fra skjermen og han hadde en X2000 på 40 tommer (på denne avstanden og med den oppløsningen er minst 50 tommer anbefalt). Jeg forklarte ham at anbefalt sitteavstand er 1,5-2,0 meter. I tillegg kjørte han signalet over komponent (HDMI gir enda skarpere bilde). Ikke rart han ikke så store forskjellen på 576/720p og 1080p (kildematerialet og avspilleren kan også være en faktor her, naturligvis).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Lyssensoren justerer baklyset automatisk. Det er egentlig justering av baklyset som er nøkkelen til bedre svartnivå og kontrast, ikke lyssensoren i seg selv. Jeg bruker samme lysforhold når jeg kikker på film som når jeg kalibrerte bildet med DVE (dette er ganske viktig), og derfor bruker jeg baklys på nivå 3 og lyssensor av. På den måten vet jeg at baklyset er konstant og korrekt i forhold til mine kaliberterte innstillinger (se melding datert 25th January 2007, 18:14 for detaljer).
    Jeg prøvde litt frem og tilbake med lysensoren av og på. Og med den av så ble det mye bedre farger. Men det hjalp å stille fargene ganske langt opp når den står på. Med sensoren på så syntes jeg den får ett litt tamme farger.
    og bilde kvalitet.

Med lysstyrken på baklyset på 3-4 så får man så å si likt sortnivå, med bedre farger.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Med lysstyrken på baklyset på 3-4 så får man så å si likt sortnivå, med bedre farger.
    Jeg prøvde faktisk med sensoren på i en periode, men fant ut at det var likegodt å ha den av. Jeg bruker fremdeles innstillingene jeg listet opp tidligere (som har vært revidert 2-3 ganger), og så langt har disse innstillingene fungert veldig bra på mitt oppsett. Disse innstillingene har også vist seg å fungere bra med kalibreringsdisken fra AVIA.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det burde nok hjelpe ja. så også noe om en software-update. må det kun gjøres via en ny kode? si i fra om du finner ut noe om dette. det er absolutt relevant for meg også - om kun kort tid...
    Tror jeg har funnet løsningen på dette - men rakk ikke å teste det i går. Når tv'en står i standby lar den seg nemlig skru på ved å trykke på en av nummertastene (0-9). Dermed kan man gå inn i oppsettet og si at power on = "1" f.eks. Dersom TV'en allerede ér på (etter en hard-power-on) og man velger watch tv activity - så vil fjernkontrollen sende "1" og deretter sende "AV1" dersom man har satt opp at det er kanalen for f.eks TV via dekoder.

Skal teste dette i kveld, men er temmelig sikker på at det vil fungere...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett problem med 4:3 bilder via HDMI.

Jeg skulle spille av en film i går, som var i widescreen, men ikke anamorpisk. Da ble alt dratt osv. Så jeg skulle stille på skjermtypen, og får kun stilt "Wide", "Zoom" og "Smart" fra HDMI inngangen.

Jeg hadde den først i Denon 2910, og fikk samme resultatet i fra Toshiba HD-XE1. Men når jeg stilte først XE1 til 4:3, så til 4:3 letterbox, for så tilbake til 16:9 så ble filmen riktig, mn fortsatt så kan jeg ikke sette TVen til 4:3.

Hva skal jeg da gjøre hvis jeg skal se en god gammel film som ikke finnes i Widescreen?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett problem med 4:3 bilder via HDMI.

...
    Hva skal jeg da gjøre hvis jeg skal se en god gammel film som ikke finnes i Widescreen?
    Jeg bruker en 3930 og den har en videoinnstilling som heter Squeeze Mode. Jeg tror denne finnes på 2910 også, men jeg er ikke sikker. Dersom du setter denne til On eller på Auto, vil du få riktig aspektforhold på 4:3 filmer.

Ta f.eks. The Virgin Spring. Dette er en 4:3 film. Når jeg kjørte denne i 576p på W2000, så kunne jeg stille inn 4:3 på skjermen. Men nå som jeg bruker 1080p fra 3930, så går ikke dette an lenger (bruker 1:1 pixelmapping). Derfor bruker jeg Squeeze Mode. Jeg liker ikke at 4:3 materiale strekkes ut (for meg er dette uakseptabelt).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en 3930 og den har en videoinnstilling som heter Squeeze Mode. Jeg tror denne finnes på 2910 også, men jeg er ikke sikker. Dersom du setter denne til On eller på Auto, vil du få riktig aspektforhold på 4:3 filmer.

Ta f.eks. The Virgin Spring. Dette er en 4:3 film. Når jeg kjørte denne i 576p på W2000, så kunne jeg stille inn 4:3 på skjermen. Men nå som jeg bruker 1080p fra 3930, så går ikke dette an lenger (bruker 1:1 pixelmapping). Derfor bruker jeg Squeeze Mode. Jeg liker ikke at 4:3 materiale strekkes ut (for meg er dette uakseptabelt).
    Den fant jeg, funker ok, men min har ikke auto. Men fra min 2910 så får jeg kun sendt 1080i.

Litt irriterende at TVen ikke også omgjør HDMI inngangene til 4:3 hvis jeg ønsker. For noen Squeeze mode er det ikke på Toshiba XE1. Og jeg har mange eldre filmer som kun er 4:3, og da kan jeg ikke bruke den som vanlig DVD spiller.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fant jeg, funker ok, men min har ikke auto. Men fra min 2910 så får jeg kun sendt 1080i.

Litt irriterende at TVen ikke også omgjør HDMI inngangene til 4:3 hvis jeg ønsker. For noen Squeeze mode er det ikke på Toshiba XE1. Og jeg har mange eldre filmer som kun er 4:3, og da kan jeg ikke bruke den som vanlig DVD spiller.
    TV'en støtter 4:3 over HDMI så lenge du sender inn SD-signaler (480/576) og lar TV'en utføre oppskaleringen. I høyere oppløsninger så kan ikke 4:3 anvendes. Da må du ty til Squeeze Mode.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W2000 versus Silicon Optix Realta

Ettersom 3930 støtter 480/576i lar det seg gjøre å sende et 'rått' signal til W2000 og dermed overlate de-interlacingen og oppskaleringen til denne. Det muliggjør også en sammenligning med Realta HQV-prosessoren i 3930, ettersom denne kan sende et 1080p signal til skjermen.

En skulle kanskje tro at dette er rått parti, men W2000 gjør det ganske bra på Silicon Optix sin egen HQV Benchmark. Den skårer 110 av 130 mulige: Den feiler bare på Jaggies 1 og 2 og flagg-testen. 3930 skårer (ikke overraskende) fullt hus i Auto-modus.

Tester er en ting og i praksis produserer allikevel Realta et litt roligere og skarpere bilde. Men forskjellene er ikke dramatiske.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom 3930 støtter 480/576i lar det seg gjøre å sende et 'rått' signal til W2000 og dermed overlate de-interlacingen og oppskaleringen til denne. Det muliggjør også en sammenligning med Realta HQV-prosessoren i 3930, ettersom denne kan sende et 1080p signal til skjermen.

En skulle kanskje tro at dette er rått parti, men W2000 gjør det ganske bra på Silicon Optix sin egen HQV Benchmark. Den skårer 110 av 130 mulige: Den feiler bare på Jaggies 1 og 2 og flagg-testen. 3930 skårer (ikke overraskende) fullt hus i Auto-modus.

Tester er en ting og i praksis produserer allikevel Realta et litt roligere og skarpere bilde. Men forskjellene er ikke dramatiske.
    Det lille jeg har sammenlignet, så syntes jeg at Denon 2910 ga ett mer detaljert bilde i 1080i enn hva det ble når jeg kjørte SD signalet direkte inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiaiai... det står "sommer". lurer på om det betyr release her på berget i juni eller oktober?
    Iflg. Sony Center i Bergen sentrum ventes V3000 (1920x1080) først til høsten 2007....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riffraff
    Iflg. Sony Center i Bergen sentrum ventes V3000 (1920x1080) først til høsten 2007....

det sier de også i oslo, og det mens de pumper ut 2000-modeller (med betalingsutsettelse). skulle ikke forundre meg om den kom før høsten, men dette blir jo akkurat som alt annet innen hjemmeunderholdningskos: det kommer alltid noe bedre om man er villig til å vente et halvt år.

og hvem vet? kanskje v3000 har noen "barnesykdommer" også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med 1080p fra PC.

Hei,

Ble nylig den stolte eier av en W2000, mye pga den gode tilbakemeldingen denne TV'en har fått i denne tråden.

Men har som dere kan lese av tittelen et lite problem:
    Har koblet PC'en til skjermen (2.5 m DVI - HDMI) men får svart skjerm når jeg prøver på 1080p/60Hz oppløsning. Får 1080i/30Hz, om en med noe etterslep. Går egentlig ut fra at dette har med skjermkortet å gjøre (Powercolor 1950 Pro Extreme 256 MB), men hvis noen her har noen triks i ermet for å få til 1080p så setter jeg stor pris på råd og tips.

mvh,
    -O

Side 27 av 35 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •