Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 35 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et lite spørsmål, har en Sony Bravia 46w2000 hjemme, støtter denne 1080p
    via vga i det hele tatt? (Står nemmelig ikke oppført i liste over støttede
    oppløsninger i bruks anvisningen).

Xbox via Komponent kabel støtter kun 1080i, skulle gjerne hatt 1080p signal inn i tv'en for å få best mulig bilde..

Kay.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikssen

Xbox via Komponent kabel støtter kun 1080i, skulle gjerne hatt 1080p signal inn i tv'en for å få best mulig bilde..

Kay.
    Den støtter det ikke offisielt. Men hvis du leser de 2 siste postene før din så står det hvordan du gjør det.

Men du får ikke brukt powerstrip på Xbox, så da hjelper ikke det.

Kjøp ny Xbox i mai, da fikser det seg sikkert når den kommer med HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kay.
    Den støtter 1080p via HDMI (DVI-->HDMI også) og VGA. For å få 1920x1080 via VGA fra pc, må du bruke programmet Powerstrip med de innstillingene i min siste post. (Siste post på forrige side) Den støtter også 1920x1080 fra Xbox 360 via VGA, men der får du en melding på skjermen som sier at tv'en ikke støtter oppløsningen. Da er det bare å trykke "velg-knappen" to ganger og da er alt ok... '
    W2000 støtter dessverre kun 1080i over komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i en test (Tror det var Dingz.no) at de så vidt klarte å se forskjell på 1080p og 720p i testen
    (jeg tenkte inni meg at "det er jo ikke så rart hvis
    tv'en kun klarer 720p via VGA").

Syntes det er så utrolig rart de ikke kunne se forskjell på 1080p signal og 720p, med tanke på hvor stor forskjell det er i oppløsning på de 2 formatene..
    Ser jo tydelig forskjell fra 720p og 1080i via komponent,
    var derfor jeg var litt usikker på om tv'en virkelig støttet 1080p via VGA.

Kay.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet med xbox360 1080i component vs 1080p via vga?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpe el vente?

Litt off topic, men det mye rart som er skrevet i denne tråden..

Valget å kjøpe 40w2000 nå eller vente til sommer (feriepenger). Noen som har en tanke om prisen vil falle merkbart innen den tid?

Eller burde man "strengt tatt" vente til 3000 serien kommer i september..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei erik, du har 46w2000 i stua og vurdere å kjøpe en 40w2000?
    Kan jeg spørre om hvorfor?
    Sitter å tenker det samme som deg, noe av feriepengene skal gå til ny tv,
    men denne 3000serien er jo sikkert bedre og kanskje lurt å vente, men den
    blir sikkert dyr når den kommer og detter ned + - 8k slik som 40w2000 gjorde..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet med xbox360 1080i component vs 1080p via vga?
    Ja. Siden tv'en er klart mest glad i progressive signaler, så ble 1080p via VGA det beste resultatet etter min mening.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikperik
    Litt off topic, men det mye rart som er skrevet i denne tråden..

Valget å kjøpe 40w2000 nå eller vente til sommer (feriepenger). Noen som har en tanke om prisen vil falle merkbart innen den tid?

Eller burde man "strengt tatt" vente til 3000 serien kommer i september..?
    Venter du til sommeren, så får du i nesten sikkert vite mer om 3000 serien, og om disse er verdt å vente videre på, eller kjøpe 2000 da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

når kjøpe..

Ja, var innom sony center og de sa de gir 4 mnd gratis betalingsutsettelse nå. Dvs at de kanskje håper få folk til å kjøpe nå, istedet for feriepengetid, fordi da synker 2000 serien ytterligere. (når 3000 kommer/nærmer seg)

Konspirasjon, men mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg vga kabel idag til xbox 360 og koplet den til Sony Bravia'n.. Syntes
    faktisk som det virker som bildet var *mye* skarpere i 1080i via komponent
    kabelen jeg? ..

Ja, jeg har valgt 1920x1080 i oppsettet på xbox'n..

Når jeg eks trykker på "meny" knappen på tv, så blir teksten der *VELDIG*
    mye skarpere enn teksten fra 360'n, dersom jeg kopler på komponent og
    smeller på 1080i så blir det omtrent like skarpt.

Enten så blir signalet dårligere via vga (av en eller annen grunn), eller så
    må det være noe med at man kun ser 720p via Vga. (Kanskje tv scaler om signalet til 720p før den viser fra vga? Står jo at max oppl. er 720p i bruks anvisningen)

Med andre ord så skulle jeg likt å hatt 1 stk xbox360 med VGA og 1 stk xbox360 (ny) med Hdmi og sammenlignet med, et eller annet sier meg at denne vga kabelen ikke helt leverer optimalt bilde. Kommer til å holde meg til 1080i jeg.

Hvis man tar Componentsignalet (1080i) og slår av "skarphet" i bravia'n, så blir det omtrent likt. Får jo ikke stilt skarphet osv via v.g.a, kan det være derfor det er såpass stor forskjell?

-Kay.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component 1080i vs 1080p vga:

Har funnet ut av grunnen til at 1080p vga ser mer uskarpt ut enn 1080i komp. er p.g.a man ikke kan stille "skarphet" på selve tv'en. Denne egenskapen er skrudd av når tv kjører vga modus.

Noen som har en løsning på dette problemet?

Dere må nesten bare sammenligne dette selv, vga ser helt "flatt" og uskarpt ut i forhold til 1080i komponent. Ser flere har kommentert dette på amerikanske forum også.. Kjedelige greier..

Her er bilde-bevis på at Component KNUSER Vga på bildekvalitet på en Sony Bravia:

http://xblbrothers.com/images/component.jpg
    http://xblbrothers.com/images/vga.jpg

-Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at du ikke ble fornøyd. Føler jeg hadde en finger med i spillet i forhold til at du kjøpte VGA kabelen. Kjenner meg ikke igjen i de bildene som du viser. Har du satt skjermmodus til video? Jeg har strømsparing på lav, baklys på 4, kontrast på minst 90 og lysstyrke på 40. Se om du synes det hjelper. Jeg holder fast på at jeg liker VGA bildet bedre. Synes bildet er mer naturlig. Ser så "behandlet" ut med komponent føler jeg. I tillegg er det mer etterslep ved spilling ved komponent og 1080i sånn som jeg ser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skader egentlig ikke så mye å ha Vga kabelen uansett, greit hvis man skal eks spille på pc skjerm. Men det er nok p.g.a vga er ubehandlet at det ser så soft og washed out ut..

-Kay.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Standby vs "hard-power off" på W2000

Nå har jeg omsider fått meg en Harmony 885 universalfjernkontroll - og er i gang med å konfigurere den for et smooth oppsett mot TV, CD, DVD, PC osv.

Et problem som melder seg med en gang er hvordan man skrur TV'en av/på. Når jeg går og legger meg om kvelden skrur jeg av gammel vane tv'en av med knappen på toppen - dvs "hard off". Tilsvarende blir den skrudd på første gang den er i bruk dagen etter. Midlertidige av/på skjer med standby-knappen på fjernkontrollen.

Dette skaper imidlertidig vanskeligheter for Harmony. Dersom jeg konfigurerer den slik at den skal kunne sette tv'en i standby blir den forvirret hver gang jeg gjør en "hard power on" - dette skrur jo faktisk tv'en på - ikke bare setter den i standby så den senere kan skrues på med fjernkontrollen. Så etter en "hard power on" skrur Harmony tv'en av til standby når jeg velger tv activity mode

Spørsmålet er da.....Er det egentlig behov for å gjøre en "hard power off" om kvelden ? I gamle dager med CRT apparater var det jo en gylden tommelfingerregel at dette måtte gjøres for å unngå brannfare osv.
    Hvordan er dette på LCD ? Hva gjør dere andre ?

cozmo

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Spørsmålet er da.....Er det egentlig behov for å gjøre en "hard power off" om kvelden ? I gamle dager med CRT apparater var det jo en gylden tommelfingerregel at dette måtte gjøres for å unngå brannfare osv.
    cozmo
    Jeg lar den stå i standby. Kan ikke se at det skal skade TV'en på noen måte. Brannfaren er vel mindre da panelet ikke blir så varmt som i en CRT, men det aller sikreste - med tanke på brann - vil nok som alltid være å bruke bryteren. Det gjelder forsåvidt alle elektriske komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    dette var min første post her, gitt. grunnen er at jeg vurderer å handle meg en w2000-tv. mye takket være nyttig info her på forumet, og noen tester jeg har lest.

jeg lurer på om flere her har lignende erfaring med logitech harmony-universalfjernkontroller?

er det rett og slett bortkasta med en logitech 885 eller 1000 om man forvirrer tv`en etter en "hard power off"?

Nå har jeg omsider fått meg en Harmony 885 universalfjernkontroll - og er i gang med å konfigurere den for et smooth oppsett mot TV, CD, DVD, PC osv.

Et problem som melder seg med en gang er hvordan man skrur TV'en av/på. Når jeg går og legger meg om kvelden skrur jeg av gammel vane tv'en av med knappen på toppen - dvs "hard off". Tilsvarende blir den skrudd på første gang den er i bruk dagen etter. Midlertidige av/på skjer med standby-knappen på fjernkontrollen.

Dette skaper imidlertidig vanskeligheter for Harmony. Dersom jeg konfigurerer den slik at den skal kunne sette tv'en i standby blir den forvirret hver gang jeg gjør en "hard power on" - dette skrur jo faktisk tv'en på - ikke bare setter den i standby så den senere kan skrues på med fjernkontrollen. Så etter en "hard power on" skrur Harmony tv'en av til standby når jeg velger tv activity mode

cozmo

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo2001
    hei!
    dette var min første post her, gitt. grunnen er at jeg vurderer å handle meg en w2000-tv. mye takket være nyttig info her på forumet, og noen tester jeg har lest.

jeg lurer på om flere her har lignende erfaring med logitech harmony-universalfjernkontroller?

er det rett og slett bortkasta med en logitech 885 eller 1000 om man forvirrer tv`en etter en "hard power off"?
    Jeg googlet litt og fant denne ;
    ebuyer.com - Keyboards & Mice » Keyboards & Mice » Remotes / Presentation Devices » Product details

"He also pointed out that they had just received separate codes to Power On & Power Off my Sony KDL 40W2000. This gets over the problem of the remote not knowing the Status of the TV when switched completely off. Ie. Out of standby."

Med separate koder for on/off løser man jo problemet med "hard power off" og at fjernkontrollen kommer ut av synk. Spørsmålet er hvordan man får tak i dette - sender mail til logitech support kanskje ?....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det burde nok hjelpe ja. så også noe om en software-update. må det kun gjøres via en ny kode? si i fra om du finner ut noe om dette. det er absolutt relevant for meg også - om kun kort tid...

Jeg googlet litt og fant denne ;
    ebuyer.com - Keyboards & Mice » Keyboards & Mice » Remotes / Presentation Devices » Product details

"He also pointed out that they had just received separate codes to Power On & Power Off my Sony KDL 40W2000. This gets over the problem of the remote not knowing the Status of the TV when switched completely off. Ie. Out of standby."

Med separate koder for on/off løser man jo problemet med "hard power off" og at fjernkontrollen kommer ut av synk. Spørsmålet er hvordan man får tak i dette - sender mail til logitech support kanskje ?....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Avgjørende for bildet på W2000

Takk for mange gode tips i dette forumet. Testet innstillinger og kalibrerte med DVE fram og tilbake, men ble aldri helt fornøyd. Men på side 16 i dette forumet kom løsningen - NILSOS løste problemet med for sterkt baklys.
    Lyssensor til PÅ var tipset. Til alle andre der ute - NILSOS tips er det aller viktigste å følge - altså Lyssensor til PÅ - pluss kalibrering med DVE så får du det beste ut av W'en. Skarphet ALDRI over 10 - helst under, på TV-signaler (analogt eller digitalt). Uten de riktige instillingene leverer denne skjermen ganske ordinære bilder med TV signaler, men når den er kalibrert og med Lyssensor til PÅ leverer den flotte bilder med imponerene dybde og sortnivå.

mvh
    OJ

Side 26 av 35 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •