Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 700
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da står endelig 46" i bilen og venter på bærehjelp.

Bare synd at netshoposlo plukket feil veggstativ, så får jeg ikke montert den på veggen i dag. Får vente til neste helg i stedet.

Men finnes det en innstilling slik at jeg f.eks. kan sette en valgt inngang som hoved kanal, så hvergang jeg setter på TVen så starter den på HDMI 1 inngangen? Jeg skal kople alt via min receiver.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men finnes det en innstilling slik at jeg f.eks. kan sette en valgt inngang som hoved kanal, så hvergang jeg setter på TVen så starter den på HDMI 1 inngangen? Jeg skal kople alt via min receiver.
    Tror ikke det blir noe problem. Skjermen husker siste kanal eller inngang den stod på da du slo av skjermen. Men å velge en "hovedkanal" tror jeg blir verre å få gjort.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar: Nei, du kan ikke låse TV'en til en bestemt kanal, slik at denne alltid vil være valgt når du slår på TV'en. Den husker imidlertid hvilken kanal eller inngang du brukte sist.

Lengre svar:
    Den ene HDMI-inngangen er tilkoblet min forsterker. Når jeg vil bytte til videosignalet fra denne, trykker jeg på EXT-knappen øverst til venstre. Da bytter apparatet til den inngangen du brukte sist.

Dersom du bruker bare en inngang, så kan du be W2000 om å skippe alle de andre eksterne inngangene via AV Preset-menyen. Dette trenger du bare å gjøre en gang. Da er HDMI-signalet alltid bare ett trykk unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo en tråd for KDL-46W2000 men ingen som har kjøpt storebror KDL-46X2000?Eller vurdert den før kjøp av W utgaven?
    Vurderer selv X tvn men er usikker på om den er verdt 7-8 tusen xtra??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg testet TVen en kveld. Her er noen av mine inntrykk av 46W2000.

-De blødningene var litt irriterende, hos meg er det mye oppe i venstre hjørne, ca 20x20 cm. Og litt nede i venstre hjørne. Jeg håper det går seg til litt.

-Bildet var meget bra. Signalene direkte fra veggen var ikke imponerende, men via GET sin digitale, med RGB scart så var de meget bra (ikke akuratt HD men men).

-Bildet fra DVD var overraskende bra, trodde ikke det skulle bli så bra. Kjører HDMI fra Denon 2910, og RGB signal i 1080i. (kan også velge component via HDMI, hva er best av det og RGB?). Vi tok en titt på sone 1 versjonen av "The Marine", ingen storfilm, men greit bilde. Må si jeg ble imponert over detaljene som kom frem. Jeg syntes DVD spilleren gjorde en bedre jobb å oppskalere bildet enn TVen, men ikke test så veldig mye.

-Vi tok også å så "Kiss Kiss Bang Bang" på HD-DVD, via PowerDVD 6.5. Bildet var strålende. Spesielt bakgrunner kom bedre frem. Men det var lett å se at bildet på denne filmen ikke er helt topp heller. Gleder meg til Toshiba HD-XE1 snart er i hus.

-Fra PC fikk jeg noen problemer, satte den opp både med HDMI og VGA, og fikk ikke bilde på klippene via HDMI inngangen i full oppløsning, kun HD-DVD filmen nevnt over. Løsningen fant jeg ut senere, ved å kun tillate signal ut på 1 utgang i fra skjermkortet.

-Eller så syntes jeg lyden var grei, mye bedre enn en Toshiba jeg hørte på en gang. Men heldigvis så slipper jeg å leve med den uansett.

-Menyer osv var meget bra og oversiktlige, bedre enn min Sony KDL-42SX300 (eller noe slikt) som jeg byttet med.

I morra får jeg sitte å stille den inn en del, får håp bildet blir enda bedre da.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossman
    dette er jo en tråd for KDL-46W2000 men ingen som har kjøpt storebror KDL-46X2000?Eller vurdert den før kjøp av W utgaven?
    Vurderer selv X tvn men er usikker på om den er verdt 7-8 tusen xtra??
    Det finnes en egen tråd for 46X2000. Jeg har den, og er veldig godt fornøyd. Har kun sett W-modellen i butikk, og der en den som regel helt skrudd bort hva innstillinger angår (som alle skjermer i butikk). Har ikke fått sammenlignet W og X hvor begge har vært optimalt oppsatt.

Billedmotoren i X-serien skal være markant bedre enn i W-serien.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Billedmotoren i X-serien skal være markant bedre enn i W-serien.
    X-serien bruker Bravia Engine EX (BEX), mens W-serien bruker Bravia Engine (BE). Apparater med Bravia Engine Pro selges visstnok ikke i Europa for øyeblikket.

I motsetning til BE, har BEX DRC (Digital Reality Creation) MultiFunction og en Digital Texture Enhancer. DRC er en form for oppskalering av SD-signaler til HD-oppløsning. Nå kan naturligvis W-serien også oppskalere SD-signaler, men DRC er nok en mer sofistikert form for oppskalering.

Dersom du sender inn 1080p signaler til skjermen fra din SD-kilde, så vil ikke DRC ha noe å si, siden signalet ikke trenger å skaleres.

På den annen side har W-serien et høyere oppgitt kontrastforhold (1800:1 vs 1300:1).

Hvor store disse forskjellene er i praksis kan jeg ikke uttale meg om personlig, da jeg ikke har hatt muligheten til å sammenligne disse apparatene direkte (under mer kontrollerte forhold). Utifra tilbakemeldingene jeg har lest på nettet, så er det litt delte meninger om hvorvidt X-serien er verdt den ekstra prisen (designet i X-serien er også litt mer påkostet, så det er nok ikke bare tekniske forskjeller man betaler for). Men hvis man ønsker den teknisk beste løsningen og dersom prisen spiller en mindre viktig rolle, så vil jeg nok tro at X er mer aktuell å satse på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar angående X serien.Ser også at X utgaven har 2 component innganger mens W kun har 1.
    2 stk har ihverfall jeg bruk for

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossman
    takker for svar angående X serien.Ser også at X utgaven har 2 component innganger mens W kun har 1.
    2 stk har ihverfall jeg bruk for
    Hvis du ønsker en tabularisk sammenligning mellom X- og W-serien kan du klikke her:

Sony : LCD TV : Norge

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den digitale tuneren i denne TVen, samt cam porten, kan jeg bruke den til GET sin digital TV?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, digitaltuneren er for digitalt bakenett (DVB-T) og støtter kun mpeg2. Jeg har testet min, fungerte med bordantenne på prøvesendingene til NTV her i Olso. Prøvesendingene er (var?) i mpeg2, men i produksjon så vil de bruke mpeg4 og da vil en ikke kunne bruke den innebygde digitaldekoderen. Sverige, England og flere andre land benytter mpeg2 (men de var tidligere ute enn Norge).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Nei, digitaltuneren er for digitalt bakenett (DVB-T) og støtter kun mpeg2. Jeg har testet min, fungerte med bordantenne på prøvesendingene til NTV her i Olso. Prøvesendingene er (var?) i mpeg2, men i produksjon så vil de bruke mpeg4 og da vil en ikke kunne bruke den innebygde digitaldekoderen. Sverige, England og flere andre land benytter mpeg2 (men de var tidligere ute enn Norge).
    Det vet jeg. Men GET/UPC har jo i dag digitalt over kabel nettet, hvor jeg har en dekoder, er det ikke da bare å skaffe en cam modul og stikke inn kortet?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg. Men GET/UPC har jo i dag digitalt over kabel nettet, hvor jeg har en dekoder, er det ikke da bare å skaffe en cam modul og stikke inn kortet?
    På kabel bruker en DVB-C og er såvidt jeg vet ikke kompatibel med DVB-T.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig

Da fikk jeg endelig min 40W2000 i hus på fredag og helgen har gått med til mye titting både fra dvd og Canal Digital.

Takker alle her inne på forumet som har gjort at jeg tok et valg med å kjøpe denne tv'en. Jeg er strålende fornøyd hittil!

En ting jeg har lurt på, når jeg bruker scart RGB fra Canal Digital mottakeren. Så får jeg ikke noe bilde i det hele tatt, selv om tuneren sier at den leverer fra seg RGB. Er det noen måte å velge hvilket signal man kan ta imot fra scart slik som S-signal -) RGB -) kompositt?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Da fikk jeg endelig min 40W2000 i hus på fredag og helgen har gått med til mye titting både fra dvd og Canal Digital.

Takker alle her inne på forumet som har gjort at jeg tok et valg med å kjøpe denne tv'en. Jeg er strålende fornøyd hittil!

En ting jeg har lurt på, når jeg bruker scart RGB fra Canal Digital mottakeren. Så får jeg ikke noe bilde i det hele tatt, selv om tuneren sier at den leverer fra seg RGB. Er det noen måte å velge hvilket signal man kan ta imot fra scart slik som S-signal -) RGB -) kompositt?
    Den tar formatene automatisk. Jeg koplet til RGB signaler på begge scart inngangene, og den viser det der.

har du testet annen scart kabel?. Får du bilde på composit?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar formatene automatisk. Jeg koplet til RGB signaler på begge scart inngangene, og den viser det der.

har du testet annen scart kabel?. Får du bilde på composit?
    Får bilde på composit når jeg bruker den andre utgangen på tuneren. Og tror ikke det er noe hensikt i å prøve en annen scartkabel siden den jeg har, brukte jeg mellom dvd-spilleren og tv'en før med RGB. Merkelig altså...begynner å tro at det er noe galt med selve satelittmottakeren.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterfølger til 2000/2500 serien

Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    Noen som har oversikt over hvordan prisen på 40W2000 har utviklet seg?

Hvilken pris ble den lansert til? Nå får man den jo ned mot 20000.

Hvor lenge har den vært på markedet?

Kommer den til å bli "oppgradert" til 2500-serien slik jeg har lest noen plasser?
    Sony har sagt at de kommer med en 3000 serie rundt september. Hvilke modeller det gjelder er ikke kjent enda, og heller ikke hva som er endret (info fra Sony norge per e-mail)

Hm, sjekket mailen og det er en detalj jeg glemte. 3000 serien vil støtte MPG4 og det nye digitale bakkenettet i norge.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av verheughe
    Sony har sagt at de kommer med en 3000 serie rundt september. Hvilke modeller det gjelder er ikke kjent enda, og heller ikke hva som er endret (info fra Sony norge per e-mail)
    Da hopper de over 2500 serien i Norge da, det er vel like greit.

Tippere det er panelene som har fått mest gjennomgang. Og den har kanskje fått 100/120 Hz i full 1080p. Og kanskje enda flere innganger, 3 HDMI som standard kanskje

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk dere til 1920x1080 over VGA, hos meg så ble det bare svart