Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 700
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Kan jeg spørre hva Lyd & Bilde skriver om denne tv'en?
    Den får så å si kun positiv omtale så vidt jeg husker. De nevner ikke noe annet enn hva man kan lese på tester på nettet, og i denne tråden. Bortsett fra at de skriver den har RGB-LED baklys.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Angåend digital boks så kan nok bilde bli bra nok. På min nåværende bakprojeksjon fra Sony så ble blidet mye roligere, meste parten av støyen ble borte. Da kjører jeg scart med RGB. Skal man ha TV i dag, og ikke forventer å oppgradere de neste 5-8 årene så er det kun dagens flat TVer jeg ville anbefalt.

W2000 kjører på 50 og 60 Hz, om den kjører på Pal eller NTSC, på HD så er det 60. Siden bildet i HD er såpass bra og rolig i seg selv, så er ikke det å gå fra 50/60 Hz til 100/120 Hz så stor som det var fra 50 til 100 på CRT tror jeg.

Planen var igrunn å kjøpe en 40" og henge på veggen, som blir der som du sier 5-8år, men det vil jo komme bedre tv'r hvert år, spørsmålet er bare om jeg klarer å leve med den kvaliteten som er nå. Det er jo også bare flatskjermer i butikkene idag, det er helt klart fremtiden. Jeg ser mye fotball så tv må for all del holde med i svingene, hvilke ville du anbefalt jeg tok en titt på i prisklassen 20k da? Regner med det også er andre enn ditt eget

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skryte litt... Fikk parabol og Canal Digital HD satt opp i dag. Sitter nå og ser ischockey på Canal+ Sport HD i 720p. Ojojoj! For et bilde! Nå ser jeg virkelig hva tv'en min er laget for! Den koooser seg med HD kilder! Gled dere til digitalt bakkenett! (eller til HD tuner hvis dere som meg ikke klarer å vente til høsten...)
    Har også sett noen reklameklipp fra filmer og ikke minst noen fotballklipp. Lovende!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Planen var igrunn å kjøpe en 40" og henge på veggen, som blir der som du sier 5-8år, men det vil jo komme bedre tv'r hvert år, spørsmålet er bare om jeg klarer å leve med den kvaliteten som er nå. Det er jo også bare flatskjermer i butikkene idag, det er helt klart fremtiden. Jeg ser mye fotball så tv må for all del holde med i svingene, hvilke ville du anbefalt jeg tok en titt på i prisklassen 20k da? Regner med det også er andre enn ditt eget
    Hvis du kjøper en TV med full-HD oppløsning og som tar 1080p, slik som Sony 40W2000, så tror jeg ikke den videre utviklingen av formatet vil fortsette slik det har gjort de siste par årene. De begynner å nærme seg grensen for LCD sant, og neste generasjon TVer, ala SED, er ennå langt unna

Det enklest jeg kan foreslå, hvis denne vi snakker om her er for dyr, er å finne ett kjent merke, og bruke så mye du kan på den TVen. Da burte du ikke bli altfor skuffet.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tv'en har ikke LED baklys som Lyd og Bilde skriver i sin test. Den har lysstoffrør som baklyskilde, dog 3 lysstoffrør i hver sin farge (RGB). Dette forbedrer fargegjengivelsen og muligens sortnivå. Men må ikke forveksles med LED baklys som kommer i Samsung sin M9 og hos Sony antagelig til høsten eller slutten av året?

Spurte spesifikt om dette med LED baklys hos Sony Center på CC west på Lysaker. Tydeligvis journalisten i nevnte blad som ikke kan tingene sine.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen greid å bli enige om hvile innstillinger som fungerer bra. Jeg skulle gjerne hatt noen som jeg kunne taste kjapt inn, og testet, før jeg stiller videre inn selv.
    Jeg har skrevet en lengre post om innstilling (kalibrering) av TV'en tidligere i denne tråden. Disse innstillingene er nå blitt testet på 50+ filmer og gir de beste resultatene jeg har klart å få ut av TV'en så langt.

Bare vær klar over at disse innstillingene ikke nødvendigvis gir 'optimale' bilder i din stue (av samme grunn kan du heller ikke forvente at det finnes en bestemt innstilling som gir 'best' bilde). Faktorer som lysforhold og maskinvarekonfigurasjon spiller inn.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Lyd og Bilde så tester de 40W2000, og nevner at denne skjermen har en RGB-LED baklys. Er det sant, jeg har ikke hørt noe om det noe annet sted.
    Det stemmer ikke. W2000 bruker Cold Cathode Fluorescent (CCFL) baklys med støtte for Wide Color Gamut (WCG). Det finnes også WCG-skjermer med LED-baklys.

Det er delte meninger om hvorvidt WCG forbedrer bildet, men du kan heldigvis koble ut WCG. Personlig synes jeg rødt ser mer naturlig ut når WCG er slått av.

Og hvis kilden jeg skal bruke enter gir 720p eller 1080i, hvilke gir best resultat? (Fra Denon 2910)
    Fra min 3910 ga 480/576p eller 720p klart best bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen, fikk min 40w2000 på mandag er stort sett fornøyd bortsett fra et grønnskjær på satelitt tuneren(dreambox) som er koblet med scart. Dvd optakeren som også er koblet med scart funker fint, jeg har prøvd å justere innstillingene men får det ikke til, er det noen som har noe forslag til hva som må gjøres?
    Takker for en fin tråd som avgjorde valget av ny tv
    mvh kakemannen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på nytt tv nå, men i denne tråden så er det jo lasset med en
    haug problemer med denne w2000, begynte å lure hvorfor fler å fler kjøpte da det stadig kom fram noe en ikke var helt fornøyd med.
    Det har vært relativt få problemer knyttet til W2000. Den mest diskuterte er nok ujevnhetene i baklyset som kan være alt fra sjenerende eller ikke-eksisterende (hvis du er heldig). Men som det er blitt nevnt flere ganger i denne tråden: Du kan redusere denne Mura-effekten betraktelig dersom du senker lysstyrken på baklyset. Ikke regn med å få 'optimale' bilder med standardinnstillingen, der baklyset er satt relativt høyt.

Uansett har jeg ett inntrykk av at flat skjerm er litt hype, har du plass bak tv din så gir gammel bilderørs kasse tv i 100hz deg det beste bilde, sant?
    Det kommer helt an på: Hvis du f.eks. skal kjøre 1080p i full HD (eller 720p for den saks skyld) kan du i praksis glemme CRT TV-apparater, da det ikke finnes noen som støtter disse oppløsningene direkte (såvidt jeg vet). Hvis du derimot nøyer deg med SD-signaler så vil fremdeles gode CRT-apparater gi deg et veldig bra bilde.

Der ble det aldri diskutert sort nivå, blødning osv.. plasmaen igjen er/var jo kjent for å brenne inn ulikheter i bilde..
    CRT har sine svakheter og styrker, på linje med plasma og LCD.

Så jeg har lyst på større tv, har nå ett glimrende 32" 100hz widescreen som blir mata av canal digital boks, krystallklart bilde! Sjangsen for at jeg blir skuffa etter å ha kjøpt en LCD til 20+k er vel egentlig ganske stor?
    Jeg hadde selv en meget bra 32" 100 hz Widescreen TV (Phillips) med PixelPlus-teknologi for noen år tilbake. Er denne TV'en bedre enn min nåværende W2000? Både ja og nei: Svartnivået og kontrasten var formidabel. Fargegjengivelsen var også ganske god. Men skarpheten og renheten i bildet var ikke like bra. Totalt sett er jeg svært fornøyd med W2000 og gleden av å se film på denne er minst like stor som den var da jeg hadde CRT.

Egentlig så er sammenligningen litt meningsløs, fordi Phillips TV'en manglet full HD-støtte (naturligvis). Og det er litt av vitsen med at jeg har skaffet meg en W2000 Hvis du tar HD med i betraktningen, så gir W2000 en dybde og detaljrikdom i bildet som CRT'en min ikke var i nærheten av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at de fleste som leser denne tråden har eller er på vei til å skaffe seg en W2000.

Det tror jeg at jeg kommer til å gjøre også.

Men hvilke andre kandidater var, før dere bestemte dere for W2000, som dere vurderte og hvorfor valgte dere W2000?

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har oversikt over hvordan prisen på 40W2000 har utviklet seg?

Hvilken pris ble den lansert til? Nå får man den jo ned mot 20000.

Hvor lenge har den vært på markedet?

Kommer den til å bli "oppgradert" til 2500-serien slik jeg har lest noen plasser?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke en prisjakt tråd så butikker osv må tas i en annen tråd, men veiledende pris var 28k når den kom (men det var vel få som solgte den til det). TV'en kom på markedet i Norge i oktober og er derfor en del nyere enn de andre modellene (V2000 kom i mai tror jeg).
    Jeg har ikke sett noe konkret info om W2500, og W2000 har allerede de tingene som de andre modellene fikk i 2500 utgave så det er ikke sikkert den kommer i en slik utgave, men en vet aldri..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er jeg også med i W2000-klubben :-)

Fikk TV'en i posten fra databutikken.com i helga, og er strålende fornøyd. Har foreløpig bare analog TV-kabel fra CD og bruker XBOX 360 til dvd og spill (og etterhvert HD DVD) via component. Ser tendensen til det som mange mener er det store mura-issuet med denne tv'en (baklys som slipper igjennom på svart skjerm), men har fulgt råd og oppskrifter på innstillinger som reduserer dette til et minimum. Synes problemet uansett er noe overdrevet, det er svært sjelden jeg tenker over baklysissuet når jeg ser på film eller spiller. Er kjempefornøyd med TV'en, klare skarpe farger, dvd ser kjempebra ut (brukte blant annet Ringenes Herre som test, til og med kona ble imponert! :-))

Sitter nå og bare nyter bildet når jeg ser både tv og dvd. Takk for en strålende tråd som gav meg god input. Angrer ikke på kjøp i det hele tatt.

Vurderte både Samsung F71 og Sharp XD1, men etter mye fram og tilbake landet jeg på Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar technophile, som du skjønner er jeg ikke så inne i bilde delen, mer lyd Men hvordan er det med lyd støy på denne tv'n? Min nåværende durer litt, er det ett problem på lcd? Jeg kommer ikke til å bruke tv'n til PC/X-box, kun tv og dvd. Er fortsatt lcd en bedre løsning enn plasma? Plasmaen til kameraten min fungerer forsåvidt som en varmeovn på rommet hans, åssen er det med lcd? 1080 er det maks av hva en får fra HD? Trodde HD kun var fra dvd til tv, men det kommer vel kanskje HD bokser til tv sending snart da?
    Sorry for dumme sprsml, men som sagt er ny på bildefronten og trenger info

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalt sitteavstand

Folk som vurderer å kjøpe 40"-utgaven av W2000 bør være klar over at anbefalt sitteavstand er litt i underkant av 2 meter. Jeg har brukt en rekke ulike avstandskalkulatorer (*) og de har kommet frem til omtrent de samme avstandene. Disse tallene er ment som retningslinjer, siden det egentlig ikke finnes noen fasitsvar (dessuten opererer øyeleger generelt sett med større avstander enn de som THX og andre film/video/TV-organisasjoner anbefaler).

Denne avstanden tar utgangspunkt i følgende faktorer:

- Skjermstørrelse (40")
    - Format (16:9)
    - Oppløsning (1080p)
    - Øyets evne til å skille detaljer (20/20, normalt syn)

Hvis en sitter lengre unna, vil en f.eks. ikke kunne skjelne mellom 576/720p og 1080p, og da er jo litt av vitsen med en 1080p-skjerm borte. 'Storskjerm'-følelsen svekkes også dersom en sitter for langt unna. Sitter en for nære vil man kunne se pikselelementene, eller man blir nødt til å bevege hodet for mye (omtrent som når du sitter på 1. rad på kino...). Hvis oppløsningen på W2000 hadde vært under 720p, så ville anbefalt sitteavstand vært større, siden pikselelementene er større.

Ettersom folk vanligvis har TV'en i stuen og ettersom sitteavstanden ofte er på minst 2,5 meter ('educated guess'), så vil en 46/50" (eller større) være mer praktisk i slike tilfeller. Men for mindre rom der sitteavstanden er vesentlig kortere, så vil en 40" kunne passe bra.

(*) Bl.a. Viewing Distance Calculator

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar technophile, som du skjønner er jeg ikke så inne i bilde delen, mer lyd Men hvordan er det med lyd støy på denne tv'n? Min nåværende durer litt, er det ett problem på lcd?
    Er ikke helt sikker på hva slags støy du tenker på, men W2000 er praktisk talt lydløs. Jeg tror plasmaskjermer er litt mer plaget av durelyder på grunn av kjølevifter og/eller trafoer (plasmaskjermer er mer energikrevende).

Hvis du tenker på kabinettvibrasjoner, så har jeg ikke hatt anledning til å teste dette, da jeg ikke bruker de innebygde høyttalerne (kjører lyden gjennom forsterkeren og B&W-høyttalerne istedet). Men jeg vil tro at såfremt du holder lydnivået på et rimelig nivå, så skal ikke kabinettet begynne å vibrere. Vibrasjoner kan etter egen erfaring være et litt større problem på større og mer påkostede CRT-skjermer grunnet volumet på kabinettet (vanskelig å avstive) og frekvensene som de litt mer kurante, innebygde høyttalerne er istand til å gjengi.

Jeg kommer ikke til å bruke tv'n til PC/X-box, kun tv og dvd. Er fortsatt lcd en bedre løsning enn plasma?
    Vanskelig å gi noe klart svar, ettersom det kommer litt an på egne preferanser, pris, ytre faktorer, osv. Generelt sett er vel de beste plasmaskjermene bedre enn de beste LCD-skjermene, men det finnes unntak og jeg tror forskjellene er såpass små at andre faktorer (som ikke har så mye med billedkvaliteten å gjøre) kan være avgjørende (som f.eks. pris og konfigurasjoner).

Er W2000 bedre enn Plasma-skjermene til f.eks. Pioneer? De fleste testene jeg har lest i fagblad har vurdert billedkvaliteten til å være minst på høyde med plasmaskjermer i omtrent samme prisklasse. Den kanskje mest kjente testen er fra What Hi-Fi Sound & Vision, som kåret W2000 til vinner og LCD-referanse, i konkurranse med plasmaskjermer fra bl.a. Pioneer og Panasonic. Her er noen utdrag fra testen:

We have, for the first time ever, had the experience of putting an LCD TV up against a five-star price-equivalent plasma, and found the contrast and black tones on the LCD set to be superior.

That is a huge step forward, and one you'd have been forgiven for believing might never happen.

Yet it's true. The Sony's line definition is truly spectacular, while backgrounds and out-of-focus areas are rendered with incredible clarity and lack of on-screen noise.

It takes The Proposition's sweeping landscapes and sun-bleached colour palette and presents it with masterful richness and control, producing deep colours while never succumbing to smearing or a lack of realism.

With high-def material, the Sony's performance is mesmerising.The sense of depth and realism, the combination of noiseless, sharper-than-sharp edges and sumptuous colours: it all adds up to a performance that, we have to say, sets new standards at this level.
    De andre skjermene i testen var:

Fujitsu P42XHA58EB
    LG 42PX5D
    NEC PX-42XR4G
    Panasonic TH-42PX600
    Philips 42PF9831D
    Pioneer PDP-427XD
    Toshiba 42WLT66

Denne omtalen bidro til å gjøre meg oppmerksom på W2000. Jeg vurderte også skjermer fra Samsung, men i gruppetester kom Sony'en bedre ut.

Home Cinema Choice mente forøvrig at X2000 var sammenlignbar med Pioneers PDP-5000EX 'high-end' plasmaskjerm når det gjaldt HD-materiale (5000EX koster vel nærmere 80.000 kr her til lands). X2000 er storebroren til W2000 og har en litt kraftigere versjon av Bravia-motoren, men ellers er disse modellene ganske like (tror panelene er de samme).

Plasmaen til kameraten min fungerer forsåvidt som en varmeovn på rommet hans, åssen er det med lcd?
    Her har LCD et fortrinn fremfor plasma. De er mindre energikrevende. W2000 forbruker forøvrig like lite strøm som min gamle Samsung 32"!

1080 er det maks av hva en får fra HD? Trodde HD kun var fra dvd til tv, men det kommer vel kanskje HD bokser til tv sending snart da? Sorry for dumme sprsml, men som sagt er ny på bildefronten og trenger info
    Ja, 1080p er den høyeste HD-oppløsningen (full HD). TV-stasjoner overfører imidlertid HD-bilder i opptil 1080i.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleppen
    Jeg skjønner at de fleste som leser denne tråden har eller er på vei til å skaffe seg en W2000.

Det tror jeg at jeg kommer til å gjøre også.

Men hvilke andre kandidater var, før dere bestemte dere for W2000, som dere vurderte og hvorfor valgte dere W2000?
    Jeg satt helt frem til ett par uker siden å ventet på LG sin oppgraderte versjon av 47 LB2RF som skal ha 100/120 Hz på 1080p.

Grunnen til at jeg endret mening var flerdelt.

-Nåværende LG fikk litt dårlig kritikk i What Hifi, og jeg har ikke hørt noe særlig skryt av den annet enn at de som har den er fornøyd nok.

-Sonyen får mye skryt for sortniået.

-1080p

-Man kan huke vekk de inngangene som ikke er i bruk, slik at man slipper å trykke seg igjennom hauger av ubrukte innganger.

-Den støtter 1:1 pixelmapping på HDMI, dessverre ikke på VGA (offisielt)

-Kan ha egne innstillinger på alle innganger

-Mye skryt generelt

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg endret mening var flerdelt.
    ...
    -Man kan huke vekk de inngangene som ikke er i bruk, slik at man slipper å trykke seg igjennom hauger av ubrukte innganger.
    Denne finessen satte jeg stor pris på, etter å ha måttet klikke meg gjennom ubrukte innganger på Samsung'en. Men man kan også simpelthen trykke på + tasten, så dukker en liste opp med alle inngangene. Da er det kjapt og enkelt å hoppe direkte til den kilden man ønsker.

-Den støtter 1:1 pixelmapping på HDMI, dessverre ikke på VGA (offisielt)
    Jeg vil heller anbefale at man bruker HDMI-inngangen (DVI > HDMI-kabel). Det gir også et litt skarpere bilde.

-Kan ha egne innstillinger på alle innganger
    Denne har jeg også hatt praktisk nytte av. Kjekt å kunne bruke helt adskilte innstillinger for f.eks. kabel TV-sendinger, uten at jeg må velge fra en Custom-meny hver gang jeg skifter kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker for glimrende svar technophile!
    skulle nesten tro du var selger for sony...

min interesse for tv'n har økt betraktelig=)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker for glimrende svar technophile!
    skulle nesten tro du var selger for sony...

min interesse for tv'n har økt betraktelig=)
    Ingen årsak, men jeg vil fremheve at jeg faktisk ikke er selger for Sony Jeg er bare fornøyd med apparatet, og har ikke noe imot å gi det noen gode skussmål.

Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •