Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 700
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet eske størrelsen på 46W2000?

Trenger å vite om jeg må låne en annen bil

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par spørsmål til.

Jeg skal henge påå 46W2000 på veggen. Hvilke veggbrakett er anbefalt, betaler ikke 3500,- for Sony sitt.

Jeg leste i tråden her at 2 av fese skruene ikke gikk helt inn, pga noen propper, er dette slik på alle TVene?

Hvis ja, vet noen dimensjonen på skruene, diameter og lengde, slik at jeg kan ha noen skiver klare?

EDIT:

Vil det å tilt skjermen 5-10 gradr sette veggfestet under veldig mye mere press?

Hvilke av disse vil fungere best, Jeg syntes denne ser mest stødig ut:

Netshop Oslo - pc data foto minne digital - Netshop Veggfeste Plasma

Eller en av disse
    `
    Netshop Oslo - pc data foto minne digital - Row Veggfeste Plasma

Netshop Oslo - pc data foto minne digital - Row Veggfeste Plasma

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at du ikke vil betale 3500, det gjorde ikke jeg heller. Endte opp med et Vogel oppheng kjøpt på Smart Club til kr. 698, enkelt og veldig greit. Skruene som fulgte med passet fint i de hullene som var plugget igjen halvveis inn, brukte riktignok noen litt tykke skiver også i og med at et par skruer stakk litt ut av plasten bakpå tv'n akkurat der hvor opphenget skulle være...
    Lykke til med kjøp av oppheng!

Newcomer eminate sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p?

Åssen får jeg 1080p når jeg kobler til pcen? -
    får bare 1080i. har 5m dvi-hdmi kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten unge...

Nå har jeg endelig bestilt meg denne tv'en og det er vel i bunn og grunn denne tråden sin feil. Hehe. Uansett så gleder jeg meg som en 8-åring på julaften. Nå er det bare problem med å finne passende møbel til utstyret. Jammen ikke enkelt å finne noe passende for tiden altså...
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eminate

Det var litt merkelig.. skal vel kun få p signal ut fra pcer.. trudde ikkje dei var istand til å sende ut interlaced?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har mulighet til å ta bilde av baksiden av TVen, helst en 46", men 40" funker også.

Gjerne hvis man har mulighet til å merke av hvor festehullene for veggbrakett er.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Det var litt merkelig.. skal vel kun få p signal ut fra pcer.. trudde ikkje dei var istand til å sende ut interlaced?
    Det er ikke vanlig, men det er mulig. På min pc med et halvgammelt ATI 9800 Pro kort så er det valg for å legge til 720p, 1080i og 1080p oppløsninger. Problemer rundt dette er som regel relatert til grafikkortinnstillinger og drivere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å leser litt i manualen.

Der har Sony to gode argumenter for å bruke deres veggfeste.

1-For å oppnå riktig ventilasjon, grei nok grunn.

2-For å unngå støv på TVen???

Er det derfor at det veggstativet til Sony koster 3500,-. Det har vist innebygd støvsuger

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eminate
    Jeg har et XFX 8800GTX-kort og en DVI-HDMI-kabel, og det fungerer fint å sende 1080p-signal til TV'en. Jeg har ikke innstillingene til NVidia-kontrollpanelet foran meg akkurat nå, men jeg mener å huske at du må merke av skjermen som HDTV-panel. Etter det fungerte 1080p fint på mitt oppsett. Da gjenkjennes skjermen som en "Sony HDTV"-monitor. Bare husk å merke av 1:1 mapping i skjerminnstillingene til Sony'en, slik at du unngår forringelser av bildet.

Jeg bruker forøvrig to PC-skjermer og når jeg ønsker å bruke Sony'en, kobler jeg fra den ene, kobler til DVI-HDMI-kabelen og lar skjermkortet auto-detektere TV'en. Når dette er gjort en gang, husker kontrollpanelet innstillingene neste gang du bytter skjerm.

Dersom du har et ATI-skjermkort, så kan jeg ikke komme med noen konkrete forslag, ettersom jeg ikke har et slikt kort. Hvis du sier hvilket kort du har, blir det litt enklere for andre å hjelpe deg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et 6800GT kort. Har ikke de aller siste driverne. Kanskje jeg skal prøve det først.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk installert de nyeste driverne.. Da er alt i orden. :-D
    Nå er det bare å velge hvilken oppløsning jeg ønsker. 720p, 1080i eller 1080p

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en stykk Sony 46W2000 bestilt. Jeg henter til fredag, og forventer å ha det litt moro den helgen. Jeg får håpe jeg er såpass heldig Netshop også har greid å få tak i Toshiba sin HD-XE1 innen da. Så kan jeg virkelig få det moro, og ikke bare litt ulovlig HD moro.

Takk for alle opplysningene i denne tråden (Og What Hifi) som gjorde at jeg valgte W2000 fremfor LGs 47LB2RF (den nye versjonen som skulle komme i mars) som jeg har ventet på siden oktober.

Har noen greid å bli enige om hvile innstillinger som fungerer bra.

Jeg skulle gjerne hatt noen som jeg kunne taste kjapt inn, og testet, før jeg stiller videre inn selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Lyd og Bilde så tester de 40W2000, og nevner at denne skjermen har en RGB-LED baklys. Er det sant, jeg har ikke hørt noe om det noe annet sted.

Og hvis kilden jeg skal bruke enter gir 720p eller 1080i, hvilke gir best resultat? (Fra Denon 2910)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    I siste Lyd og Bilde så tester de 40W2000, og nevner at denne skjermen har en RGB-LED baklys. Er det sant, jeg har ikke hørt noe om det noe annet sted.

Og hvis kilden jeg skal bruke enter gir 720p eller 1080i, hvilke gir best resultat? (Fra Denon 2910)
    Det med RGB-LED baklys har jeg ikke peiling på, men fra min DV-989 DVD spiller får jeg best bilde med 720P. Kjørte først med 1080i, og syns det så (og ser) pent ut. Men etter litt testing syns jeg at 720p gir det beste bildet. 1080i har en tendens til å gi litt etterslep.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på nytt tv nå, men i denne tråden så er det jo lasset med en
    haug problemer med denne w2000, begynte å lure hvorfor fler å fler kjøpte da det stadig kom fram noe en ikke var helt fornøyd med.

Uansett har jeg ett inntrykk av at flat skjerm er litt hype, har du plass bak tv din så gir gammel bilderørs kasse tv i 100hz deg det beste bilde, sant?
    Der ble det aldri diskutert sort nivå, blødning osv.. plasmaen igjen er/var jo kjent for å brenne inn ulikheter i bilde..

Så jeg har lyst på større tv, har nå ett glimrende 32" 100hz widescreen som blir mata av canal digital boks, krystallklart bilde! Sjangsen for at jeg blir skuffa etter å ha kjøpt en LCD til 20+k er vel egentlig ganske stor?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Jeg lurer også på nytt tv nå, men i denne tråden så er det jo lasset med en
    haug problemer med denne w2000, begynte å lure hvorfor fler å fler kjøpte da det stadig kom fram noe en ikke var helt fornøyd med.

Uansett har jeg ett inntrykk av at flat skjerm er litt hype, har du plass bak tv din så gir gammel bilderørs kasse tv i 100hz deg det beste bilde, sant?
    Der ble det aldri diskutert sort nivå, blødning osv.. plasmaen igjen er/var jo kjent for å brenne inn ulikheter i bilde..

Så jeg har lyst på større tv, har nå ett glimrende 32" 100hz widescreen som blir mata av canal digital boks, krystallklart bilde! Sjangsen for at jeg blir skuffa etter å ha kjøpt en LCD til 20+k er vel egentlig ganske stor?
    Hva er det alle er så missfornøyde med med denn TVen? Den blødningen av bildet når alt er svart og alt i rommet er mørkt, som vist skal forsvinne når man setter på lyssensoren?

Er det i hovedsak vanlig TV du skal se på, så vil du nok bli ganske skuffet, uansett hvilken av flatTVen du velger, da passer plasma litt bedre, men også er er ikke alt like bra som gamle CRT. Men på alt annet enn vanlige TV signaler så er disse flatTVene bedre. Ellers så får du vente til neste generasjon flatTVer kommer, slike som SED eller lignende. Noe som enda er noen år unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar anders, du er også ganske sikker på bilde blir dårligere enn mitt nåværende tv med digital boks? Leste en test av ett nytt samsung lcd tv til 20k, der konkluderte de med at de følte tv ikke var helt ferdig.. noe jeg har trodd lenge ang dagens flatskjerm teknologi.. det holder bare ikke mål, om ett par år vil nok mye være betraktelig bedre og dagens tv'r søppelgods..

kan dette med hz sammenlignes på flatskjerm tv'r? denne w2000 har visst bare 60hz, det er jo mindre enn jeg har på min gode gamle panasonic kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Kan jeg spørre hva Lyd & Bilde skriver om denne tv'en?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Takk for svar anders, du er også ganske sikker på bilde blir dårligere enn mitt nåværende tv med digital boks? Leste en test av ett nytt samsung lcd tv til 20k, der konkluderte de med at de følte tv ikke var helt ferdig.. noe jeg har trodd lenge ang dagens flatskjerm teknologi.. det holder bare ikke mål, om ett par år vil nok mye være betraktelig bedre og dagens tv'r søppelgods..

kan dette med hz sammenlignes på flatskjerm tv'r? denne w2000 har visst bare 60hz, det er jo mindre enn jeg har på min gode gamle panasonic kasse.
    Angåend digital boks så kan nok bilde bli bra nok. På min nåværende bakprojeksjon fra Sony så ble blidet mye roligere, meste parten av støyen ble borte. Da kjører jeg scart med RGB. Skal man ha TV i dag, og ikke forventer å oppgradere de neste 5-8 årene så er det kun dagens flat TVer jeg ville anbefalt.

W2000 kjører på 50 og 60 Hz, om den kjører på Pal eller NTSC, på HD så er det 60. Siden bildet i HD er såpass bra og rolig i seg selv, så er ikke det å gå fra 50/60 Hz til 100/120 Hz så stor som det var fra 50 til 100 på CRT tror jeg.

Side 23 av 35 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •